Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Infinitum skrev:

 Fy flate så selvopptatte foreldre er. Det er så enkelt at det er en aktivitet barna skal kose seg med. Slutt å trass så innmari, gi bort syltetøyglasset til besteforeldre. 

"Nei vi liker ikke pynta syltetøyglasset så lille dutteleif skal ikke lage dette"

"Nei vi liker hjemmelagd dorullnisse så dutteline skal ikke lage dette" 

" Nei vi liker ikke tegninger så dutteliv får ikke ha med flere hjem, vi har nok" 

Lurer på hvorfor ingen fikk med seg at jeg sendte med barna glass, bare ikke SYLTETØYglass? Glassene har eksakt SAMME funksjon. 

Og ungene mine har pyntet huset vårt med stygge dorullnisser i en årrekke, og tegninger har vi masse av. Er bare at jeg kjenner det ble litt mye telysholdere 😂

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg kjøpe masse glass på Clas? Dette er faktisk ting vi ikke har bruk for. Grunnen til at jeg sendte de ikea-glassene er fordi de faktisk kan brukes som lysholdere. 

Det er ikke sånn at jeg gjorde meg vanskelig, jeg slrev at vi bruker ikke syltetøy, sender med noen andre glass. 

Det som bare irriterer meg er at det liksom er forventet at alle spiser syltetøy. Og etter snart 13 år med diverse skolebarn har jeg maaange hjemmelagde lysholdere fra skolen. Ser ikke helt greia med å lage det 2x i året. Setter mer pris på et fint maleri elns.

Anonymkode: 65863...ff7

Holder helt med deg, vi spiser heller ikke syltetøy. Kan godt sende med glass, men nå er det også sånn at skolen skal være gratis for barna og hvorfor da forlange at noen skal ha med seg ting de kanskje  å kjøpe inn ? Mange har ikke den muligheten. Og jeg syntes mesteparten av slike ting er stygge og har aldri likt å få det, vi har hjemmelaget julepynt og påskepynt, noe tas frem andre ikke og det er helt greit. Får være måte på hvor mye ræl en skal pynte med, holder med litt. Nå har jeg tenråringer og de er ganske så enige der når de pynter treet til jul. Og det er ikke fordi vi skal ha det ut på IG

Anonymkode: 37203...8af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender alltid med ungen min 2 eller flere glass til slike ting nettopp på grunn av foreldre som deg. Barnehagen satte alltid kjempestor pris på det og jeg håper skolen også vil det nå når han begynner der. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å lage et problem ut av dette? Det finnes nok av andre ting man kan henge seg opp i, om ikke for mange lysglass laget av egne barn også skal være et problem. 

Og fordi du mener du har mange lysglass, skal da hele hele klassen la vær å lage lysglass? Eller tenker du at ditt barn skal være den eneste som sitter og maler på et ark mens resten lager lysglass fordi mamma eller papp ikke vil ha lysglasset barnet lager?

Spør slekt, venner og bekjente om et sysltetøyglass om dette ikke er noe du vil kjøpe selv. Så får du bare holde ut å få et lysglass til..

Anonymkode: 09970...8f7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke det at det er stygt, men det kjennes utrolig lite kreativt når 4 barn har laget telysholdere i 13 år 2 ganger i året. 😂

Anonymkode: 65863...ff7

Hvis det er din største utfordring med fire barn bør du kanskje holde kjeft, og tenke at livet er greit? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mange ganger kjøpt billig syltetøy eller syltet agurk o.l for at ungene skal få pynte. Må være slike glass sånn at man kan knytte bånd eller feste ståltråd og lage hank på de. Er ikke noe å irritere seg over. Et bittelite offer i det lange løp. Har også spurt venner/familie om glass. Og jeg tar ofte med 2-3 ekstra til de som har glemt eller trasser sånn som du Ts, for du er ikke alene og vi treffer på «slike som deg» i hele utdanningsløpet og i idretten. 

Anonymkode: 1d1b9...0f0

Ja, det er godt du vet jeg er en sånn vanskelig forelder. Jeg har sendt med syltetøyglass i alle år jeg. Kun i år jeg ikke gjorde det. Og vi har aldri fått bånd på våre;) 

 

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke det at det er stygt, men det kjennes utrolig lite kreativt når 4 barn har laget telysholdere i 13 år 2 ganger i året. 😂

Anonymkode: 65863...ff7

De er veldig fine når du setter dem sammen! 

Men ellers er jeg enig i at det er slitsomt når du får beskjed om å ta med syltetøyglass i morgen. Da er det ut på butikken og kjøpe noe man ikke hadde tenkt å kjøpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som syns dette er en uting og veldig rart? Vi spiser ikke syltetøy og helt ærlig er ikke disse gavene så veldig spennende. 

Før ferien fikk vi denne beskjeden igjen, og jeg skrev da til lærern at beklager, men ingen her spiser syltetøy. 

'Kjøp et par glass bare da'sa hun. 

For all del, det kan jeg sikkert, men hva slags økonomi er det å kjøpe glass for å kaste innholdet sånn at barna kan male på de? 

Sendte med noen helt vanlige IKEA-glass istedet, fikk de hjem igjen fordi lærern mente det måtte være syltetøyglass...

