Gå til innhold

Mest slit eller fint å ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du det er mest jobb og slit å ha barn eller mest gøy og fint? 

Hvor mange prosent gir du til slit vs fint?

Anonymkode: c2cce...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spedbarnsperioden var 99% slit med en kolikkunge. Etter 7 mnd. fikk jeg sammenbrudd. 

Anonymkode: 5d31a...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. For eksempel var en periode bare fint, fordi barna gikk så godt sammen og lekte og lo. En annen periode var helt grusom fordi to stk drev og trasset, maste og fikk raseriutbrudd for det minste. Da var det mest slit. 

Summa summarum er det mest fint, veldig morsomt og underholdende. Men å gi en prosent er vanskelig. For jeg har dager som er 100% slit og dager som er 95% fint. 100% fint er vrient, fordi.. 

.. selv når vi har det kjempefint og koselig, så synker jeg sammen i sofaen når barna er i seng og huset noenlunde ryddet. Og sukker lettet for å få hvile hodet. Jeg er jo "på" hele tiden siden de ikke er så gamle. Jeg holder et blikk på eldste barn i hagen så de ikke stikker av, jeg må hjelpe en av dem på do, jeg har en som er bleiebarn, jeg snakker med og til dem hele tiden, blir invitert med på lek og forsøker å få litt tid til å slappe av og gjøre husarbeid innimellom. Og selv på fine dager megler jeg ofte uenigheter mellom barna og tenker "barn" hele veien, pass på mat, send de eldste på do før vi går noe sted, har jeg med bleier til minsten i veska, jeg trenger noen våtservietter og nei, du fikk is i sted.. Og ja, jeg skal komme og tørke! Så de fineste dagene kommer alltid med bittelitt slit, noe jeg håper bedrer seg litt når yngste er skolebarn og alle er litt mer selvstendige. 

Akkurat nå sitter alle og bygger lego sammen og jeg ligger rett ut på sofaen. Og det er dette jeg elsker. At huset er full av glade stemmer, barn som er gode med hverandre og lager liv i leiren. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er 6 mnd, og jeg synes det er 70% fint 😊

Anonymkode: efb8e...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder temmelig slitsomt, på sikt utrolig givende! Totalt sett defintivt i pluss! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, de fleste får flere barn, så vil tro det er mest fint for de fleste.

Det kommer jo an på perioden man er inne i. Spedbarnstiden var fryktelig slitsom, men samtidig så var jeg så stolt og glad at det veide opp for manglende søvn. Vi nærmer oss tenårene og jeg kjenner det kan bli slitsomt, men på en helt annen måte. 

Hittil så vil jeg si 90% fint og 10% slitsomt og da er det krangling, med søsken og oss foreldre som er slitsomt. Og at man må nærmest tvinge igjennom alt som skal gjøres.

Anonymkode: af362...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mest fint sånn sammenlagt. 80% fint og 20% slit kanskje. 

Som flere nevner her så går det i perioder. Vi hadde også kolikkbaby og da var det 95% slit de mnd det sto på. Så er det perioder der det er så og si 97% fint, ikke hundre prosent på grunn de små tingene som hører med (bæsjebleier, vasking av matsøl ol). 

Men altså veldig fint og alt slit er veldig verdt det! 

Anonymkode: bab08...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% fint! Men så har jeg bare én unge foreløpig da. 

Anonymkode: 0f452...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100% fint! Men så har jeg bare én unge foreløpig da. 

Anonymkode: 0f452...3f7

Hvor gammel? ☺

Anonymkode: c2cce...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% fint her også. Synes det bare er kos og givende. Har aldri synes at noe har vært slitsomt.

Anonymkode: c9b00...20f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er 50% slit og 100% fint.

Ja, det blir 150%. Sånn er det å ha fem barn og full jobb :lol: Men jeg er veldig glad jeg har det livet jeg har og ville ikke ha byttet med noen.

Anonymkode: 560b1...453

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå mest slit. Har tre unger i tre vanskelige faser 😂 en hormonell tenåring, en 2 åring som vil bestemme selv og en baby på 4 mnd som for tiden sover dårlig. Kan si jeg aldri har vært mer sliten i mitt liv. Har null avlastning og jeg og mannen kaster oss rundt i alle retninger for å holde hodet over vannet. 

Anonymkode: 5fc1a...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan bli sliten betyr ikke at det ikke er fint 🙂 100% fantastisk!

Anonymkode: eebc4...3b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye mer fint enn slit. Det er jo litt hva du gjør det til selv. 

Anonymkode: d6b4e...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes du det er mest jobb og slit å ha barn eller mest gøy og fint? 

Hvor mange prosent gir du til slit vs fint?

Anonymkode: c2cce...99f

Mye slit, men det veies opp og vel så det av alt det fine. 

Anonymkode: bac53...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det mest slit. Har en baby på 5 mnd som sover lite og gråter mye. Og en 2,5 åring som krever masse. Føler ikke jeg strekker til nok. Gleder meg til yngste er ferdig med amming og blir mer selvstendig, og når jeg kan komme meg ut døra alene uten problemer (per nå kan ikke mannen være alene med begge barna)🤡

Anonymkode: 975d2...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå er det mest slit. Har en baby på 5 mnd som sover lite og gråter mye. Og en 2,5 åring som krever masse. Føler ikke jeg strekker til nok. Gleder meg til yngste er ferdig med amming og blir mer selvstendig, og når jeg kan komme meg ut døra alene uten problemer (per nå kan ikke mannen være alene med begge barna)🤡

Anonymkode: 975d2...622

Hvorfor kan ikke mannen være alene med barna? Kan du ikke være et par timer utenfor huset for å slappe av litt?

Anonymkode: efb8e...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...