Gå til innhold

Hva kan jeg ta i betaling for strikkede/tovede sitteunderlag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.7.2019 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Syns mye av det som blir laget innen håndarbeid er ræl. Når får man bruk for et strikket sitteunderlag liksom. Tar jeg heller jakka mi å setter meg på den. Gi det heller bort til venner og familie ja

Anonymkode: ea0c8...515

Det er forskjell på en strikkejakke og et tykt, tovet sitteunderlag, da... Helt fint at du ikke ser poenget, men jeg syns tovede sitteunderlag er kjempebra og varmende. 

På 13.7.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Folk flest har en ide om at håndstrikk skal være billigere enn fra butikk. Om du ikke er så heldig å klare å skape et marked.

Anonymkode: 89238...b24

Akkurat det tror jeg ikke. Folk flest er ikke villig til å betalt noe i nærheten av hva man strengt tatt "burde" for håndstrikk, når man tenker på garnkostnader og en anstendig timepris. Men jeg tror ikke folk flest tror de skal kjøpe håndstrikk for å spare penger, altså. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Jeg uttalt meg ikke om kvalitet eller hva jeg foretrekker å bruke selv :) 

Men jo, det er veldig ofte slik at folk som ikke strikker selv har en oppfatning av at det skal være billig - selv om det alltid finnes enkelte unntak.

Til den prisen bør produktet være svært pent og forseggjort, fordi folk flest sammenlikner med hva de kan få kjøpt i butikk med tilsvarende funksjonalitet - noe varmt å sitte på.

Egentlig, så er det en konkurrerer mot de sitteplatene i 'ispopor' til 20 kr - som attpåtil kan brettes sammen og puttes i lomma.


Det er likevel ikke helt umulig å få til, men da skal en være god på markedsføring - en må få forklart potensielle kjøpere hvorfor eget produkt er uovertruffent bedre, og vel verdt pengene. 

Jeg strikker (og selger) endel selv, og ville heller ikke strikket sitteplater for salg om jeg måtte ta under 300 kr per stykk. Derfor velger jeg å strikke andre ting for salg - som det er mulig å ta en høyere pris for. 

 

Anonymkode: 89238...b24

Det sistnevnte skjønner jeg godt. Det er noe med å kunne få igjen noe for arbeidet. Og det er grunnen til at jeg nesten ikke forstår hvorfor noen strikker for salg, siden jeg syns prisene er alt for lave. Hvis man har masse tid og man liker å strikke mange like ting og man uansett ville strikket disse tingene, skjønner jeg det. Men ellers syns jeg det er et trist marked for håndlagde ting som man faktisk ikke kan kjøpe i butikk. Som mønsterstrikkede votter, som er noe av de fineste som fins, men som mange forventer å kjøpe alt for billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...