Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

I går var vi late...

Jeg vet ikke helt hva som skjedde.

Vi kom hjem, jeg leste kortet mamma hadde sendt oss fra ferie, og ble lettere sjokkert da hun plutsellig kunne fortelle meg at de hadde hilst på min kommende svigermors nye kavaler og hans to barn... Jo, min kjære har jo sagt noe om at vi kanskje må telle hans mor som to på gjestelista, og jeg visste at der fantes en ny mann sånn i periferien, men jeg hadde ikke noe navn på ham før i går, og slett ikke ante jeg noe om ham. Kanskje min kjære visste dette, ikke vet jeg, det svarte han aldri på.. Jeg leste kortet høyt jeg...

Han har en tendesn til å holde ting litt for seg selv, min kjære, inntil han er klar for å dele dem. Han snakket jo med sine foreldre, kom inn på stua, satt stille og rolig i en times tid eller to, uten å si så mye (det er helt vanlig for ham...), så på tv og "lot som ikke noe" før han fortalte meg at "mamma og pappa skal skilles" den dagen han fikk vite det. Måtte visst "behandle" det selv før han sa noe. Men... jeg tror nok han visste mer om denne mannen enn meg, og kunne godt oppdatert meg da,så jeg slapp få sånne sjokk mens jeg leste kort på vei inn fra postkassa...

Jaja... det var ikke det som medførte latskapen. Vi laga middag, spiste, så vet jeg ikke helt... tror muligens jeg leste noe, men kan ikke huske hva, så kanskje jeg bare glodde på tv... I alle fall, så skulle min kjære se film på nrk2, jeg trykka litt på pc'n og gikk og la meg.

Og pakka ikke noe som helst!!!

Det går jo ikke fremover om vi ikke pakker! Slik kan det ikke være! I dag må vi skjerpe oss, vi må pakke. I går skulle vi jo pakke mer bøker og filmer, men... får visst gjøre det i dag. Ta minst 15 minutter (flybaby ja) og pakke! Litt etter litt. Vi skal jo begynne tidelig forå slippe å stresse på slutten, men da må vi ikke bare BEGYNNE, vi må FORTSETTE også!

Jaja, vi får prøve i dag. Det skulle jo ikke akkurat være mulig å glemme, eska vi HAR pakka, pluss den som er halvfull står jo på stuegulvet... Der er også de tomme kassene (vel, de er ikke bretta ut enda, og står bare borti et hjørne) Men altså... i dag må vi være fline og pakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, babysteg veit du. Berre hopp inn der du er, og ikkje tenk over det som burde vore gjort i går :klem:

Sjokkerande nyhende om kommande svigermor og ny mann då! :overrasket: Då får de nok ein vri på bordsettinga...

:kose: på Malama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nei, det blir nok ingen vri på bordsetninga, vi setter uansett ikke deres nye partnere sammen med dem. På "hovedbordet" sammen med oss sitter våre foreldre, ikke deres nye partnere. Det er det jeg har lest er vanlig i alle fall.... og det er vel minst konfliktskapende også. (det eneste er at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av disse, helst ikke akkurat sammen, og de kjenner jo ikke spesielt mange, om noen, uten om da min forlovedes foreldre og søsken.

Nja... dette kompliserer nå uansett litt da. JEG har jo ikke truffet denne mannen. Ikke hørt om han utover "hun hadde besøk av en mann fra xxx" (husker ikke hvor det var fra) en gang han hadde snakket med henne, og at de feiret nyttår sammen (søstrene hans feiret hos faren denne gangen) så jeg ante jo at der var en mann, og særlig dette med at "vi må telle to" gjør at jeg antok min kjære visste mer enn han hadde fortalt meg.

Men mine foreldre har møtt ham, og barna, og jeg visste ikke engang hva han het...

Vi får satse på å få treffe fyren FØR bryllupet da i alle fall. Synes liksom ikke det er rett plass/tid å møte ham.

Burde barna hans også komme tro? Aner ikke hvor gamle de er, men jeg mener det er to av dem.

Jaja, vi operer jo pr. i dag med "ca hundre mennesker", noe som egentlig er 109, men det kan reduseres med i alle fall 16, det er vel et par vi slett ikke forventer kommer, flere vi ikke vet om kan komme, mangler antakelig noen vi har glemt, inneholder kun slekt (det kan jo være at i alle fall han vil invitere noen venner, eller velger en forlover han ikke er i slekt med...), og vi har jo ikke bestemt oss for hva vi ksal gjøre med søskenbarna enda (ca hundre er inkludert søskenbarn, ca femti er uten) så et par fra eller til har jo ikke noe å si da. Ungene skal jeg sikkert finne greit plass til, litt avhengig av deres alder.

