Gå til innhold

Republikansk guvernørkandidat ba journalist ta med seg mannlig kollega


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Da den kvinnelige journalisten ba om å få intervjue ham under en biltur, satte guvernørkandidaten i Mississippi ett krav: Hun måtte ta med seg en mannlig kollega.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLVzym/republikansk-guvernoerkandidat-ba-journalist-ta-med-seg-mannlig-kollega?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo det som blir konsekvensen?
Forstår de som klager på dette virkelig ikke at ting har konsekvenser?

Kudos til guvernøren, hadde gjort det samme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Skjønner guvernørkandidaten, men det er neppe en god løsning å ha en guvernør som kun kan ha møte kvinner om de har med seg en mann. Ønsker man å gardere seg mot å bli anklaget for seksuell trakassering eller rykter om utroskap ved å ikke omgås kvinner så bør man søke andre verv enn guvernør.

Man skal være guvernør for hele staten, ikke kun mennene.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er dypt kristen. Det forstås godt i en stat som Mississippi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør ikke dette pga #metoo ol

 Han gjør det fordi han er kristen og ikke vil at rykter skal oppstå om noen tar bilder osv . Dere må jo lese saken før dere uttaler dere her.

Syns det er drøyt og diskriminerende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mindre og mindre overrasket at religion får så stort preg i politikk slik det gjør i dag. Skill stat og kirke mener jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Blir mindre og mindre overrasket at religion får så stort preg i politikk slik det gjør i dag. Skill stat og kirke mener jeg! 

USA er jo veldig religiøst da, og tror ikke det vil forandre seg med det første. Selv om ikke alle er så fantastiske som denne karen og kona hans. Noen stater er jo mer religiøse enn andre. Hva med siste setningen din?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SoWhat? said:

USA er jo veldig religiøst da, og tror ikke det vil forandre seg med det første. Selv om ikke alle er så fantastiske som denne karen og kona hans. Noen stater er jo mer religiøse enn andre. Hva med siste setningen din?! 

Altså, han holder jo valg for å bli guvernør og har en så sterk religions tro at jeg tror skille mellom staten og religionen vil bli vanskelig. USA er jo et annerledes land i alt så ikke så veldig rart egentlig da med at religion er så sterkt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt akkurat i USA hvor det er utrolig lett å bli anklaget for seksuell trakassering og få ødelagt livet hvis du er en mann. Det er store penger i det.

Men samtidig synes jeg at religiøse krav som dette er upassende. Altså begrunnelsen hans er religiøs og ikke ren frykt for å få sin politisk karriere ødelagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slaskete Maskot skrev:

Blir mindre og mindre overrasket at religion får så stort preg i politikk slik det gjør i dag. Skill stat og kirke mener jeg! 

Stat og kirke er allerede skilt.

Skill religion fra person er løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Nimbus2000 said:

Skjønner guvernørkandidaten, men det er neppe en god løsning å ha en guvernør som kun kan ha møte kvinner om de har med seg en mann. Ønsker man å gardere seg mot å bli anklaget for seksuell trakassering eller rykter om utroskap ved å ikke omgås kvinner så bør man søke andre verv enn guvernør.

Man skal være guvernør for hele staten, ikke kun mennene.

Så hvis man ønsker å være guvernør så kan man ikke gjennomføre tiltak for å redusere faren for #metoo beskyldninger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Blir mindre og mindre overrasket at religion får så stort preg i politikk slik det gjør i dag. Skill stat og kirke mener jeg! 

I USA er stat og kirke veldig veldig separert. Gud er ikke nevnt i grunnloven, og det er presidentene selv som velger å sverge til Gud ved innsettelse. 

Når det kommer til kristen kultur derimot er kristendommen sterkt integrert i det politiske livet. Og det er ikke lett å gjøre politiske vedtok mot slik kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å snu på det; Hva ville reaksjonen vært om en kvinne ikke ønsket å være alene i en bil med en fremmed mann? At noen frykter konsekvensene av å tilbringe lang tid i bil med noen de ikke kjenner godt kan godt være fullstendig rasjonelt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overasket. Han er kandidat i USAs bibelbelte. Sånt er helt normalt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, herzeleid skrev:

Prøv å snu på det; Hva ville reaksjonen vært om en kvinne ikke ønsket å være alene i en bil med en fremmed mann? At noen frykter konsekvensene av å tilbringe lang tid i bil med noen de ikke kjenner godt kan godt være fullstendig rasjonelt. 

At en kvinnelig politiker skulle motsette seg å ha med en mannlig journalist på en pressestunt? Det ville antagelig skapt like store overskrifter. Det ville flagget muslimske ideer, og de er ikke stort mere populære.  

Det eneste jeg kan se for meg, var at han håpte på en mann, så han kunne ha litt god, gammel guttesex, som ingen ville mistenkt han for. 

Her er dealen :  løper du rundt med maniske ideer om en usynlig venn, så vil vi undersøke ALT du gjør og mistenke deg for alt perverst som finnes, fordi det er 1. Det mest hyppigste som knekker denne gruppen politikere, 2. Det faktisk er den viktigste politiske verdien du bringer til dine velgere. 

Så når du nekter på denne måten, forteller du kun til publikum at du ikke klarere holde deg på matta seksuelt uten anstand og at du faktisk ikke klarer skille jobben din og privatlivet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...