Gå til innhold

Trene eller gå på gulvet uten treningssko


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmpål. Nå har jeg vart i Norge for mange år men det er et ting som virkelig gjør meg irritert. Det er mange nordmenn som trener i gymet med sokker! Jeg har had fotsop kanskje 1 gang i livet. Men det er tredje gang jeg har det i noe år. Det virkelig irriterer meg da det er så mange i gymet uten treningssko. I mitt land er det totalt forbud å trene uten sko.

Anonymkode: 8cfdb...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmpål. Nå har jeg vart i Norge for mange år men det er et ting som virkelig gjør meg irritert. Det er mange nordmenn som trener i gymet med sokker! Jeg har had fotsop kanskje 1 gang i livet. Men det er tredje gang jeg har det i noe år. Det virkelig irriterer meg da det er så mange i gymet uten treningssko. I mitt land er det totalt forbud å trene uten sko.

Anonymkode: 8cfdb...628

Så ta på deg sko du og da!?

Anonymkode: be888...4fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp liker seg der det er fuktig - feks i fellesdusjer der man gjerne går barbeint. Med mindre man har med dusjesko som feks jeg har. 

Anonymkode: 9e84a...bc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spør du om egentlig? om vi er ok med at folk ikke bruker sko eller om det er lov i Norge? Har ikke lagt merke til at mange trener uten sko egentlig.. Er jo ekkelt om det blir våte forspor rundtomkring i treningssalen. Men vet også selv at det er normalt å ta av skoene om man f.eks strekker ut benene, gjør yoga, eller andre utstrekkings øvelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF skrev:

Hvordan DU smittes av fotsopp når du har sko på er for meg en gåte

Hahaha! Ja! De eneste stedene jeg har fått fotsopp er fra fellesdusjen :P Om du sliter med sopp kan det være en ide å bruke sko i dusjen og i garderoben til gymmen.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, mlifjeld skrev:

Hahaha! Ja! De eneste stedene jeg har fått fotsopp er fra fellesdusjen :P Om du sliter med sopp kan det være en ide å bruke sko i dusjen og i garderoben til gymmen.. 

Har du prøvd å kle seg uten å steppe på gulvet? Jeg har ikke perfekt balanse. Å når det gjelder hvor soppen bor. I hvert øyeblikk mennesker slipper ut tusener av små partikler død skin som inneholder sporer og alt mulig. Hvis en gym ikke har en hygienist med 100% fast stilling. To step on the floor- it is fucking disgusting. Stocks or no socks.

Anonymkode: 8cfdb...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotsopp smitter vel ikke gjennom sokker. 

Anonymkode: c8031...307

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å kle seg uten å steppe på gulvet? Jeg har ikke perfekt balanse. Å når det gjelder hvor soppen bor. I hvert øyeblikk mennesker slipper ut tusener av små partikler død skin som inneholder sporer og alt mulig. Hvis en gym ikke har en hygienist med 100% fast stilling. To step on the floor- it is fucking disgusting. Stocks or no socks.

Anonymkode: 8cfdb...628

Men nå snakker du jo om i garderoben og ikke når folk trener. Nå er det vanskelig å skifte uten å ta av seg skoene, men du kan enkelt løse problemet ved å ha med et rent håndkle som du kan stå på. Fotsopp hopper jo ikke akkurat opp og angriper! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Leo skrev:

Men nå snakker du jo om i garderoben og ikke når folk trener. Nå er det vanskelig å skifte uten å ta av seg skoene, men du kan enkelt løse problemet ved å ha med et rent håndkle som du kan stå på. Fotsopp hopper jo ikke akkurat opp og angriper! 

Folk går uten sko og veldig ofte tilg og med uten socks på gymet. Jeg har vart i to forskjelige gymer i norge. Det var det samme, samtidig de betaler ikke til hygienist to take care. Resultaten er at hygiene er dårlig, veldig dårlig. Det som jeg synes er riktig er forbud på trening uten sko med intakt på karate, yoga etc... og på karate/joha plassene det MÅ vare hygienist på stedet. 

Anonymkode: 8cfdb...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk går uten sko og veldig ofte tilg og med uten socks på gymet. Jeg har vart i to forskjelige gymer i norge. Det var det samme, samtidig de betaler ikke til hygienist to take care. Resultaten er at hygiene er dårlig, veldig dårlig. Det som jeg synes er riktig er forbud på trening uten sko med intakt på karate, yoga etc... og på karate/joha plassene det MÅ vare hygienist på stedet. 

