Gå til innhold

Du som har fått lappen (for første gang) i løpet av de siste årene. Gjerne du som strøk noen ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange tar med seg kjørelærer i bilen under oppkjøring, fordi det kan ha beroligende effekt - er det et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Vera skrev:

Jeg vet at mange tar med seg kjørelærer i bilen under oppkjøring, fordi det kan ha beroligende effekt - er det et alternativ?

Ja, det ønsker jeg å gjøre neste gang tror jeg. 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flere ting sensor pirket på, men ifølge det jeg har lært på trafikkskole her jeg kjørte opp nå så gjorde jeg riktig, som for eksempel uoversiktlig bybilde og riktig plassering der sensor mente at jeg plasserte meg galt. Så det var kjørelæreren min helt uenig i.

De småtingene jeg selv mente at jeg kunne gjort bedre kommenterte jeg på slutten, andre jeg kjenner har fått bestått fordi de kunne reflektere over egne feil i etterkant. Det hadde tydeligvis null å si her. 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige innlegg var fra meg, TS.

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Mengdetrening.

Kjører du mye ellers? 

Har kjørt mye med familie i det siste og særlig den siste uken, i går kjørte jeg 5-6 timer med øvelseskjøring og kjøretime til sammen.

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ingen vei dessverre, sensor har siste ord uansett og kjørelærer var ikke med i bilen heller. 

Anonymkode: 67931...7f3

ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ønske det virkelig var min egen feil, at jeg kjørte såpass dårlig at jeg synes denne vurderingen var rettferdig... 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på 3 forsøk (egentlig 4, men det er det ingen som vet!). 

Var virkelig ikke klar første oppkjøring. Var så redd jeg skalv. 

Andre gang også, men da var det lenge siden sist jeg hadde kjørt ordentlig. 

(Tredje gangen burde jeg stått synes jeg,  men kjørte for raskt over en bakketopp og så ei 40sone for seint så måtte bremse ganske brått + sikkert noe jeg ikke har tatt til meg)

Siste gang, intet å bemerke, utenom uøkonomisk kjøring. Klar til å øve alene i egen bil sa ho. Snilla

Anonymkode: 6bfba...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk for mye på tidligere tabber, det tar fort mye energi og tar fra en selvtilliten. Jeg gjorde en skikkelig tabbe tidlig i oppkjøringen og var helt sikker på at jeg strøk. Satt inni meg hele timen og sa at dette skulle jeg aldri gjøre mer(Hadde strøket en gang før). Kjørte veldig fint etterpå selv om jeg hadde mistet alt mot. Jeg besto! 

Anonymkode: fc1d3...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk på første oppkjøring. Var ekstremt nervøs, og klaffet dårlig med sensor. Egentlig ikke noe gale med han, men jeg ble ikke trygg på han i det hele tatt. Han klarte ikke betrygge meg et sekund, til tross for at han var greinok. Andre gangen fikk jeg en annen sensor, vi kom på bølgelengde med en gang. Sensor denne gang hadde også ekstremt mye større forståelse for at jeg var så nervøs og gjorde mye for å roe meg, noe sensor klarte fint. :) Da hadde jeg helt feilfri oppkjøring. Første gang hadde jeg mange feil, og mye feil som jeg aldri gjorde ellers da jeg øvelseskjørte også. Kjørte opp første gang i mars da jeg strøk, og i april da jeg fikk lappen.

Endret av epleogbanana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sto på 3 forsøk (egentlig 4, men det er det ingen som vet!). 

Var virkelig ikke klar første oppkjøring. Var så redd jeg skalv. 

Andre gang også, men da var det lenge siden sist jeg hadde kjørt ordentlig. 

(Tredje gangen burde jeg stått synes jeg,  men kjørte for raskt over en bakketopp og så ei 40sone for seint så måtte bremse ganske brått + sikkert noe jeg ikke har tatt til meg)

Siste gang, intet å bemerke, utenom uøkonomisk kjøring. Klar til å øve alene i egen bil sa ho. Snilla

Anonymkode: 6bfba...e15

Hva mener du med at det er ingen som vet at du hadde 4 forsøk? 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tenk for mye på tidligere tabber, det tar fort mye energi og tar fra en selvtilliten. Jeg gjorde en skikkelig tabbe tidlig i oppkjøringen og var helt sikker på at jeg strøk. Satt inni meg hele timen og sa at dette skulle jeg aldri gjøre mer(Hadde strøket en gang før). Kjørte veldig fint etterpå selv om jeg hadde mistet alt mot. Jeg besto! 

