Jump to content
AnonymBruker

Er redd "vi" ble befruktet med noen annens embryo!!

Recommended Posts

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/VbaV3V/par-saksoeker-fertilitetsklinikk-ble-befruktet-med-noen-andres-barn?utm_source=vgfront&utm_content=row-r6

Etter jeg leste denne saken på vg styrket det en mistanke jeg har båret på lenge. I 2011 kom jenta vår til verden (ved hjelp av IVF). Hun har et ganske karakteristisk utseende med trekk hverken min eller mannen min sin familie deler. Venner og familie har tullet med at hun ble byttet om på sykehuset, men tenk om dette faktisk stemmer? At hun ble byttet om på sykehuset allerede før hun kom til verden? (Ingen uten om meg og min mann vet at hun ble laget med IVF). I 2014 fødte jeg en gutt som ble laget på "naturlig vis" med klare trekk fra både meg og far. 

Vi kommer ikke til å ta DNA-test, hvis noen skulle foreslå det. Uansett hvor hun skulle komme fra så er jo hun vår datter som vi elsker.

Noen andre ivf-familier som mistenker at de kan ha opplevd det samme?

Anonymkode: 5ae29...127

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/VbaV3V/par-saksoeker-fertilitetsklinikk-ble-befruktet-med-noen-andres-barn?utm_source=vgfront&utm_content=row-r6

Etter jeg leste denne saken på vg styrket det en mistanke jeg har båret på lenge. I 2011 kom jenta vår til verden (ved hjelp av IVF). Hun har et ganske karakteristisk utseende med trekk hverken min eller mannen min sin familie deler. Venner og familie har tullet med at hun ble byttet om på sykehuset, men tenk om dette faktisk stemmer? At hun ble byttet om på sykehuset allerede før hun kom til verden? (Ingen uten om meg og min mann vet at hun ble laget med IVF). I 2014 fødte jeg en gutt som ble laget på "naturlig vis" med klare trekk fra både meg og far. 

Vi kommer ikke til å ta DNA-test, hvis noen skulle foreslå det. Uansett hvor hun skulle komme fra så er jo hun vår datter som vi elsker.

Noen andre ivf-familier som mistenker at de kan ha opplevd det samme?

Anonymkode: 5ae29...127

🤣

Anonymkode: 7f8e2...152

AnonymBruker

Hvis du oppriktig lurer ville jeg tatt en test. Så klart endrer det ingenting om dette er tilfelle, men nysgjerrigheten hadde tatt knekken på meg.

Tipper dog at hun er deres genetiske barn.

Anonymkode: 3a4f8...b32

AnonymBruker

Er svært liten sjanse for at det hat skjedd dere. Du kan jo ta en test hvis du/dere spekulerer ofte på dette. For da får du utelukket at dette er tilfelde som det mest sannsynlig ikke er. Skulle det være tilfelle så har jo noen andre deres biologiske barn da eller? Hvis forsøket ble vellykket til de andre.. 

Anonymkode: f309d...e02

AnonymBruker

Enig med Ab 3a4f8...b32.

Anonymkode: 0a41f...1fe

AnonymBruker

Veit du hva det der er faktisk skummelt. Jeg fikk innsett forrige måned som ikke gikk bra. Det er en annen sak, men legen som skulle sette inn glemte å spørre meg om fødsel og personnummer. Hun spurte etter at en annen der inne ba henne huske på det. Også fikk jeg sykemeldingen til en annen som hadde vært der inne. Mennesker kan gjøre feil så ja det er plutselig mulig.

Anonymkode: 75975...0b2

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veit du hva det der er faktisk skummelt. Jeg fikk innsett forrige måned som ikke gikk bra. Det er en annen sak, men legen som skulle sette inn glemte å spørre meg om fødsel og personnummer. Hun spurte etter at en annen der inne ba henne huske på det. Også fikk jeg sykemeldingen til en annen som hadde vært der inne. Mennesker kan gjøre feil så ja det er plutselig mulig.

Anonymkode: 75975...0b2

Jeg hadde innsett for en uke siden i dag og jeg ble ikke spurt om hverken navn eller fødselsnummer. Er det virkelig vanlig? 🤔

Anonymkode: 0194f...c86

Palme

Det sykeste med saken du linkee til er at de måtte gi fra seg barnet! 😳

Jeg hadde tatt DNA test om jeg var usikker. Men det er forde nysgjerrigheten min hadde tatt knekken på meg. Ingenting hadde blitt forandret om så var tilfelle for min del

AnonymBruker

I Norge er heldigvis fødende kvinne barnets mor, så her i Norge må man ikke gi fra seg barnet selv om en slik feil er begått

AnonymBruker

For BARNET sin skyld ville jeg tatt en DNA-test. Dere trenger ikke fortelle barnet om dette før det blir 16 år. Alle barn har rett til å få vite om sitt opphav. Dere er dårlige foreldre hvis dere mistenker dette og ikke gjør noe for å finne ut av det! 

