Gå til innhold

Hvorfor så få som er født i september?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det virker så sjelden. Vet at en dag i desember er den sjeldneste datoen å ha bursdag på men sånn generelt virker det mye mindre vanlig med bursdag i september..Why?

Anonymkode: 41bea...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man overnatter hos svigermor i jula? 😛 Men du må nesten dokumentere at det blir født så få i september, det holder ikke å "synes".

Anonymkode: be87c...fe8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

September er ikke med i 10-på-bunn-liste statistikken til SSB, faktisk. Men romjulsdager er det. Og et par datoer i oktober.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/faerrest-har-bursdag-2.juledag

 

PS! Jeg kjenner flere som er født i september, blant annet en eks-kjæreste, en venninne og min mor. Så jeg sitter ikke med inntrykk av at det "er så få" som er født i sept.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker så sjelden. Vet at en dag i desember er den sjeldneste datoen å ha bursdag på men sånn generelt virker det mye mindre vanlig med bursdag i september..Why?

Anonymkode: 41bea...7c9

Jeg føler det er kjempemange som blir født i september... En av de vanligste bursdagsmånedene i min omgangskrets og av bekjente!

Anonymkode: 468ce...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har septemberbarn! Ganske nøyaktig 9 måneder etter juleferien vi feiret alene hele uka med masse god mat, god vin og usannsynlig mye sengekos.

Anonymkode: 7b185...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste bursdagen i USA er 9. september. 

Anonymkode: 2f3a9...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både sønnen min og broren min er født i september. Kjenner flere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge SSB er det flest født i april og færrest født i november 😊

1/7 er mest "populære" fødselsdag, på andre plass er 5/5. Men begge desse ligger høyt pga byråkrati.. 

Google it 😉

Anonymkode: 1412d...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...