Gå til innhold

Fordeling av kostnader - 3 familier på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert en grunn til at vann koster mye, å fylle plaskebasseng for ungene er veldig egoistisk hvis det er vannmangel for lokalbefolkningen. Jeg bor selv på en plass der det er lite vann til tider, det har hendt flere ganger at det kommer turister som faktisk presterer å tømme magasinet på grunn av sløsing.

Når det gjelder fordeling av kostnader så høres det ikke ut som om dere har økonomi til å reise på tur hvis det skal snus på hver krone.

Anonymkode: 055ab...298

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for flere svar!

Det er ikke det at vi må snu på krona, men jeg irriterer meg litt over at jeg og mitt barn må være med å betale opp mot 1000 kr ekstra fordi de med småbarn skal vaske klær og fylle bassenget flere ganger til dagen. Vi pakket skift til hver dag. Ja, vi dusjer, men dette tar ikke mer enn 2 minutter. Eller så dusjer vi i badeland. 

Matkostnadene kommer jeg til å stå på mitt for; med deling på 4. Ellers har vi da turen ble bestilt blitt enige om å dele kostnaden for huset på 3. Dette vil jeg selvsagt ikke krangle på. Men om vann- og strømregninga blir gedigen - da kommer jeg ikke til å betale for den store familiens forbruk. De er tross alt 2 stykker med godt over millionen i årsinntekt. 

TS

Anonymkode: b3c17...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ville vært naturlig å dele betaling for fire voksne. Det er normal deling ellers på fødselsdager og slikt, at man deler per person.

Anonymkode: ec674...8e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skal kjøpe flybillett (se bortifra barna). Du kjøper og de skal betale. Blur det delt på 3 eller 4? Deg paret er TO personer uansett. Ikke en. 

ALT deles på 4. Har vært i den situasjonen mange mangler med min vennegjeng. Heldigvis er vi voksne nok til å betale pr pers. 

Anonymkode: c2448...38f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha delt det 2/9, 2/9 og 5/9 fordi at det blindet rettferdig... dårlig deal at en stor småbarnsfamilie skal betale det samme som en singel med barn.

Anonymkode: f771d...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du reiser aleine neste gang. 

Anonymkode: 1601d...5de

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behøver dere å tømme ut vannet fra plaskebassenget hver dag? Kan dere ikke bruke det samme vannet i et par dager? 

Anonymkode: 48c66...48a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen teller ikke, hverken på mat eller soveplass.

Så da er det 4 voksne og 4 barn. Alle voksne betaler 25% hver.

Anonymkode: fb66e...a96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Når dere skal kjøpe flybillett (se bortifra barna). Du kjøper og de skal betale. Blur det delt på 3 eller 4? Deg paret er TO personer uansett. Ikke en. 

Hvorfor skal du dele flybillettene på 3 eller 4? Du skal betale så mye flybilletten kostet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er smålig av fam m to voksne å gå med på å dele på 3. De har jo to inntekter vel?

vært alenemor i mange år og hver gang vi skal dele noe, regner de 500 PR par- og meg.... (et eksempel bare)....

Anonymkode: 489bc...4a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tre. Latt storfamilien betale mer for mat. 

Anonymkode: 53455...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det ville vært naturlig å dele betaling for fire voksne. Det er normal deling ellers på fødselsdager og slikt, at man deler per person.

Anonymkode: ec674...8e9

Ikke i min familie. Det er normalt å dele per familie.  

De har da ett soverom hver. Familien på fem bor dårligere enn de andre/trangere. De skal altså ikke ha noen stordriftsfordeler? 

For meg er det selvsagt å dele på tre, men at de betaler mer for mat. 

Hvorfor reiser dere sammen, er det for å spare penger? 

Anonymkode: 53455...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere kan vel bruke vannet i plaskebasdenget I flere dager! 

Ville uansett delt på 4, hadde ikke brydd meg om barna. Men alle voksne spleiser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lage masse kvalm og styr rundt noe slikt på ferie? Jeg skjønner ikke at folk gidder. 

Anonymkode: 36de3...c09

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det faktisk er badevannet til ungene som er problemet , ville jeg foreslått at det blir noen restriksjoner rundt det, bare fylle bassenget en gang pr dag eller annenhver dag med nytt vann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil fordelingen av rom bli? Vil de 2 voksne med hver sitt barn, ha hver sitt rom sammen med eget barn? Vil den største familien ha 2 soverom? 

Jeg ville delt utgiftene for huset likt om alle familiene kun har et rom hver. Om ikke ville jeg fordelt prisen ut ifra antall rom. 

Når det gjelder forbruk av vann, varme osv så synes jeg det blir litt smålig å regne på at den største familien må betale mest. 

Tenker at mat osv. bør deles ut i fra antallet i familien. Dersom dere skal ha biff, så blir det jo litt feil at familiene på 2 stk skal være med å spleise på alle biffene til den største familien. Men her er det lett å bli smålig også. Ville blitt enig om at alle putter i en pott i en felles kasse. La oss si at alle voksne putter i 500kr hver, også putter foreldrene i 200kr per barn de har. Når de er brukt opp så putter alle noe i felleskassen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vært mye på tur sammen med en stor vennegjeng (på det meste var vi 27 store og små). Da ble kostnadene fordelt på antall medlemmer i familiene. Som regel reiste vi tre familier med 5, en med 4 og 2 med 3 og en med 2. Storinnkjøp av mat ble fordelt etter samme nøkkel (babyer var unntaket når det gjaldt mat), og alle kjøpte inn snaks, drikke og hadde med pålegg. Dette har fungert veldig greit for oss. Kostnader til ulike aktiviteter mens vi var på tur tok den enkelte familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke riktig ut at en familie på fem med to voksne skal betale det samme som en familie på to med en voksen. Synes den store familien selv at det er riktig at dere sponser deres ferie. 

Det mest riktige hadde vært å dele på antall personer (hold baby utenfor). Om det oppleves som litt sært burde det i hvertfall deles på antall voksne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at man deler alle kostnader på antall voksne, uansett hvordan familieinndelingen er :) Så her hadde det vært naturlig for meg å dele på 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid delt alle kostnader på antall voksne. Barna skal bli relativt store før de slår ut på matbudsjettet, og det er dårlig gjort tenker jeg at en singel skal betale like mye som et par når det allerede er dyrere å være singel. (Og før noen anklager meg for å være den single, så kan jeg melde at vi hadde flest barn på forrige tur (1 😂))

Anonymkode: a21a9...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...