Gå til innhold

Stjeler du jordbær fra nabokurvene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På min Kiwi har vi lov å plukke vekk bær med mugg på og erstatte dem med fine bær!

Anonymkode: 3ec1d...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange unger som grafser og tafser på de bærene så ville jeg aldri prøvesmakt dem. I dag så jeg en liten en som klødde seg nedi bleia og så begynte å ta på ting rundt i butikken, Inkludert frukt og bær disken. Nedi bleia. Det er så kvalmt at jeg sluttet å kjøpe løsvekt fra og med i dag. 

Anonymkode: 359a3...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjøper kun 3-4 kurver i året så har ikie det store behovet. Men forstår godt de som gjør det, kjedelig med halvfulle kurver til fulle priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OPIgirl skrev:

Da er det merkelig at jeg til stadighet finner råtne bær i bunnen av kurven.

Ikke så rart, de plukkes, fraktes til en sentral, ompakkes og så distribueres til butikkene. De kan ligge ett døgn, eller noen dager. Pakkes de feil får de trykk og blir fort råtne, samme gjelder all frukt. Klementi er plukkes jo nesten halvparten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Husholdning1 said:

Men forstår godt de som gjør det, kjedelig med halvfulle kurver til fulle priser.

Da kjøper jeg ikke jordbær.

Anonymkode: 15980...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nesten bare damer som piller, klår og prøvesmaker på frukten?

Jeg ser ihvertfall uhyre sjelden at menn gjør dette, men damer som gjør det ser jeg hver gang jeg handler.

Utrolig ekkelt..!

Anonymkode: 4e332...99b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, aldri gjort det. Men pleier å velge den som det ser ut som det er mest i. 

Men tviler på at noen her vil innrømme at de prøvesmaker eller flytter på bærene. 

Anonymkode: 388c0...d3d

Jeg gjør ikke det. Men tenker jeg nok skal starte med det. Når jordbæra koster 60 kr kurva og du kommer hjem og kjenner smaken av vassen ekkel muggen bær, så skulle jeg nok smakt..

Anonymkode: e6245...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI det er ikke lov å smake på noe om helst fra en butikk! Hvor vanskelig er det for folk å fortså? Vi ansatte prøver så godt vi kan å sjekke feks frukta jevnlig, men dere som kunder og kan la være å ta de med synlig mugg. Vi mikser litt jordbætkurvene, blåbær osv hvis det er mye dårlig og samler det. Men vi vasker oss på henda først. Det er ikke alltid vi rekker å få gjort det, og da roter jeg heller ikke oppi jordbæra for å finne dårlige bær. DET BURDE IKKE DERE KUNDENE HELLER. Det ER stjeling å smake, uansett hvor lite det er. Hvis alle skal smake så er det jo ikke igjen bær????!!!! Da har butikken tapt, og hadde jeg hatt noen makt da så hadde jordbær og alt blitt nekta inn i butikken eller hatt så mye plast rundt det at dere nesten måtte brukt spett for å få det opp. Sånn er livet, dessverre er man uheldig å får med seg noen dårlige bær hjem. Lev med det eller dra til butikken for å bytte. 

Og i avissaken dreier det seg om folk som fyller kurvene sine så det blir over 500! Det vil si at dere stjeler det som er over, for den jordbærkurven er priset til en bestemt vekt. Møter dere meg i kassa slår jeg inn etter vekt. Så dere kan like så gjerne ta med dere 2 kurver med en gang. Blir like dyrt for dere likevel. 

Anonymkode: 7d535...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Liker ikke jordbær. Har nok sammenheng med tvungen plukking som barn.

Anonymkode: 8968d...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bæra koster 50-60kr for en liten kurv som ikke engang er fylt opp , så kan jeg innrømme at jeg tar 4-5 bær fra andre kurver av og til. Tar en fra hver kurv da, ikke 5 fra nabokurven

Anonymkode: a34be...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

På hvilken måte er dette stjeling lurer jeg på. De i kassa får ta en vurdering på det, om de mener kurven er for full. Stjeler butikken hvis det mangler tre bær i kurva også da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  men den beste løsningen for butikkene hadde vært å ta betalt etter vekt og ikke per kurv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvesmaker aldri i butikker, men fyller opp jordbærkurven om det er lite i den/andre har tatt fra den typ

Anonymkode: 81b54...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Man er ikke kriminell kjeltring bare fordi man tar noen bær

Ikke at jeg kjøper jordbær i det hele tatt, just saying..

Anonymkode: db0d7...cde

Jo, det er man. Kanskje ikke mange kronene, men man er fortsatt en kjeltring. Tenker det sier noe om nivået av narsissisme og frekkhet.

Anonymkode: f1191...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er man. Kanskje ikke mange kronene, men man er fortsatt en kjeltring. Tenker det sier noe om nivået av narsissisme og frekkhet.

Anonymkode: f1191...035

Værre å kjøre noen km for fort osv da, da er vel nesten "alle" kjeltringer.

Anonymkode: 81b54...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, R730 said:

På hvilken måte er dette stjeling lurer jeg på. De i kassa får ta en vurdering på det, om de mener kurven er for full. Stjeler butikken hvis det mangler tre bær i kurva også da? 

Det er stjeling når man tar med seg mer enn det man betaler for.

Anonymkode: f1191...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Værre å kjøre noen km for fort osv da, da er vel nesten "alle" kjeltringer.

Anonymkode: 81b54...36a

Er en litt annen diskusjon, men per definisjon så har man brutt loven hvis man kjører for fort i henhold til fartsgrensen.

Når folk stjeler i butikkene så er det et rent økonomisk tap og noen må dekke det tapet.

Anonymkode: f1191...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utelukkende kjerringer som driver å plukker og flytter bærene på denne måten. Kjipe kjerringer som får dagen ødelagt om de finner ett dårlig bær i kurven sin når de kommer hjem. Pga disse kjerringene har jeg sluttet å kjøpe jordbær i butikken. Hvem vet om de har klødd seg i surmusa eller ræva før de går løs på jordbærene i butikken. Heretter kjøper jeg nå jordbær kun fra salgsboder. 

Anonymkode: 1c371...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

– Det vi ser er at kunder ofte plukker bær fra andre kurver for å fylle opp den de skal kjøpe, sier Thomas Horne Olsen ved Meny på Union brygge i Drammen.

https://www.nrk.no/buskerud/kunder-smaker-og-flytter-pa-jordbaerene-hos-meny-union-1.14619755

Jordbærkundene prøvesmaker og fyller opp kurvene sine. Pleier du å gjøre det?

Anonymkode: 15980...1ca

Jeg tenker at prøvesmaking er ok og butikkene må inkludere det i prisen. Det er så ofte at importerte frukter smaker som en sko at det er veldig skuffende å kjøpe noe bære for å finne sennere at det ikke smakker godt og er nesten uspiselig. 

Anonymkode: 5e374...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod det til meg, skulle vekterne være bevæpnet. Butikktyver burde tas med inn på et dertil egnet rom og henrettes der og da. 

Anonymkode: 18ff7...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...