Anonymkode: 8cfdb...628

Jeg har aldri sett noen gå uten sokker på treningssenter, og jeg har trent på mange rundt om i landet.

Anonymkode: c8031...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sett noen gå uten sokker på treningssenter, og jeg har trent på mange rundt om i landet.

Anonymkode: c8031...307

Kanskje er du ikke så opptatt med det som jeg er :) jeg har set nok.

Anonymkode: 8cfdb...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk går uten sko og veldig ofte tilg og med uten socks på gymet. Jeg har vart i to forskjelige gymer i norge. Det var det samme, samtidig de betaler ikke til hygienist to take care. Resultaten er at hygiene er dårlig, veldig dårlig. Det som jeg synes er riktig er forbud på trening uten sko med intakt på karate, yoga etc... og på karate/joha plassene det MÅ vare hygienist på stedet. 

Anonymkode: 8cfdb...628

Jeg har heller aldri sett noen uten sokker på treningssenter. og har trent jevnlig i en del år. Det er ikke mulig å få sopp om du har på sko og sokker selv. (eller kanskje det er du som går rundt berbeint?) Det er nok ikke treningssenteret som er problemet om du sliter med sopp, men heller garderoben eller et annet sted hvor du går ofte barbeint selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje er du ikke så opptatt med det som jeg er :) jeg har set nok.

Anonymkode: 8cfdb...628

Nei, jeg hadde lagt merke til det om noen trente uten sokker. Så det er jo et veldig merkelig sted du trener på der dette er vanlig. 

Anonymkode: c8031...307

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener tidvis uten sko da det hjelper å droppe skoene for visse styrkeøvelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ofte uten sko på treningsstudio, men tar aldri av sokkene. En del øvelser er enklere å gjøre riktig uten sko.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar av skoene når jeg gjør knebøy og markløft. Og det har jeg tenkt å fortsette med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmpål. Nå har jeg vart i Norge for mange år men det er et ting som virkelig gjør meg irritert. Det er mange nordmenn som trener i gymet med sokker! Jeg har had fotsop kanskje 1 gang i livet. Men det er tredje gang jeg har det i noe år. Det virkelig irriterer meg da det er så mange i gymet uten treningssko. I mitt land er det totalt forbud å trene uten sko.

Anonymkode: 8cfdb...628

Fotsopp smitter ikke, generelt sett og spesielt ikke når folk har sokker på. 

Når du går med sko på selv så er du ikke smitteutsatt for noen verdens ting. Men det du uansett er er ansvarlig for din egen fotsopp fordi fotsopp kommer, som all annen sopp, av fuktig miljø i innestengte syntetiske sokker og sko. 

Når beina eller andre hudområder ikke får luftet seg så gror soppen fordi fuktigheten blir for høy over tid. Ren og enkel naturfag. 

Du får begynne å lufte beina dine når du ikke er på gymet, bruke bomulls eller ullsokker og ikke gå i annet enn skinnfottøy som puster så blir nok du kvitt problemet. 

Anonymkode: 3d452...562

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Trener man styrker så er noen øvelser best uten sokker. Det er ikke forbudt å trene i sokker i Norge og det må du bare godta. Får ikke mer fotsopp av det. Da er vi mange som skulle fått fotsopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Fotsopp smitter ikke, generelt sett og spesielt ikke når folk har sokker på. 

Når du går med sko på selv så er du ikke smitteutsatt for noen verdens ting. Men det du uansett er er ansvarlig for din egen fotsopp fordi fotsopp kommer, som all annen sopp, av fuktig miljø i innestengte syntetiske sokker og sko. 

Når beina eller andre hudområder ikke får luftet seg så gror soppen fordi fuktigheten blir for høy over tid. Ren og enkel naturfag. 

Du får begynne å lufte beina dine når du ikke er på gymet, bruke bomulls eller ullsokker og ikke gå i annet enn skinnfottøy som puster så blir nok du kvitt problemet. 

Anonymkode: 3d452...562

Dette!

Sopp er naturlig i hudfloraen. Det er miljøet rundt DINE tær i dine sko og sokker som bestemmer om soppen vokser og trives. 

Anonymkode: 71f9b...eed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...