Anonymkode: 65863...ff7

:roll: Uff, så håpløst. Skloen skal i prinsippet ikke koste noe, så de kan ikke be deg kjøpe syltetøy og sende med glassene. Egentlig kan hun ikke be noen av foreldrene om å sende med glass. Det må skolen i tilfelle spare opp og legge tilside selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvis det er din største utfordring med fire barn bør du kanskje holde kjeft, og tenke at livet er greit? 

Det er ikke en utfordring, var bare noe jeg kom på mens jeg ryddet i et skap og fant masse lysholdere:) 

Da tenkte jeg at det er jo litt rart å utgå fra at alle spiser syltetøy, har økonomi til å kjøpe nye ellet har noen å få av

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holder helt med deg, vi spiser heller ikke syltetøy. Kan godt sende med glass, men nå er det også sånn at skolen skal være gratis for barna og hvorfor da forlange at noen skal ha med seg ting de kanskje  å kjøpe inn ? Mange har ikke den muligheten. Og jeg syntes mesteparten av slike ting er stygge og har aldri likt å få det, vi har hjemmelaget julepynt og påskepynt, noe tas frem andre ikke og det er helt greit. Får være måte på hvor mye ræl en skal pynte med, holder med litt. Nå har jeg tenråringer og de er ganske så enige der når de pynter treet til jul. Og det er ikke fordi vi skal ha det ut på IG

Anonymkode: 37203...8af

Så trist å kalle det ungene lager for ræl og stygt😳 Jeg elsker all pynt mitt barn har laget, og alt har sin sjarm❤️ 

Mamma har også mye pynt fra da vi var små, og alt er ikke like perfekt. Men det er jo sjarmerende og nydelig likevel. Og det er jo gøy å se på det man selv lagde da man var barn😊

Anonymkode: 09970...8f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

De er veldig fine når du setter dem sammen! 

Men ellers er jeg enig i at det er slitsomt når du får beskjed om å ta med syltetøyglass i morgen. Da er det ut på butikken og kjøpe noe man ikke hadde tenkt å kjøpe....

Nettopp. Beskjeden kommer ofte mandag og så skal det lages tirsdag 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... må bare minne dere på at barna ikke lager pynt på skolen fordi det skal se bra ut på Instagram. 🤦‍♀️

Slutt å være så smålige! Et par syltetøyglass koster ikke all verden. Tipper de som klager på det stort sett ikke har så lite penger at det velter budsjettet uansett. 

Anonymkode: d32c8...c23

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en utfordring, var bare noe jeg kom på mens jeg ryddet i et skap og fant masse lysholdere:) 

Da tenkte jeg at det er jo litt rart å utgå fra at alle spiser syltetøy, har økonomi til å kjøpe nye ellet har noen å få av

Anonymkode: 65863...ff7

Det må oppta deg mer enn gjennomsnittet iom at du lager en tråd om det. Foreldre med dårlig råd er ofte kreative, så jeg tipper flesteparten klarer å skaffe et syltetøyglass eller to ila året. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rozárka skrev:

:roll: Uff, så håpløst. Skloen skal i prinsippet ikke koste noe, så de kan ikke be deg kjøpe syltetøy og sende med glassene. Egentlig kan hun ikke be noen av foreldrene om å sende med glass. Det må skolen i tilfelle spare opp og legge tilside selv.

Det er jo helt greit å sende med doruller osv når vi HAR det, men som sologmåne skriver; beskjeden kommer og så må du ut å kjøpe fordi det skal brukes dagen etterpå. Kostnaden er jo egentlig ikke problemet, men at glass har samme nytten og burde vært ok 

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de skal lage noe annet enn lysholder og at de trenger lokk for at det skal være en gave i glasset..

Anonymkode: e0f2e...18b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme er når vi fikk beskjed om å ta med seks-eggs-kartong fordi de skulle så karse. Jeg kjøper aldri så små kartonger med egg, vi er mange i familien og det er helt klart mye rimeligere å kjøpe store pakker med egg. 

Fikk lurt meg til en liten kartong hos en venn som er single. Men jeg liker virkelig ikke det at man må ta med seg alt mulig rart til skolen for å ikke være den som saboterer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså.... må bare minne dere på at barna ikke lager pynt på skolen fordi det skal se bra ut på Instagram. 🤦‍♀️

Slutt å være så smålige! Et par syltetøyglass koster ikke all verden. Tipper de som klager på det stort sett ikke har så lite penger at det velter budsjettet uansett. 

Anonymkode: d32c8...c23

Jeg har aldri sagt at det barna mine lager er stygt:) 

Vi har heller ikke dårlig råd. Men for de som har dårlig råd er det kanskje ikke bare bare å kjøpe syltetøy for glassets skyld?

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ryuk skrev:

Jeg sender alltid med ungen min 2 eller flere glass til slike ting nettopp på grunn av foreldre som deg. Barnehagen satte alltid kjempestor pris på det og jeg håper skolen også vil det nå når han begynner der. 

Det samme har jeg gjort.:5:

Jeg elsker de glassene jeg, men har jo bare et barn så jeg blir fornøyd med alt jeg for.😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir trist av å lese alle de som stempler TS som "en av de som saboterer."

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de skal lage noe annet enn lysholder og at de trenger lokk for at det skal være en gave i glasset..

Anonymkode: e0f2e...18b

Nei. Lokket har aldri blitt brukt her og vi blir bedt om å.sende.uten lokk

Anonymkode: 65863...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...