Gå til innhold

Kan man få dekket fjerning av løs hud grunnet psykiske årsaker? Bilder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bra jobbet 👍🏻🏻😊

Anonymkode: a8ce0...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig det blir dekket, men det blir i så fall vurdert når du står oppreist, ikke når du bøyer deg frem som magen henger, eller sitter for å få størst mulig valk. Kontakt fastlegen så kan vedkommende sende henvisning for vudering. Imidlertid vil ikke fjerning av hud fikse dine psykiske problemer, det virker som om du tror alt sitter der, og det gjør det ikke. Husk at bukplastikk også komer med komplikajsoner, og ikke minst et diagert arr over hele magen etterpå. 

Anonymkode: 2a7b6...b06

Er det en fast regel at dette skjer, mener du? Hvordan arret blir, avhenger av legens dyktighet og hvordan man selv behandler det etterpå. Noen er uheldige og får keloider, men det er ikke regelen. Det er vel uansett bedre å ha noen arr enn mye løs hud og hengemage.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba, TS! Du bør være stolt, både over vekttapet og at du jobber med helsa og spiseforstyrrelsen din :):) Målet mitt er også å gå ned 40 kg. Nå er jeg halvveis og syns det er litt tungt, men veldig motiverende å se at du har klart det :) Håper det går din vei mtp operasjon. 

Anonymkode: a56d8...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig det blir dekket, men det blir i så fall vurdert når du står oppreist, ikke når du bøyer deg frem som magen henger, eller sitter for å få størst mulig valk. Kontakt fastlegen så kan vedkommende sende henvisning for vudering. Imidlertid vil ikke fjerning av hud fikse dine psykiske problemer, det virker som om du tror alt sitter der, og det gjør det ikke. Husk at bukplastikk også komer med komplikajsoner, og ikke minst et diagert arr over hele magen etterpå. 

Anonymkode: 2a7b6...b06

Er selvsagt klar over at det blir arr, men jeg tar glatt et arr som kan skjules under trusekanten og som vil blekne med tiden enn den kroppen jeg har nå. 

 

Tusen takk igjen for innspill alle sammen!

Anonymkode: a26fe...b40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempebra jobba, TS! Du bør være stolt, både over vekttapet og at du jobber med helsa og spiseforstyrrelsen din :):) Målet mitt er også å gå ned 40 kg. Nå er jeg halvveis og syns det er litt tungt, men veldig motiverende å se at du har klart det :) Håper det går din vei mtp operasjon. 

Anonymkode: a56d8...b1f

Tusen takk og masse lykke til til deg! Jeg har troa💛

Anonymkode: a26fe...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, du får gi oss tilbakemelding på hvordan dette går. Lykke til!

Anonymkode: c4bb9...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Arabella skrev:

Er det en fast regel at dette skjer, mener du? Hvordan arret blir, avhenger av legens dyktighet og hvordan man selv behandler det etterpå. Noen er uheldige og får keloider, men det er ikke regelen. Det er vel uansett bedre å ha noen arr enn mye løs hud og hengemage.

Arret avhenger faktisk mest av hvordan vedkommende gror, som er en idividuell greie. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er selvsagt klar over at det blir arr, men jeg tar glatt et arr som kan skjules under trusekanten og som vil blekne med tiden enn den kroppen jeg har nå. 

 

Tusen takk igjen for innspill alle sammen!

Anonymkode: a26fe...b40

Skjules under trusekanten er vel ikke helt realistisk. Snitt fra hofte til hofte, og ofte til over navlen ved omvendt t-snitt. Bilde fra google.

Bilderesultat for bukplastikk

Anonymkode: 2a7b6...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går virkelig inn for å skremme TS og leter frem stygge eksempler på hvordan det muligens kan gå. Hva er hensikten med det? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arabella skrev:

Du går virkelig inn for å skremme TS og leter frem stygge eksempler på hvordan det muligens kan gå. Hva er hensikten med det? 

Ønsker man seg operasjon så må man kjenne realiteten. Å tro en operasjon fikser ts sin psykiske sykdom er bare tull, i verste fall blir det bare verre. Som sagt bør hun gå til fastlegen sin for å henvises for vurdering, men å tro litt mindre hud fikser spiseforstyrrelsene er altså feil vei å gå. Realisme er en fin bil. 

Anonymkode: 2a7b6...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arret avhenger faktisk mest av hvordan vedkommende gror, som er en idividuell greie. 

Skjules under trusekanten er vel ikke helt realistisk. Snitt fra hofte til hofte, og ofte til over navlen ved omvendt t-snitt. Bilde fra google.

Bilderesultat for bukplastikk

Anonymkode: 2a7b6...b06

Disse er fra et fleur-de-lis inngrep som brukes på de som har mye av den overflødige huden over navlen, vil da også si at denne dama har vært ganske uheldig med hvordan arret har grodd.

Dette er arr fra "vanlig" bukplastikk og jeg tviler ikke et sekund på at jeg vil foretrekke dette over hvordan jeg nå ser ut.

f191418ed3846c23f41d44b14be4a928.jpg.218e0550a44ee221b0f39f5fd6c73b34.jpg

013-624x468.jpg.105874f54eee4b7c4658164cfc936d1a.jpg

Anonymkode: a26fe...b40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker man seg operasjon så må man kjenne realiteten. Å tro en operasjon fikser ts sin psykiske sykdom er bare tull, i verste fall blir det bare verre. Som sagt bør hun gå til fastlegen sin for å henvises for vurdering, men å tro litt mindre hud fikser spiseforstyrrelsene er altså feil vei å gå. Realisme er en fin bil. 

Anonymkode: 2a7b6...b06

Jeg tror heller ikke at man kan bli helbredet for psykisk/psykiatrisk sykdom med en operasjon. Men det som i beste fall kan skje, er at man kan få bedre selvtillit og mot til å endre en vond situasjon når man ikke lenger skjemmes over kroppen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
På 10.7.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Det er mulig. Jeg fikk det. Men det vurderes selvfølgelig i hver tilfelle. Lykke til!

Anonymkode: 01e1c...98a

Hva sa du var årsaken i ditt tilfelle?

Anonymkode: fc1fe...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned veldig mye, og var hos en offentlig plastikkirurg nå nylig i et annet ærend. Han så da på magen min, målte litt her og der, og sa at vi kunne se nærmere på dette når vi var ferdige med det vi i utgangspunktet skulle gjøre. Det han var mest opptatt av var selve overhenget, hvor langt ned det var. Tror han sa at det måtte være 5 cm eller mer for å få gjort det gratis.

Anonymkode: 0fffa...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned veldig mye, og var hos en offentlig plastikkirurg nå nylig i et annet ærend. Han så da på magen min, målte litt her og der, og sa at vi kunne se nærmere på dette når vi var ferdige med det vi i utgangspunktet skulle gjøre. Det han var mest opptatt av var selve overhenget, hvor langt ned det var. Tror han sa at det måtte være 5 cm eller mer for å få gjort det gratis.

Anonymkode: 0fffa...878

Hvordan fikk du time hos han? Må mann ha henvisning fra fastlege?

Anonymkode: fc1fe...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...