Gå til innhold

Må legge meg hver gang baby skal sove


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun sover 4 ganger pr dag ca. Hun ammes i søvn og merker med en gang om jeg flytter meg. Må derfor ligge der hele tiden gjennom alle dagshvilene. Om kvelden må jeg legge meg kl 19. Er blitt så lei. Gjør ikke annet enn å ligge i senga.

Noen råd? Baby er 3mnd. Ligger i senga nå og hun stresser og styrer på, har tatt henne opp men bare skriking da. Har lagt her siden kl 19.

Anonymkode: 3d31b...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil hun ikke sove i vogn eller bæresele på dagtid heller? Smokk? Jeg har hatt to som har blitt ammet i søvn og har etterhvert blitt skikkelig dreven på å snike meg ubemerket ut, men det krever litt øvelse. Men de har begge kunnet sove i vogn på dagtid så jeg kom meg litt ut. 

Anonymkode: b154f...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil hun ikke sove i vogn eller bæresele på dagtid heller? Smokk? Jeg har hatt to som har blitt ammet i søvn og har etterhvert blitt skikkelig dreven på å snike meg ubemerket ut, men det krever litt øvelse. Men de har begge kunnet sove i vogn på dagtid så jeg kom meg litt ut. 

Anonymkode: b154f...4b0

Nei hun hater vogn.. liker ikke bæresele da hun vil se fremover. Hun tar ikke smokk.

Uff. Prøver å snike meg ut men hun våkner med en gang.

Anonymkode: 3d31b...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må babyen legge seg klokken 19?

Mine 3 sov på brystet mitt i sofaen i stuen mens jeg så på TV. Ammet hele kvelden likevel.

Anonymkode: 777c7...d31

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andremann var sånn.  Bodde på soverommet med puppen ute. Det gikk heldigvis over. 

Er så glad for at tredjemann tar smokk og trives i vogna. Han hatet vogna de første ukene men så gikk det seg til. 

Anonymkode: d84b6...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på åtte måneder er sånn fremdeles. Men det er ikke noe jeg stresser over, hun vil jo bare føle seg trygg. Går seg nok til etterhvert.

Anonymkode: 8fa81...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du ikke bare baby på stua? Sove i dag seng eller vugge eller på deg og amme ved behov. 

Anonymkode: b2020...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke bare baby på stua? Sove i dag seng eller vugge eller på deg og amme ved behov. 

Anonymkode: b2020...6c5

Hun våkner med hver minste lyd eller bevegelse..

Anonymkode: 3d31b...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun våkner med hver minste lyd eller bevegelse..

Anonymkode: 3d31b...a0f

Da bør dere nesten begynne å øve... 😊

Anonymkode: e5d1a...eba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da bør dere nesten begynne å øve... 😊

Anonymkode: e5d1a...eba

Det er ikke alltid så enkelt at øving er svaret 😂 Sånn var min, våknet sv hver minste lille lyd eller bevegelse. Skal Si deg vi prøvde mye. Så har det vist seg at han har ADD, diagnosen fikk han 8 år gammel. Fremdeles blir han distrahert av hver minste lille lyd både når han skal slappe av/sove, men også Når han skal konsentrere seg. Sier selvfølgelig IKKE at babyer som strever med å sove har ADD, men det blir for enkelt  å generalisere så voldsomt å si ag set bare er å øve. Har du forskning som viser ar dette stemmer? 

Anonymkode: 79b20...09c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også slik. All dagsoving og nattsoving måtte skje med konstant kroppskontakt fram til poden var over året. Eller, opplevde etter rundt 9 måneder at hen sovna et par ganger i vogna mens vi trilla på humpete vei. (Vogna ble ikke akseptert før det var gått 6 måneder). Det gikk seg til av seg selv.

Det beste tipset jeg har er å bare tilpasse seg det.

Anonymkode: 1904b...106

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Min første var sånn på kvelden, frem til 5 mnd. Løsningen ble å få oss tv på soverommet med lav lyd. :P stua var helt uaktuelt for han, vi måtte ligge. 

Lillesøster er 2 mnd og lik, men foreløpig tar hun ikke kveld før kl 23. Må noen ganger gå på soverommet kl 21 fordi hun blir for urolig i stua. Denne gang slapper jeg av med lesebrett. :P

Til dagsoving er det bæresjal som gjelder for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Nei hun hater vogn.. liker ikke bæresele da hun vil se fremover. Hun tar ikke smokk.

Uff. Prøver å snike meg ut men hun våkner med en gang.

