Gå til innhold

Hvorfor har folk blitt så gjerrige at de ikke engang gidder å sjekke inn bagasje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Når du jukser så betyr det at noen andre ikke får ta med seg sin håndbagasje. Hvordan hadde du følt det om du ble nektet å ta med innsjekket bagasje fordi at jeg tok med en koffert for mye i stedet for å sjekke den inn? Hva om din bagasje hadde blitt skadet eller tapt underveis, og du hadde fått et økonomisk tap, fordi at jeg bare  ta med meg mere bagasje enn billetten tillater?

"jukser" i hermetegn ;) Om du kan reglene. 

Det er lov å ta med seg en ekstra gjenstand, veske, PC-bag og lignende. Såfremt den kan plasseres under setet foran. 

Bruker den som fotstøtte, så det er en bonus. 

Anonymkode: 0e916...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, har en søster som jobber som flyvertinne. Titt og ofte er det passasjerer som kommer ombord som har så tunge kofferter at de ikke klarer å løfte dem opp i hyllene selv, og forventer da at flyvertinnene skal gjøre dette for dem. 

Greia er at det faktisk IKKE er crewet sin jobb, og de står i sin fulle rett til å si nei (dette pga HMS og at hun har andre arbeidsoopgaver som er viktigere), og min søster forteller om mange passasjerer som blir fly forbannet når hun sier nei til dem. Skriker til henne at "dette er da din jobb!" og blir helt sjokkerte når hun rolig sier at "Niks, det er det ikke, og klarer du ikke å løfte kofferten din selv bør den sjekkes inn".

(når det er sagt så hjelper hun naturligvis eldre mennesker eller folk som har armene fulle med barn osv, men nekter konsekvent å hjelpe de som bare er gjerrige og ikke har giddet å sjekke inn kofferten sin) 

Anonymkode: bf6d9...e32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

"jukser" i hermetegn ;) Om du kan reglene. 

Ja, om det er innenfor regelverket til flyselskapet så er det noe annet. Misforstod nok og trodde du mente at du tok med ekstra håndbagasje. Men når det er sagt, så utnytter folk dette, og tar med alt for mye ombord. Men så lenge flyselskapet godtar det så er det jo opp til de å endre eller tilpasse seg.

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2019 at 12:15 PM, Miklo Velka said:

Ja, om det er innenfor regelverket til flyselskapet så er det noe annet. Misforstod nok og trodde du mente at du tok med ekstra håndbagasje. Men når det er sagt, så utnytter folk dette, og tar med alt for mye ombord. Men så lenge flyselskapet godtar det så er det jo opp til de å endre eller tilpasse seg.

Er du fra Balkan, Miklo Velka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 9.10, AnonymBruker skrev:

For å spare tid, og for å ha kontroll på den selv. 

Jeg har opplevd så mange ganger å få ting ødelagt når det sjekkes inn, og flere ganger at bagasjen bare forsvinner. Så jeg foretrekker å ha mest mulig med meg som håndbagasje. Retten og sletten. 

Anonymkode: 2eb25...ae3

Samme her. Og jeg sier alltid nei til å sjekke inn håndbagasje, reiser som oftest med dyrt elektronisk utstyr og da tar jeg ikke sjansen på innsjekk rett og slett. Er det flyselskapet som skal punge ut dersom noe blir ødelagt? I think not. Og jakker og slikt drit greier man HELT FINT å legge under setet foran seg. Kabinkofferten min er innenfor alle mål, bare sånn at det er sagt. Jeg har heller aldri sett folk drasse med seg gigantiske kofferter inn på flyet, det er strengt tatt ikke mulig det. 

Anonymkode: 2930c...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at voksne syntes det var litt gøyere å følge regler, eller å late som at, "tihi, jeg vet hva reglene sier, men jeg NEKTER å gi fra meg tegn på at jeg kan lese!!!  DET ER FREEEEEEEEKT å bli testet!!!

Anonymkode: abf97...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mange tror jeg det handler om at de tror de sparer så sjukt mye tid på å ikke sende bagasje. Men jeg er for lat til å dra på kofferten min, og når alltid samme tog som dem, så jeg veit ikke hva de sammenligner med.. 🤷

Anonymkode: 0a477...dff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang klarer jeg meg med håndbagasje (liten bag) og synes det er veldig greit, da sparer jeg litt tid på flyplassen. Holder meg alltid innenfor reglene, og gjør ikke dette for å spare penger.

Anonymkode: 7ffa8...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mange tror jeg det handler om at de tror de sparer så sjukt mye tid på å ikke sende bagasje. Men jeg er for lat til å dra på kofferten min, og når alltid samme tog som dem, så jeg veit ikke hva de sammenligner med.. 🤷

Anonymkode: 0a477...dff

Hvis du flyr fra og til flyplasser med self-check in, og flyplasser som generelt er effektive på bagasje, er det en annen sak. Mange av flyplassene jeg er innom jevnlig krever 30-60 minutter i check-in kø, og krever raskt 30 minutter venting ved bagasjebåndet 

Anonymkode: 0e916...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at folk ble så « gjerrige» på nøyaktig samme tidspunkt som flyselskapene ble så gjerrige at de tok ekstra betalt for bagasje. Altså hva forventer man🤷🏼‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...