Gå til innhold

Noen hekleflinke som kan hjelpe meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å hekle et sikksakkpledd...og lurer på om det blir likt på begge sider? Trenger ikke ta hensyn til rettside og vrangside? Og noe annet: på slutten av hver rad skal det hekles en ekstra stav, er det for å få det jevnt i sidene? Blir veldig glad om noen kan svare meg...

Anonymkode: ddd06...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du linke mønsteret, så kan jeg se im jeg får hjulpet deg?

Du hekler frem og tilbake, så noen fram og bakside trenger du ikke tenke på. Allikevel vil jeg råde deg til å få alle garn ender på samme side, da kan det bli baksiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena skrev:

Kan du linke mønsteret, så kan jeg se im jeg får hjulpet deg?

Du hekler frem og tilbake, så noen fram og bakside trenger du ikke tenke på. Allikevel vil jeg råde deg til å få alle garn ender på samme side, da kan det bli baksiden. 

Tusen takk for svar😀Veit du jeg aner ikke hvordan jeg sender link...hehe. Men nettsida er: www.luksuskrea.dk

Anonymkode: ddd06...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig på morran for meg, men har heklet det teppet selv. 3 stykker for å være nøyaktig.

Den siste staven er for å få det likt i sidene. Jeg teller over sånn innimellom for at det skal stemme.

Lettvint og nydelig teppe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, EvaLena skrev:

Litt tidlig på morran for meg, men har heklet det teppet selv. 3 stykker for å være nøyaktig.

Den siste staven er for å få det likt i sidene. Jeg teller over sånn innimellom for at det skal stemme.

Lettvint og nydelig teppe

 

Ok😀Ja det er veldig fint...har akkurat begynt på ferie og handla mye garn og sååå klar for å hekle,så glad for hjelp her. Når du sier du teller over....er det i sidene du teller? 🙄

Anonymkode: ddd06...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok😀Ja det er veldig fint...har akkurat begynt på ferie og handla mye garn og sååå klar for å hekle,så glad for hjelp her. Når du sier du teller over....er det i sidene du teller? 🙄

Anonymkode: ddd06...711

Ja, teller i sidene. Blir det ikke likt der, så blir det ikke pent. Det har hendt jeg har glemt siste staven og etter noen omganger så ser jeg det og må ta opp igjen.

Hender jeg sjekker litt ellers på teppet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, EvaLena skrev:

Ja, teller i sidene. Blir det ikke likt der, så blir det ikke pent. Det har hendt jeg har glemt siste staven og etter noen omganger så ser jeg det og må ta opp igjen.

Hender jeg sjekker litt ellers på teppet også.

Tusen takk for tips,da skal jeg telle innimellom. Kan jeg spør hilket garn du heklet dette teppet med? Har heklet oldemorruter tidligere med smartgarn fra Sandnes. Nå hekler jeg for første gang med Drops merino extra fine.

Anonymkode: ddd06...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips,da skal jeg telle innimellom. Kan jeg spør hilket garn du heklet dette teppet med? Har heklet oldemorruter tidligere med smartgarn fra Sandnes. Nå hekler jeg for første gang med Drops merino extra fine.

Anonymkode: ddd06...711

Jeg brukte noe ullgarn fra flere produsenter i det ene teppe. Pinne 4 mener jeg det var.

De to andre er i noe garn fra Europris. Alpakka ett eller annet i nydelige duse farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 8.55, EvaLena skrev:

Kan du linke mønsteret, så kan jeg se im jeg får hjulpet deg?

Du hekler frem og tilbake, så noen fram og bakside trenger du ikke tenke på. Allikevel vil jeg råde deg til å få alle garn ender på samme side, da kan det bli baksiden. 

Kan du være snill og linke til teppeoppskriften jeg finner den ikke verken på siden til luksuskrra.dk eller ved å google. Jeg tror jeg vil lage et slikt teppe av holstgarn.

 

Anonymkode: 5afa3...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være snill og linke til teppeoppskriften jeg finner den ikke verken på siden til luksuskrra.dk eller ved å google. Jeg tror jeg vil lage et slikt teppe av holstgarn.

 

Anonymkode: 5afa3...4d6

Jeg forsøkte å linke, men fikk ikke til.

Du går inn på oppskrifter og velger hekling. Da finner du teppe litt ned på siden.

Du finner tilsvarende teppe på Drops ved å søke på teppe.

Endret av EvaLena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...