Gå til innhold

Stjeler du jordbær fra nabokurvene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei jeg stjeler ikke jordbær

Når det er sagt, så smaker jeg på 1 mandel for å vite om jeg skal kjøpe noen dl (mandler i løs vekt) Grunnen til dette er at jeg har gjort bomkjøp noen ganger der mandlene var myke og gamle, og det er surt når jeg har kjøpt for 40-50 kr

Anonymkode: a6cc6...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg aldri gjort, men jeg kjøper ikke jordbær i butikkene. Kjører til gårdsutsalg eller tar meg en tur på torget, der de beste bærene er og så slipper man at folk har gått og småspist av kurvene. 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Jeg prøvesmaker og passer på at jeg får alt jeg har betalt for. Er ikke interessert i å betale for varer som er dårlige.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

– Det vi ser er at kunder ofte plukker bær fra andre kurver for å fylle opp den de skal kjøpe, sier Thomas Horne Olsen ved Meny på Union brygge i Drammen.

https://www.nrk.no/buskerud/kunder-smaker-og-flytter-pa-jordbaerene-hos-meny-union-1.14619755

Jordbærkundene prøvesmaker og fyller opp kurvene sine. Pleier du å gjøre det?

Anonymkode: 15980...1ca

Nei, ikke for å fylle opp mer enn hva det er meningen kurvene skal inneholde. 

Men å ta vekk muggen bær og erstatte med bær fra nabokurvene syntes jeg er rett og rimelig. Prisen er for x antall gram. Da bør man få det antall gram. Uten å kjøpe mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull! Jeg jobbet selv i matbutikk tidligere og når de ansatte "plukker og jukser" med kurvene er det for å fjerne de dårlige bærene. 

Anonymkode: a89f8...5e9

Da er det merkelig at jeg til stadighet finner råtne bær i bunnen av kurven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Da er det merkelig at jeg til stadighet finner råtne bær i bunnen av kurven.

Det er da ikke nødvendigvis fordi de er plantet der.. Det kan hende de råtner fordi de ligger nederst, og blir utsatt for trykk av de andre bærene og ikke får luft og lys. 

Anonymkode: 0244e...815

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri gjort. Det har faktisk ikke falt meg inn en gang. Ikke prøvesmaker jeg og stjeler fra noen kurv på den måten heller.

Nå kjøper jeg utrolig sjelden jordbær om sommeren da. Skal jeg ha bær, så kjøper jeg helst kirsebær eller moreller. Det er litt gambling å kjøpe de, for noen ganger er de litt sure og ikke fullt så gode. Men likevel stjeler jeg ikke fra posene for å prøvesmake de før kjøp. Det får jeg meg bare ikke til å gjøre, og jeg fatter ikke at folk kan gjøre det. Stå der og klå med sine ekle fingre på noe andre skal kjøpe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ingen som ville betalt full pris for feks. en pakke gulrøtter dersom den allerede var utplukket og bare halvfull, og mange av gulrøttene som var igjen var råtne. Derfor ‘stjeler’ jeg en sjelden gang noen bær fra nabokurven, (men prøvesmaker aldri og tar ikke ut de råtne bærene, kaster dem hjemme bare.) Skulle ønske det var plast eller netting over jordbærene..

Anonymkode: d8003...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en kurv med gode jordbær nå? 

Anonymkode: 3db6f...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster en kurv med gode jordbær nå? 

Anonymkode: 3db6f...920

Jeg kjøpte lokale bær på rema i går til 25 kr 😊

Anonymkode: d2434...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

– Det vi ser er at kunder ofte plukker bær fra andre kurver for å fylle opp den de skal kjøpe, sier Thomas Horne Olsen ved Meny på Union brygge i Drammen.

https://www.nrk.no/buskerud/kunder-smaker-og-flytter-pa-jordbaerene-hos-meny-union-1.14619755

Jordbærkundene prøvesmaker og fyller opp kurvene sine. Pleier du å gjøre det?

Anonymkode: 15980...1ca

Slik umoral skulle hatt strengere straff. Folk tror liksom det er greit å være en ussel egoist fordi det bare er noen bær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte lokale bær på rema i går til 25 kr 😊

Anonymkode: d2434...ff0

Takk! Har bodd utenlands i noen år, så jeg er bare nyskjerrig. 🙂

Anonymkode: 3db6f...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har helt og holdent sluttet å kjøpe jordbær Pga at jeg vil spy når jeg tenker på hvor mange mennesker som har spredt tarmbakteriene sine på disse bærene i en kurv. Æsj og fy faen så ekkelt.....

 

Anonymkode: 43c1b...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg ser det ganske ofte, av folk som ikke prøver å skjule det en gang. De plukker bare et par jordbær over i "sin" kurv, og jeg skjønner ikke hvordan det er verdt det. Jeg syns det er utrolig frekt og irriterende, og kunne aldri funnet på å gjøre det selv. 

 

Anonymkode: d7dec...ce4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du virkelig at folk på kg gjør det? 😳

Anonymkode: b9b2e...d7c

Nei, det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 15980...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør det noen ganger. For jeg vet at sannsynligheten for at bærene nederst er dårlige. Kunne aldri kjøpt en kurv med bær til 45,- der jeg risikerer at 25% av bærene er dårlige. 

Anonymkode: d0c3b...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vegrer meg til og med for å prøvesmake frukt dersom de ligger oppskåret på fat. Når de tilbyr smaksprøver går jeg ut ifra det er godt og kjøper😅

Anonymkode: a96dd...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. I går da jeg handlet på kvelden var det bare noen få halvfulle kurver igjen, så ble ingen jordbær på meg. Det er så frekkt å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har helt og holdent sluttet å kjøpe jordbær Pga at jeg vil spy når jeg tenker på hvor mange mennesker som har spredt tarmbakteriene sine på disse bærene i en kurv. Æsj og fy faen så ekkelt.....

 

Anonymkode: 43c1b...1a6

Enig. Kunne ønske de var skikkelig pakket inn så det verken ville vært et problem med stjeling (som det faktisk er) eller tvilsom hygiene. Ikke i plast naturligvis. 

Jeg kjøper utelukkende fra boder og skyller dem godt. Håper plukkerne bruker hansker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...