Jump to content
Marigrete

Dokumentaren I love You, Now Die på HBO (Spoiler i tråden)

Recommended Posts

Marigrete
Posted (edited)

Noen flere som har sett denne?

Jeg mener dommen er feil.

Viktigst! Man vet ikke helt sikkert at Michelle sa til Conrad at han skulle sette seg tilbake i bilen.

Conrad hadde fire ganger tidligere prøvd å ta selvmord. Så at aktoratet sier at hvis det ikke hadde vært for Michelle så hadde Conrad levd glad og lykkelig i dag, blir feil.

Michelle var ikke pådriveren til dette selvmordet før helt til den siste tiden. Det var ikke slik at det var Michelle som fikk han på disse tankene, eller at hun manipulerte ham til dette.

Jeg tror at Michelle faktisk trodde at hun hjalp Conrad. Hun var selv depressiv og fikk etterhvert både sympati og forståelse for at Conrad ikke ville leve. 

Edited by Marigrete

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor finner jeg denne?

Anonymkode: 4498e...61c

Marigrete

HBO 

AnonymBruker
20 minutter siden, Marigrete skrev:

HBO 

Takk, skal sjekke den ut

AnonymBruker
På 11.7.2019 den 14.10, Marigrete skrev:

HBO 

Har sett den nå. Er helt enig med deg. Føler det er sjukt hvordan Carter har blitt hengt ut her. Foreldrebe hans er skikkelige kjipe i media mot henne 

AnonymBruker

Er ikke dette saken der dama overtalte fyren til å gå inn i en bil fylt med eksos for å ta sitt eget liv?

Anonymkode: b1cfc...b2c

Annonse

AnonymBruker
On 7/11/2019 at 12:30 PM, Marigrete said:

Viktigst! Man vet ikke helt sikkert at Michelle sa til Conrad at han skulle sette seg tilbake i bilen.

Conrad hadde fire ganger tidligere prøvd å ta selvmord. Så at aktoratet sier at hvis det ikke hadde vært for Michelle så hadde Conrad levd glad og lykkelig i dag, blir feil.

Michelle var ikke pådriveren til dette selvmordet før helt til den siste tiden. Det var ikke slik at det var Michelle som fikk han på disse tankene, eller at hun manipulerte ham til dette.

Jeg tror at Michelle faktisk trodde at hun hjalp Conrad. Hun var selv depressiv og fikk etterhvert både sympati og forståelse for at Conrad ikke ville leve. 

Selv om noen vil ta selvmord så er det ikke riktig å hjelpe dem å gjøre det. Det er jo omtrent det samme som å drepe noen som ligger og dør, fordi de lider og man tror ikke at ambulansen vil komme dit i tide. Ingen vet om noe hadde endret seg for Conrad, ingen vet om han kunne fått det bedre eller om han til slutt hadde tatt livet sitt. Hun hjalp til å ta fra han muligheten til å snu det hele rundt.

Anonymkode: 74ed2...9d3

AryaUnderfoot

Jeg er helt enig! Akkurat ferdig og så utrolig provosert. Jeg tenker at begge to var komplett ødelagte ungdommer mentalt som ikke fikk den hjelpen de trengte for å komme i kontakt med virkeligheten. 

Hvis det var noensomhelst annen handling han hadde begått, mord eller ran eller hva som helst, så ville han ikke ha blitt fratatt ansvaret for handlingen kun pga. at hun ba ham om å gjøre det. At aktoratet i tillegg håndplukker det de ser på som sannhet/ikke sannhet.. Sykt! Og jeg er overrasket over at anken ikke gikk gjennom.

AnonymBruker

Det hjelper ikke om hun trodde at hun hjalp Conrad, når det hun gjorde overhodet ikke hjalp han og til og med er ulovlig! 

Det er bra det er fokus på det, og at hun ble straffer for det. Om hun ikke forsto at det var galt selv, vil det i det minste sende er tydelig signal til andre om at man kan fort bli straffet for denne type handlinger.

Anonymkode: 27175...df1

AryaUnderfoot
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det hjelper ikke om hun trodde at hun hjalp Conrad, når det hun gjorde overhodet ikke hjalp han og til og med er ulovlig! 

Det er bra det er fokus på det, og at hun ble straffer for det. Om hun ikke forsto at det var galt selv, vil det i det minste sende er tydelig signal til andre om at man kan fort bli straffet for denne type handlinger.

Hva konkret er ulovlig? Å sende en melding? Å si noe til noen på telefonen? 

AnonymBruker
Akkurat nå, AryaUnderfoot skrev:

Hva konkret er ulovlig? Å sende en melding? Å si noe til noen på telefonen? 

Å oppfordre til selvmord.

Og det er jo ikke slik at han er fratatt ansvaret for egen handling. 

Hadde hun stått bak og oppfordret til drap, ran og så videre, som du skriver i et annet innlegg, så ville jo hun også med stor sannsynlighet blitt siktet og dømt for medvirkning da også. Selv om han som utførte handlingen satt med hovedansvaret.

AnonymBruker
On 7/11/2019 at 12:30 PM, Marigrete said:

Helt enig. Det var mye ved denne saken som ikke kom fram i medias dekning, og dokumentaren fikk meg til å endre mening. 

Det var drøyt å høre at faren hadde banket Conrad så han fikk hjernerystelse, og så sa han i intervjuet at han ville gjort det igjen. Likevel tok han null selvkritikk, men ga Michelle skylden for alt.

Anonymkode: aeaa8...a47

Guest Ostespermum
On 7/13/2019 at 2:29 AM, AryaUnderfoot said:

Jeg er helt enig! Akkurat ferdig og så utrolig provosert. Jeg tenker at begge to var komplett ødelagte ungdommer mentalt som ikke fikk den hjelpen de trengte for å komme i kontakt med virkeligheten. 

Enig. I tillegg fikk jeg bestemt inntrykk av at det var Conrad som var den mest manipulerende av dem, om noen. Flere av meldingene han sendte angående sin egen psykiske helse og selvmordsplaner er langt over hva en tenåring kan forventes å kunne håndtere. 

Annonse