Gå til innhold

Navnet Hailee


Stineej98

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også veldig lyst på et engelsk/amerikansk navn på datteren min, men kom frem til at det ville gjort ting mye mer komplisert for henne enn hva som er nødvendig. Å hele tiden måtte stave navnet sitt og se folk heve brynene når de hører det, er ikke morsomt.

Anonymkode: 8952c...9c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det navnet vil bli en byrde for barnet, så ikke gjør det. 

Anonymkode: 8388c...b31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en Heidie med stum e, så jeg likte forslaget om Heilie! "Heil" - delen kan dog være noe belastet.... 🤔 Noen vil kanskje uttale det "Hæili". Kanskje Heylie/Heyli? 

Anonymkode: 516cf...fb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker navnet, men ville gått for standard stavemåte Hayley. "Hailee" blir feil på begge språk, blir i samme gate som de som staver Katrine "Chatrine" og lignende.

Anonymkode: 81afb...d15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes navnet er veldig fint jeg. Mye finere enn Heidi som noen foreslår, som er et ganske "stygt" navn

Anonymkode: 0062e...61d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det navnet vil bli en byrde for barnet, så ikke gjør det. 

Anonymkode: 8388c...b31

Barn har vanlige navn og ofte er det også en byrde. I dagens samfunn er jo alt en byrde virker det som. 

Anonymkode: 0062e...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er 50 og oppover vil nok tenke på Haile Selassie.

Jeg er halvt amerikansk, og har som flere andre her samme oppfatning av jentenavn skrevet med -ee som endelse (i stedet for det mer normerte -ey). Det er litt som du skulle skrevet Ziri, Ztian, Zissel eller Ztig om de vanlige norske navnene. Greit hvis du trenger et artistnavn, men det blir white trash-aktig på et barn. 

Anonymkode: 4749f...da9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes navnet er veldig fint jeg. Mye finere enn Heidi som noen foreslår, som er et ganske "stygt" navn

Anonymkode: 0062e...61d

Og alle som heter Heidi ble fornærmet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ullvott skrev:

Barnet vil oppleve feilstaving av navnet og misforståelser resten av livet:
Sa du Heidi?
Hailey, er det sånn det skrives?
Er familien din amerikansk? 
osv osv

I barnehagen til sønnen min går det to med navnet Hayley. Ingen som har sagt Heidi til de jentene (hvorfor skulle de det? Heidi og Hayley likner ikke) 🤔 Jeg har hørt navnet utenfor barnehagen også, så det begynner å bli populært og ikke så ukjent.

Hayley er kjempefint og velg det navnet du ønsker og som føles rett for deg 😍

Anonymkode: 0e4bc...9a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Antoinette skrev:

Hvorfor vil noen oppkalle et barn etter kona til Justin Beiber?

Oppkalle? Oppkaller man automatisk barnet etter Siv Jenssen om man kaller barnet sitt Siv? 😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stineej98 skrev:

Hei!

jeg venter en liten pia ganske så snart og jeg har alltid hatt en liten forkjærlighet til navnet ‘Hailee’ - den stavelsen vell og merke. Men blir dette veldig vanskelig, og finnes det kanskje norske skrivemåter på dette navnet? Med tanke på at de tidligere generasjonene skal klare å skrive navnet.

Følg hjertet ditt ts, ikke ukjente folk på et forum. Liker du et navn, liker du det. Stol på din egen smak.

Anonymkode: 8d1b3...ea3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke bare folk stole på seg selv? Hvorfor nærmest ødelegge et navn med å spørre ørten ukjente på et forum? Det har jeg aldri skjønt...

Hvis man liker et navn, må man jo lytte til hva man selv liker! Det vil alltid være ulike meninger om et navn, helt ulike meninger, så hvorfor spørre? Man blir jo bare mer forvirret og man ødelegger litt av ideeen om å tenke på et navn som man har spurt ørten andre om, et navn man selv liker og står for! Det må jo være litt av vitsen, og ikke snakke om det til tusen andre? Men ha troen inni seg selv, å gå for det uten å flagge om det til halve Norge først....

Håper dette utsagnet kan få folk til å slutte å spørre om navn her inne!

Stol på dere selv.

Anonymkode: 8d1b3...ea3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei Haley. Nydelig navn:) ville kanskje gått for en enklere skrivemåte enn Hailee? 

Anonymkode: 68de6...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lorieen skrev:

Navnet skriker «white trash» og ung alenemor. Ville styrt unna. 

Huff så tullete å si.

 

Anonymkode: 6bf33...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er 50 og oppover vil nok tenke på Haile Selassie.

Anonymkode: 4749f...da9

Jeg er langt under 50, men godt kjent med øst-afrikansk polititkk og historie, og det er en av de første jeg tenker på 😂Ville dog ikke kalt opp ungen min etter han.

Syns forøvrig navnet er fælt, skriker mor som må realisere seg selv. Og så tenker jeg på den gjengen under her. Gi barnet et navn alle kan uttale og som hun slipper å stave og korrigere folk på hele livet. 

 

Anonymkode: 34302...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SoWhat? skrev:

Haili må jo bli den norske skrivemåten?

Og det var jammen mange her som bare måtte si hva de mente om navnet fremfor å svare på det du spør om. Makan og veldig typisk 🙄 

De prøver da bare å skåne henne mot å gjøre noe veldig dumt. Navnet er det det stakkars barnet som skal bære og ikke noe som mora skal gå rundt og fortelle om og vise frem til folk for selvrealiseringens skyld. Makan.

og veldig typisk. 

Anonymkode: 442cc...00a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 23.54, AnonymBruker skrev:

De prøver da bare å skåne henne mot å gjøre noe veldig dumt. Navnet er det det stakkars barnet som skal bære og ikke noe som mora skal gå rundt og fortelle om og vise frem til folk for selvrealiseringens skyld. Makan.

og veldig typisk. 

Anonymkode: 442cc...00a

Altså hvis det er slik at dere ser ned på et barn over navnet hans eller hennes så er det deres problem. Makan.

Det er ikke rart det er mye mobbing i verden med slike som dere. Overfor deg og dere som liker innlegget ditt, så spiller det ingen rolle hva et barn heter vel? Hva er greia? Forklar meg gjerne kjernen i problemet her. For jeg som jobber i barnehage er glad i alle barn uansett hva de heter. 

 

Anonymkode: 0e4bc...9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...