Anonymkode: 3d31b...a0f

Det er lett å trobdet er derfor de ikke liker bæreselen i den alderen, men hva gjør du når du har fått henne oppi sela? Prøv en dag du er litt opplagt å ta henne oppi og gå rett ut døra for å gå en liten tur. Sørg for at hun har ren bleie, ikke er overtrøtt eller nettopp våknet, har fått pupp osv. Og bare GÅ. De ser sidelengs også, men de blir fort lei av eget hus, og liker bevegelsen og den friske lufta. 

Evt kan du prøve å bære henne på hofta hvis hun har funnet tærne sine og/eller kan snu seg fra rygg til mage. Da får hun sedd litt mer, men samtidi være trygt inn mot mammaen og kan sovne når hun ønsker 🥰

Anonymkode: c71cb...d3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en sånn periode (heldigvis bare kveld), leste bok etter bok på kindlen min. Det gikk over.

Har du prøvd bæreselen ute? Da får barnet sett mer og blir mindre urolig. Bæresjal kan også være er alternativ da stroppene på selen blokkerer en del utsikt.

Anonymkode: 4ce99...ded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid så enkelt at øving er svaret 😂 Sånn var min, våknet sv hver minste lille lyd eller bevegelse. Skal Si deg vi prøvde mye. Så har det vist seg at han har ADD, diagnosen fikk han 8 år gammel. Fremdeles blir han distrahert av hver minste lille lyd både når han skal slappe av/sove, men også Når han skal konsentrere seg. Sier selvfølgelig IKKE at babyer som strever med å sove har ADD, men det blir for enkelt  å generalisere så voldsomt å si ag set bare er å øve. Har du forskning som viser ar dette stemmer? 

Anonymkode: 79b20...09c

Enig med deg! 

Vår var også slik. Våknet ved hver minste lyd, «alle» sa vi måtte øve og at dette måtte hun venne seg til. Fikk mye «pes» ( sukk, himling med øynene) når vi sa vi ikke kunne være med på ting pga hviling.

Hva skal man liksom gjøre da når man prøver å prøver men det ender med at barnet ikke sover, hele dagen blir ødelagt pga overtrøtt baby og natten blir også mer styrete pga forlite søvn på dagen.

Ts, gjør der som funker for babyen. Det vil gå seg til.

Anonymkode: 3a651...a30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun våkner med hver minste lyd eller bevegelse..

Anonymkode: 3d31b...a0f

Du trenger jo ikke å ha på lyd. Jeg hadde også baby som måtte ammes i søvn de første månedene. På dagtid satt jeg i sofaen mens baby ammet og sov om hverandre på ammepute. Da kunne jeg høre på lydbok, strikke og lese uten at babyen merket det. Jeg hadde i hvert fall ikke orket å ligge i senga hver gang babyen skulle sove. 

Anonymkode: e571e...730

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger jo ikke å ha på lyd. Jeg hadde også baby som måtte ammes i søvn de første månedene. På dagtid satt jeg i sofaen mens baby ammet og sov om hverandre på ammepute. Da kunne jeg høre på lydbok, strikke og lese uten at babyen merket det. Jeg hadde i hvert fall ikke orket å ligge i senga hver gang babyen skulle sove. 

Anonymkode: e571e...730

Jeg bor ikke alene.

Anonymkode: 3d31b...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å trobdet er derfor de ikke liker bæreselen i den alderen, men hva gjør du når du har fått henne oppi sela? Prøv en dag du er litt opplagt å ta henne oppi og gå rett ut døra for å gå en liten tur. Sørg for at hun har ren bleie, ikke er overtrøtt eller nettopp våknet, har fått pupp osv. Og bare GÅ. De ser sidelengs også, men de blir fort lei av eget hus, og liker bevegelsen og den friske lufta. 

Evt kan du prøve å bære henne på hofta hvis hun har funnet tærne sine og/eller kan snu seg fra rygg til mage. Da får hun sedd litt mer, men samtidi være trygt inn mot mammaen og kan sovne når hun ønsker 🥰

Anonymkode: c71cb...d3c

Jada jeg har prøvd alt. (Utenom å ha henne på hoften fordi det er hun for liten til.)

 

Anonymkode: 3d31b...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke alene.

Anonymkode: 3d31b...a0f

Hva så? Det gjør ikke jeg heller. Det høres igrunn ikke ut som du er så interessert i å få hjelp med problemet ditt? 

Anonymkode: e571e...730

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Det gjør ikke jeg heller. Det høres igrunn ikke ut som du er så interessert i å få hjelp med problemet ditt? 

Anonymkode: e571e...730

Joda jeg er det, men blie veldig utslitt når jeg har prøvd det meste.

Babyen sover 4-5 dupper for dagen, og når jeg har en hel familie som skal ha mat, være inne, se tv, gå på do, dusje så hjelper det ikke så mye å sitte i stua ved hver dupp.

Anonymkode: 3d31b...a0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...