Jump to content
AnonymBruker

Kvinnefotballen har lang lang vei å gå

Recommended Posts

hocane

Søtt at de tror kvinnefotball er på vei oppover fordi VM har fått mye oppmerksomhet.

No shit får VM mye oppmerksomhet, slik har det alltid vært. Selv sent på 90 tallet husker jeg familien var samla for å se på kvinne VM, VM for kvinner har alltid fått brukbart med seere.

Er klubbfotball for kvinner ingen bryr seg om utelukkende fordi klubblag for herrer er så vanvittig mye bedre.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker kvinnene skulle spilt på mindre baner, og ihvertfall med mindre mål. Det er forferdelig mye elendig keeperarbeid. Kan ikke være lett for en liten kvinne på 1,65 å vokte er så stort mål.

Anonymkode: 560a8...5cf

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinne-tennis spiller på samme baner som menn uten at noen klager på løse server eller løse slag. Ingen sammenligner herretennis med kvinnetennis. Hvorfor gjøre det på fortball?

Dessuten er det heller ingen som sammenligner herrelangrenn og kvinnelangrenn. De går da samme løypene. Ingen som klager på at Therese Johaug mest sannsynlig ville blitt slått av en mannlig juniorløper.

Hva gjør fotball så annerledes?

Anonymkode: 3e1b6...4f5

De må nedjustere banestørrelsen. Dette går ikke.

Egenskap

kvinnene er mer tekniske enn det noen menn kommer til å bli. Menn har mye å lære fra kvinnene. Snakke gode ord om hverandre, og ta vare på hverandre. 

AnonymBruker
2 hours ago, FactsOverFeelings said:

Joa, men da skal vi vel slutte å sammenligne lønn og, eller?

Haha.

AnonymBruker

Likelønn!

Anonymkode: 81b18...466

Annonse

AnonymBruker

Vi har nok mye å lære av Amerikanerne her. De vet ihvertfall hva som trekker publikum.

Gallery+Image++LFL+Wardrobe+Malfunctions

Anonymkode: 1a80b...f66

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne-tennis spiller på samme baner som menn uten at noen klager på løse server eller løse slag. Ingen sammenligner herretennis med kvinnetennis. Hvorfor gjøre det på fortball?

Dessuten er det heller ingen som sammenligner herrelangrenn og kvinnelangrenn. De går da samme løypene. Ingen som klager på at Therese Johaug mest sannsynlig ville blitt slått av en mannlig juniorløper.

Hva gjør fotball så annerledes?

Anonymkode: 3e1b6...4f5

Tenker st det er fordi langrenn, tennis og håndball fremdeles ser proft og imponerende ut også når kvinner spiller.  Håndball f.eks. synes jeg ser bedre ut med kvinner, banen blir litt liten til menn og det hele blir litt voldsomt. Men av en eller annen grunn blir det ikke helt slik i fotball, baller fyker hit og dit og alt virker så tilfeldig. Bare til info til de som kommer til å si jeg er en gammel gubbe så er jeg en 30 år gammel kvinne, som synes at det må være lov å si dette, uten at det betyr at jeg er imot kvinnefotball.

Anonymkode: 6ccbe...853

AnonymBruker
På 8.7.2019 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Kvinne-tennis spiller på samme baner som menn uten at noen klager på løse server eller løse slag. Ingen sammenligner herretennis med kvinnetennis.

Ehh jo. Kvinner er elendige i tennis. Verdens suverent beste kvinnelige tennis spillere gjennom tidene uten noen andre kvinner som en gang er i nærheten en gang av å matche dem Williams søstrene ble totalt gruset når de eplekjekt stilte opp mot en avdanket tidligere mannlig spiller på slutten av 90 tallet. Karsten Braasch varmet opp med å ta seg en tur på byen og drikke seg full, feste og røyke dagen før matchen, og knuste dem likevel totalt....

Etter dette har de aldri gjort noe så dumt som å skryte av å kunne slå menn i tennis igjen, og ihvertfall ikke stilt opp på noen match for å backe opp sitt skryt...

AnonymBruker
On 7/7/2019 at 6:02 PM, AnonymBruker said:

Det er nesten pinlig at det skal gjøres så mange latterlige forsvarstabber, keepertabber og selvmål i et VM.

Mulig kvinnene bør spille på mindre baner med mindre mål?

Ja kvinner bør absolutt spille på mindre baner med mindre mål, da de er mindre enn menn.

Her er hva keeperen på landslaget sier om hvor umulig det ville være å spille med et overdimensjonert mål: 

"– Det er vanskelig nok fra før av, men man har jo en følelse av at det er mulig å stenge målet. I alle fall til en viss grad. Hadde målet vært enda større så tror jeg nesten ikke det hadde vært gøy, for da hadde jeg ikke hatt fysiske forutsetninger for å løse oppgaven."

https://www.nrk.no/viten/kvinner-vs.-menn-i-fotball-1.14481768

Anonymkode: 4788a...7bd

AnonymBruker
On 7/9/2019 at 1:46 AM, AnonymBruker said:

Vi har nok mye å lære av Amerikanerne her. De vet ihvertfall hva som trekker publikum.

Gallery+Image++LFL+Wardrobe+Malfunctions

Ja, men der har du kvinnefotballens problem igjen: Som potensielle publikummere skal vi konstant kjeftes på. Først skal vi kjeftes på fordi vi ikke ser på kvinnefotball i utgangspunktet, og når vi først ser på kvinnefotball, skal vi kjeftes på fordi vi ser på deilige damer eller syns kommedie-aspektet er underholdende. Så man kan liksom ikke vinne med kvinnefotball som publikummer.

Anonymkode: 71a5a...ee4

TrekStar

Når jeg tenker kvinnefotball, så nærmest minner dem meg om fotball for handikappede, aka special olympics. Kvinnefotball må nesten være en oppfinnelse skapt av "djevelen" selv, for å korrumpere menneskeheten.

Kvinnefotball, og kvinner, er dem eneste som kunne ha klart å skyte så mye selvmål, vise så dårlig dømmekraft, men samtidig vinne hele kampen til slutt. Hvem trenger lystgass, når hele kampen blir så komisk. Kvinnefotball skulle ikke vært i kategorien sport, men i kategorien stand-up komikk. Hvis bare alle hadde hatt like dårlig dømmekraft, i det virkelige liv, så hadde vi alle vært en sukksesshistorie på alle områder.

Det som gjør kvinnefotball verdt det, er ikke bare fordi det er sunt å le, men den forteller en fortelling om at uansett hvor feil det kan gå, så kan en triumfere til slutt. Kvinnefotball må være den eneste sporten, hvor en etter kampen, må sitte noen ekstra minutter ved sofaen, og måpe, og prøve finne ut hvordan i h****** dem klarte å vinne, utifra hvordan det ble spillt. Jeg blir satt ut hver eneste gang, og har en bakoversveis etter hver kamp. Dette er grunnen til at jeg tror mange menn drikker så mye, fordi dem ikke klarer å komme til grep med hvordan dem klarte å vinne kampen mot alle odds. Det tar oss hver gang.