Gå til innhold

Du som har fått lappen (for første gang) i løpet av de siste årene. Gjerne du som strøk noen ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten samme historie som deg. Bestod på fjerde forsøk. Det hjalp å få ny kjørelærer, som hadde en litt annen måte å lære fra seg på. På tredje forsøket fikk jeg også en veldig streng sensor. Jeg var gravid og slet med ryggen, og hun kommenterte at jeg hadde setet for langt fram. Kjørelærer mente det var helt usaklig for hvordan jeg kjørte, men sensor var visst kjent for å henge seg opp i sånt. 

Uansett, på fjerde forsøk hadde jeg veldig god kjemi med sensor, vi småpratet hele turen, og han stresset meg ikke da jeg uheldigvis kvelte bilen på grunn av for høyt gir inn på parkeringsplass. Små feil til tross, totalen var godkjent. 

Lykke til med neste oppkjøring :) 

Anonymkode: 2ac04...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nesten samme historie som deg. Bestod på fjerde forsøk. Det hjalp å få ny kjørelærer, som hadde en litt annen måte å lære fra seg på. På tredje forsøket fikk jeg også en veldig streng sensor. Jeg var gravid og slet med ryggen, og hun kommenterte at jeg hadde setet for langt fram. Kjørelærer mente det var helt usaklig for hvordan jeg kjørte, men sensor var visst kjent for å henge seg opp i sånt. 

Uansett, på fjerde forsøk hadde jeg veldig god kjemi med sensor, vi småpratet hele turen, og han stresset meg ikke da jeg uheldigvis kvelte bilen på grunn av for høyt gir inn på parkeringsplass. Små feil til tross, totalen var godkjent. 

Lykke til med neste oppkjøring :) 

Anonymkode: 2ac04...6ea

Takk for at du deler historien din! 

Jeg tenker å neste gang kanskje prøve meg på å bytte til en kjørelærer som har en bil som ligner mer på den jeg øvelseskjører med, og en kjørelærer som selv har vært sensor og som ønsker å sitte på under oppkjøringen. Kjørelæreren jeg har hatt til nå har jeg veldig god kjemi med og synes han har en flott måte å lære bort på, og han har gitt meg tilbake selvtilliten etter at jeg strøk de to første gangene. Men det med at bilen hans er så annerledes enn den jeg øvelseskjører med er litt dumt, og at han ikke vil være med på oppkjøringen. Nå er jeg så lei av å stryke at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og ergrer meg omtrent grønn og blå over det dumme systemet som er rundt oppkjøringen. Kjørelæreren min var enig i at det var et dårlig system. Greit nok at sensorer skal vurdere mest mulig likt, men det går jo ikke an å vurdere en elev som kjører opp i en liten småby likt som en som kjører opp i Oslo, der det kjøres mer aggressivt. 

Det virker helt fjernt at man må kjøre opp mange ganger helt til man er "heldig" og får riktig sensor osv. Det må da gå an å utvise skjønn. Til neste oppkjøring kommer jeg nok til å kjøre i 50 over fartshumper selv om jeg synes det er helt idioti når sensor kommenterte at det var ubehagelig å sitte på med meg fordi jeg gikk opp og ned i fart, er det noe som er ubehagelig så er det jo å humpe over en fartshump. Men at jeg ikke kjørte bra nok teknisk er ren idioti, for det går ikke an så lenge man ikke får lov til å bygge seg opp erfaring etter at man faktisk har fått lappen. Ikke alle har mulighet til å øvelseskjøre fra de er 16 år og det kan de heller ikke forvente at en har gjort. 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...