Gå til innhold

Unge voksne som går uten jobb og bor i hjembygda si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ikke min business men jeg spør her likevel. Jeg gikk på skole med ei en gang, men hun skluket mye. Men vi har snakket litt på nett for et par år siden om angst da vi begge lider av det samme, hun var også åpen om det på facebook og fikk god respons. 
Men det jeg på en måte lurer litt på , er at hun bor på en veldig liten bygd og ikke har jobb. Det er der hun har vokst opp. hun legger ut masse bilder på some, men er det det eneste har å drive med liksom? 

Jeg er selv i lignende situasjon, men jeg skal ikke bli værende her. forskjellen på meg og hun er at jeg har planer om å gå videre med noe, jeg bare er i en prossess. mens hun har "tatt til takke" med et liv der. 

Ikke at jeg skal bry meg med hvordan hun velger å leve, men er det ikke litt trist at folk kaster bort sine unge år isolert i ei lita bygd? 

Anonymkode: b822c...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har kanskje behov for en slags indre ro som man ikke finner i de store byene Oslo etc.

Ser ikke helt at det skal være noe problem at unge bor på bygda, noen må jo bo der også...

 

Hilsen kvinne i tjueårene som bor på bygda :)

Anonymkode: d4235...2df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke min business men jeg spør her likevel. Jeg gikk på skole med ei en gang, men hun skluket mye. Men vi har snakket litt på nett for et par år siden om angst da vi begge lider av det samme, hun var også åpen om det på facebook og fikk god respons. 
Men det jeg på en måte lurer litt på , er at hun bor på en veldig liten bygd og ikke har jobb. Det er der hun har vokst opp. hun legger ut masse bilder på some, men er det det eneste har å drive med liksom? 

Jeg er selv i lignende situasjon, men jeg skal ikke bli værende her. forskjellen på meg og hun er at jeg har planer om å gå videre med noe, jeg bare er i en prossess. mens hun har "tatt til takke" med et liv der. 

Ikke at jeg skal bry meg med hvordan hun velger å leve, men er det ikke litt trist at folk kaster bort sine unge år isolert i ei lita bygd? 

Anonymkode: b822c...333

Du sier at du er i en prosess og har planer om å gå videre med noe. Hvordan vet du at ikke hun har også har det? 

Det er vel trist å være isolert og arbeidsledig uansett om man bor på bygda eller i en by. Noen ganger kan det være en løsning å flytte, andre ganger vil man ikke få det noe bedre på et nytt sted...

Anonymkode: c8c5a...a1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er trist om en blir gående å surre uten å finne seg noen "vei" i livet. Samtidig så tror jeg ikke det å bli værende i en bygd trenger å være så ille heller. De jeg kjenner som bor små steder har ofte slått seg til ro relativt tidlig og virker å ha funnet seg godt til rette med familieliv og en relativt trygg hverdag. I mange tilfeller tror jeg det er bedre enn å "vandre hvileløst" på jakt etter noe(n), som jeg oppfatter at mange gjør også i byene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du er i en prosess og har planer om å gå videre med noe. Hvordan vet du at ikke hun har også har det? 

Det er vel trist å være isolert og arbeidsledig uansett om man bor på bygda eller i en by. Noen ganger kan det være en løsning å flytte, andre ganger vil man ikke få det noe bedre på et nytt sted...

Anonymkode: c8c5a...a1e

jeg VET jo ikke hva hennes planer er jeg. jeg bare synset. 
 

Anonymkode: b822c...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2019 den 1.31, AnonymBruker skrev:

ikke min business men jeg spør her likevel. Jeg gikk på skole med ei en gang, men hun skluket mye. Men vi har snakket litt på nett for et par år siden om angst da vi begge lider av det samme, hun var også åpen om det på facebook og fikk god respons. 
Men det jeg på en måte lurer litt på , er at hun bor på en veldig liten bygd og ikke har jobb. Det er der hun har vokst opp. hun legger ut masse bilder på some, men er det det eneste har å drive med liksom? 

Jeg er selv i lignende situasjon, men jeg skal ikke bli værende her. forskjellen på meg og hun er at jeg har planer om å gå videre med noe, jeg bare er i en prossess. mens hun har "tatt til takke" med et liv der. 

Ikke at jeg skal bry meg med hvordan hun velger å leve, men er det ikke litt trist at folk kaster bort sine unge år isolert i ei lita bygd? 

Anonymkode: b822c...333

Har du tenk på at det jeg har markert i teksten din kan være grunnen til at hun bor der? Ville du helst vært alene uten jobb i en stor by langt borte fra familien din, eller kan det være en trygghet og stabilitet i å være nær slekt og gamle venner?

Anonymkode: 00a03...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har utdannelse og har bodd både i oslo og annen by. Jeg savner bygda og skulle gjerne flytta tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del klarer ikke se hvordan folk orker å kaste bort livet sitt i en stressende og dyr storby med kø til og fra jobb :)  

Edit: Jeg jobber 100 %, jeg har bare ikke problemer med rushtrafikk

Endret av souffle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endt opp med "ingenting" på bygda grunnet sykdom. Bygda i seg selv er vel det beste, jeg liker roen og naturen. Bodde i by en periode men var absolutt ikke noe jeg likte. 

Trist og trist, man kan ikke akkurat sette seg ned og grine fordi man er syk og ikke kan gjøre som alle andre. Man må gjøre det beste ut av det. Ikke alle får en lykkelig slutt, man finner en måte å leve med det på

Anonymkode: b2565...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2019 den 1.31, AnonymBruker skrev:

ikke min business men jeg spør her likevel. Jeg gikk på skole med ei en gang, men hun skluket mye. Men vi har snakket litt på nett for et par år siden om angst da vi begge lider av det samme, hun var også åpen om det på facebook og fikk god respons. 
Men det jeg på en måte lurer litt på , er at hun bor på en veldig liten bygd og ikke har jobb. Det er der hun har vokst opp. hun legger ut masse bilder på some, men er det det eneste har å drive med liksom? 

Jeg er selv i lignende situasjon, men jeg skal ikke bli værende her. forskjellen på meg og hun er at jeg har planer om å gå videre med noe, jeg bare er i en prossess. mens hun har "tatt til takke" med et liv der. 

Ikke at jeg skal bry meg med hvordan hun velger å leve, men er det ikke litt trist at folk kaster bort sine unge år isolert i ei lita bygd? 

Anonymkode: b822c...333

Det du tenker om henne, tenker andre om deg.. Litt kipt å tenke på? Men du er med på å opprettholde praksisen med å sparke nedover.

Anonymkode: 5cca1...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tristere med folk som flytter til en by for å leve isolert der. Angst eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Synes det er tristere med folk som flytter til en by for å leve isolert der. Angst eller ikke. 

Det er vel trist å leve isolert uansett hvor man bor, by eller bygd. Men man har ofte flere muligheter for å sosialisere i byer, men det krever litt innsats.

Anonymkode: 98e7d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Odd fra Wunderland , mener at det å gå på NAV er helt naturlig.  Jeg trodde det var innvandrere i byen som var de vanligste NAV'rne  ?

Endret av AlkoMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2019 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Har du tenk på at det jeg har markert i teksten din kan være grunnen til at hun bor der? Ville du helst vært alene uten jobb i en stor by langt borte fra familien din, eller kan det være en trygghet og stabilitet i å være nær slekt og gamle venner?

Anonymkode: 00a03...bce

Hva om du hater bygda? Jeg hater at min familie bor i huttiheita. 

Anonymkode: b822c...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...