Husk at dere for alltid vil være barnets mamma og pappa. I Norge vil dere aldri bli tatt fra barnet pga en slik feil. 

Anonymkode: 42a34...ceb

Guppy88

Du sier at dere ikke vil teste fordi det egentlig ikke har noe å si for at hun er deres datter. Skjønner!

Det eneste jeg tenker på (og hold deg fast, for dette er et skrekkscenario), er hva hvis hun trenger en nyre, og det er på den måten dere finner ut at hun ikke er biologisk deres?

AnonymBruker

Jeg husker jeg også tenkte sånn i graviditeten. Det er bare mennesker som jobber med det og mennesker gjør feil. Men jeg regner med at rutinene deres er supernøye. Hvis det skulle skje så ville de hatt et ekstremt stort problem. 

Begge mine lignet på meg og mannen, så jeg kunne legge fra meg bekymringene.

Jeg vet ikke om jeg ville ha tatt en dna test. Hvis den tas privat (noe du sikkert må gjøre), så får jo ikke noen offentlige etater vite resultatet, så ingenting vil skje. Men jeg forstår godt at det ikke er noe fristende. Men, sjansene for at de skulle ha brukt et annet embryo er ekstremt lite. 

Anonymkode: 74389...d04

stan
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere er dårlige foreldre hvis dere mistenker dette og ikke gjør noe for å finne ut av det! 

Det er vel å ta litt hardt i. 

TS spekulerer uten å ha noe annet "bevis" enn at ungen ikke er lik nok familien. 

Men én enkelt ting å sjekke er blodtypene. Det vet man gjerne likevel, for ungen ble det sjekket ved fødselen. 

Annonse

AnonymBruker

Altså, dere går rundt og tenker at hun ikke er biologisk deres. Dette vil dere tenke til den dagen dere dør. Litt kjipt om hun faktisk er det, og dere likevel har brukt resten av livet deres på å lure og spekulere.. Eller er dere redd for sannheten? At hun muligens ikke er deres? At det muligens hadde noe å si likevel? 

Anonymkode: 31143...828

AnonymBruker

Vi har 2 barn, det ene ligner veldig på far, det andre ligner ikke det spøtt på noen av oss. Så det trenger ikke bety noe at barnet ikke har trekk fra dere. 

Anonymkode: d75f8...3e0

AnonymBruker

Enig med ab over meg. Datteren til meg og min mann ligner ikke på noen av oss. men vi har jo laget hun så hun er jo vår, med 100% sikkerhet😂 det trenger ikke bety noe at h*n ikke ligner noe særlig 😊

Anonymkode: d9300...e03

AnonymBruker

Seriøst? Du vil ikke ta test men gå å gnage på dette til den dagen du dør? Ok. 

Anonymkode: 7570f...110

AnonymBruker

Jeg hadde ikke testet for barnet sin del. Hva gjør dere om hun ikke er deres? Hvilke følger får det utover at dere nå vet at hun ikke er deres?

Anonymkode: 23227...e92

AnonymBruker

Jeg hadde testet for barnet sitt del. Du går rundt å tenker på dette. Og automatisk tror du eller ihvertfall en del av deg vil da alltid tro det ikke er ditt barn for så å kanskje ikke gi datteren din samme kjærlighet som deres andre barn. Du tror kanskje du gjør det men ubevisst tror jeg det automatisk skjer.

Anonymkode: 2ecf6...ac3

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er heldigvis fødende kvinne barnets mor, så her i Norge må man ikke gi fra seg barnet selv om en slik feil er begått

Men problemet er at det er ett annet par sitt barn. Så fordi mennesker på et laboratorium gjør en ufattelig grov feil skal de biologiske foreldrene bli straffet? Det gir ingen mening.

Om jeg var den kvinnen som fikk egget mitt plantet i en annen kvinne å så få vite at det var en feil men pågrunn av visse lover så får jeg ikke barnet mitt tilbake? Det gir ingen mening. Kan dette virkelig stemme? 

Anonymkode: 2ecf6...ac3