Anonymkode: fc1d3...1cf

Skulle bare ønske at det faktisk var noen ordentlig tabbe jeg hadde gjort :/ føler ikke at det er sånn nå. Kjørelærer sa til meg etterpå at så sant en er usikker på om det faktisk er forkjørsveg, så skal en kjøre som at det ikke er det inntil en er overbevist om det motsatte. Synes dette er blodig urettferdig faktisk. - TS

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at det er ingen som vet at du hadde 4 forsøk? 

Anonymkode: 67931...7f3

At det var så pinlig å stryke igjen at jeg sa det ikke til noen. Nå sier jeg at alle gode ting er tre. 

Anonymkode: 6bfba...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det var så pinlig å stryke igjen at jeg sa det ikke til noen. Nå sier jeg at alle gode ting er tre. 

Anonymkode: 6bfba...e15

Så dumt at du synes det var pinlig. Jeg får jo minimum fire forsøk nå, i og med at jeg strøk tredje gangen i dag. Jeg skammer meg ikke over at jeg strøk igjen, for jeg følte og føler fortsatt at jeg ikke kunne gjort det noe bedre. Som sagt hadde jeg ingen "3er feil", og jeg kan ikke forstå at de skal mene at en skal kjøre som om en har 20 års kjøreerfaring midt i smørøyet av Oslo. Så jeg synes ikke det er pinlig, heller blodig urettferdig. Overrasker meg egentlig at ingen her på kg forteller meg at jeg tar feil, at det sikkert var riktig at jeg strøk. 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefaller jeg deg og få en annen sensor. Noen sensorere er strengere en andre, noen er snillere.

Anonymkode: ac760...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dumt at du synes det var pinlig. Jeg får jo minimum fire forsøk nå, i og med at jeg strøk tredje gangen i dag. Jeg skammer meg ikke over at jeg strøk igjen, for jeg følte og føler fortsatt at jeg ikke kunne gjort det noe bedre. Som sagt hadde jeg ingen "3er feil", og jeg kan ikke forstå at de skal mene at en skal kjøre som om en har 20 års kjøreerfaring midt i smørøyet av Oslo. Så jeg synes ikke det er pinlig, heller blodig urettferdig. Overrasker meg egentlig at ingen her på kg forteller meg at jeg tar feil, at det sikkert var riktig at jeg strøk. 

Anonymkode: 67931...7f3

Ingen her var med på prøven og ingen vet hvordan du kjørte, så vi kan selvfølgelig ikke si om det er riktig at du strøk.

Men sensor som er profesjonell har kanskje lagt merke til mange ting som du ikke har kompetansen til å se, og har kanskje hatt nok grunnlag til å stryke deg.

Det eneste du kan gjøre nå er å øve på det som sto på tilbakemeldingen, så går det sikkert neste gang. Se framover, ikke bakover!

Lykke til!

Anonymkode: 04ab0...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her var med på prøven og ingen vet hvordan du kjørte, så vi kan selvfølgelig ikke si om det er riktig at du strøk.

Men sensor som er profesjonell har kanskje lagt merke til mange ting som du ikke har kompetansen til å se, og har kanskje hatt nok grunnlag til å stryke deg.

Det eneste du kan gjøre nå er å øve på det som sto på tilbakemeldingen, så går det sikkert neste gang. Se framover, ikke bakover!

Lykke til!

Anonymkode: 04ab0...3d8

Kjørelæreren min mener ihvertfall at det var merkelig å stryke meg på de tingene han strøk meg på. 

De tingene jeg fikk tilbakemelding på (bortsett fra det med forkjørsveg selvsagt) kan jeg ikke gjøre bedre, fordi mye av det handler om at jeg må få lov til å bygge opp erfaring før det blir "perfekt". Som kjørelæreren min sa før i dag: "Nå skulle du ha fått lov til å fortsette øvelseskjøringen alene, slik at du får erfaring til å bli en enda bedre sjåfør". Han mener at jeg kjører bedre enn mange som kjører opp og består. 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du kjørte for sakte, hvor langt under fartsgrensen kjørte du? Det kan faktisk skape en veldig trafikkfarlig situasjon

Anonymkode: 74a8b...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du kjørte for sakte, hvor langt under fartsgrensen kjørte du? Det kan faktisk skape en veldig trafikkfarlig situasjon

Anonymkode: 74a8b...622

Sakket ned 5 km/t kanskje, der det var aktuelt. Og ved fartshumper og dårlig sikt ved fotgjengerovergang sakket jeg også ned. Ellers kjørte jeg i fartsgrensen. Virker helt tilfeldig om man stryker på dette eller ikke, virker som noen sensorer mener at det jeg gjorde nå var riktig mens andre mener at man skal holde 50 uansett. Hva om jeg hadde holdt 50 da, og så hoppet det et barn ut av busken der jeg ikke hadde sikt? Virker helt på jordet spør du meg 

Anonymkode: 67931...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...