Gå til innhold

Ikke dessertmenneske - er det så sært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke et dessertmennseke, og har egentlig aldri vært det. Spiste dessert som liten, men ikke så mye nå lenger. Hvis jeg er ute på restaurant, vil jeg heller velge forrett + hovedrett, fremfor hovedrett + dessert. Om ikke annet føler jeg at jeg får mer valuta for pengene, ettersom dessert ofte er litt overpriset da det er enkle ingredienser. 

Det er ikke det at jeg ikke liker søtt, jeg kan gjerne bli fysen senere på kvelden, kanskje to timer etter middag tar jeg gjerne noe godis. Men en god hovedrett er det aller viktigste for meg, og etter en solid porsjon blir jeg stapmett. 

Jeg dater nå en fyr som alltid vil ha dessert, og han får meg til å føle meg sær. Sist ble det nesten litt amper stemning. Han ville bestille til begge, men jeg sa jeg ikke hadde lyst på (teit å bestille og bare la den bli liggende, jeg var stappmett), og til nød aksepterte han en på deling. Jeg måtte ta en skje og smake men var så mett at jeg hadde ikke lyst på mer overhodet. Han presset på og spurte om jeg slanket meg. 

Herlighet. Er det flere enn meg som ikke er så opptatt av dessert, og som føler at en treretters ute ofte er altfor mye?

Anonymkode: 29a37...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lama_Drama

Liker heller ikke dessert og det gjør heller ikke ene ungen. Ungen eter ikke kake heller, men det gjør jeg. Bestiller aldri dessert ute og gir bort min om det er en pålagt greie i forbindelse med jobbmiddager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg er heller ikke noe dessert menneske, spiser det kun ved spesielle anledninger som vel er 2-3 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et dessertmenneske selv, men vi er forskjellige. Det jeg synes er sært er at det var så om å gjøre for ham at du skulle ha også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dessert, men aldri når jeg spiser ute. Det er så kjipe og små desserter at det ikke er verdt pengene (og kaloriene). Da tar jeg heller ordentlig snop når jeg kommer hjem. 

Jeg elsker dessert når man kan forsyne seg så mye man vil, og fråtse i sjokoladepudding og vaniljesaus. Men en bitte liten smaksprøve til blodpris frister ikke. 

Litt sært å skulle presse andre til å bestille dessert... 

Anonymkode: 2ebee...87f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke et dessert eller kakemenneske. Jeg tåler ikke melk, og i begynnelsen var det helt topp når det var en gylden unnskyldning for å ikke spise dessert eller kake. Nå har desverre folk begynt å tilpasse til meg (jeg er veldig glad for det selvsagt), men til tross for at jeg har sagt gjentatte ganger at jeg ikke trenger dessert eller kake, så styrer de med det.. Så nå må jeg spise😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke så glad i desserter. Men hvis du kommer i den situasjonen igjen hvor han vil bestille til deg, må du være veldig klar på at du ikke vil ha. Si tydelig at du er mett eller at du ikke liker desserter så godt. På et tidspunkt kommer han til å få det med seg, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke dessert jeg heller. Kan ikke fordra tilslørte bondepiker, gelé, sjokolade-, karamell- og andre puddinger, kaker, tiramisu og sånne ting. Det eneste jeg kan like er vafler og is. Liker ikke godteri eller søte frukter heller.

Anonymkode: cbdbb...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sært der du bor vet jeg ikke, men her på Vestlandet er jeg nok litt sær som ikke er noe kakemenneske, med våre eviglange kakebord.

Jeg tar mye heller et rundstykke enn et kakestykke, og dessert ute spiser jeg kun på jobbreiser der hele middagen er arrangert for oss. Har ofte møter på hoteller der kollegaer gleder seg stort til dessertbordet etter lunsj, akkurat da følte jeg meg sær i starten, men det gikk fort over. Har de iskrem eller bær forsyner jeg meg gjerne, men ikke noe kake til meg.

Jeg klarer aldri å spise opp en porsjon middag heller, er som kua og spiser heller jevnt - mange små porsjoner. Veldig glad i søte saker, men ikke kake og dessert, og spesielt ikke når jeg er mett fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min vennegjeng så er nesten alle mer forrett-mennesker enn dessert! 

Det er ikke sært å droppe desserten, det som er sært er å prøve presse daten sin til å spise noe dem ikke ønsker! 
Jeg hadde lett droppa en date dersom han prøvde presse meg til å spise noe jeg ikke ønsket!! 

Anonymkode: 0cdf7...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man betaler ofte 100-150 kr for opptint industrikake, industri-is, industripuddinger osv.   Spiser svært sjelden dessert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene! Jeg elsket dessert da jeg var yngre. Det var det første jeg slo opp på menyen. Men nå er jeg stikk motsatt. Heller forrett og hovedrett enn hovedrett og dwssert.

Alle tror jeg er på slanker'n 🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjelden dessert jeg også, spesielt om det blir servert rett etter middag. Da har jeg jo nettopp spist meg mett. Hvis det går et par timer kan jeg ta ett kakestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xfs367

Hvis det var på grensa til amper stemning, gjorde nok kjæresten din alt for mye ut av det. Men samtidig forstår jeg hvorfor han vil at du også skal spise dessert. Å spise foran noen som ikke spiser selv er bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser gjerne dessert, men det forutsetter:

a) Jeg ikke har prøvd desserten tidligere (hvis mulig gjerne regionale spesialiteter)

b) Kjøkkenet lager desserten selv (altså ikke noe industrielt tullball)

c) Interessante smakskombinasjoner/smaksretninger

Og hvis typen begynner å ese seg opp for at jeg ikke spiser dessert, så kan han bare ha det så godt. Livet er for kort for dårlige desserter og dustemikler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...