Men ja... jeg lurer på hvor man gjør av nye partnere. Har lest at de "puttes med de andre gjestene", men når de ikke kjenner noen av de andre gjestene da?

Hmm.... disse fundereingene hører hjemme i den andre dagboka engentlig, for det er myyyyye jeg lurer på med bordplan... Kanskje fundere litt mer der etterhvert.

Synes i allefall det er gledelig at "svigermor" har funnet en mann. Det er jo altfor tidelig for henne å bli sittende alene resten av livet, fordi "svigerfar" besluttet at han ikke ville bo der mer. (og han har jo allerede kjøpt hus sammen med min navnesøster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

I dag skinner sola i Bergen.

Og det er fredag.

Da er jo ikke livet så ille...

Vi fikk pakka et par kasser til i går. Kassetårn bygger seg opp på stua, og jeg synes ikke at det er synlig noen plass at vi har pakket noe vekk enda jeg da, men det går vel fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er godt å komme i gang med pakkinga. Da føler man liksom at det skjer noe. Er det mer pakking som står på planen for helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, me pakkar me også. Føler ikkje eg kjem nokon veg med denne pakkinga... Har berre pakka ting som allereie ikkje viste, ikkje sant.. Ting i skap og slikt. Så det merkast ikkje så veldig enno. Men eg begynner å bli opprådd for skap å rydde utav..

No går eg og klør meg i hovudet for å finna ut kva eg skal pakka, eg skjønar ikkje kvifor, for innan mindre enn to veker skal huset vera tømt og alle kassane ute. Samt det skal vera vaska og me skal vera flytta ut.. Så det er ikkje så veldig stort problem egentlig... Men likevel.. Det er så rart å pakke ned dei tinga ein brukar. Kanskje ikkje dagleg, men brukar innimellom.. For dei tinga me brukar dagleg må jo stå til heilt til sist.. Og dei skal me jo ikkje pakka i kassar heller, for det skal me jo ha med oss.

Rart med det. God pakkehelg! :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer pakking som er planlagt for helga ja

Nå er i det minste vi heldigere enn Linn3c da, for vi skal flytte med oss kassene vik, rett dit vi skal bo.

Men ja... det er litt rart. Greit, jeg pakker videofilmer. Vi ser jo aldri video. Det var vel bare 2 eller 3 jeg kom over som jeg fikk lyst til å se...

Vi pakker bøker. Det kribler i fingrerne etter å lese bøkene...til tross for at vi jo tross alt har mer enn nok annet å gjøre enn å lese bøker jeg har lest mange ganger før akkurat nå de neste ukene.

Vi pakket juleservicet, men det var greit, det skal jeg ikke bruke før til neste jul uansett. I desember. Men nå tenker jeg... har lyst til å pakke mer av det vi har til daglig, ettersom vi har mer enn vi trenger. Men rart å pakke ned ting vi tross alt bruker. Og det må i det minste vaskes først...

Jeg tror vi kanskje skal ta fatt på klesskapet i helga... Det er en real helgejobb, det er en STOR jobb...

vi får se, dersom sola skinner er det mer fristende å være ute da... ikke at vi har en uteplass egentlig, men vi kan gå tur i alle fall. Sitte ned på en benk og snakke. Nyte sola. Mer fristende enn å pakke vekk klær vi ikke bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har pakka videoar tidlegare i dag. Følte det var heilt nytteslaust. Me har jo ikkje videospelar... Men kan jo ikkje kasta videoane til mannen heller. Det er jo ikkje noko snilt. Og i alle fall ikkje dei med opptak frå han som liten. Skjønne mannen min! :hjerte:

Me får håpa på at det blir sol seinare i sommar også, sånn at de kan få nyta ho på den flotte uteplassen de snart får! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi HAR jo i det minste videospiller vi. Er AVHENGIG av den. (en ting er at jeg liker å ta opp ting, men det er den litt lite brukbar til, ettersom klokka der lever sitt egetliv og i så måte er ikke programering av opptak så lett) Rett og slett fordi det ikke er mulig ¨søke inn kanaler på tv'n vår da vi mangler den originale fjernkonrollen,og følgelig styrer kanaler gjennom videoen...

Begynte først å pakke DVD, men slo det fra meg, de står nemlig i fine små kasser (uten lokk) til daglig og dem flytter vi som de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart kva nokon er avhengig av og andre klarar seg fint uten.. :)

Eg begynte å lure på om eg skulle venta litt med å pakka ned DVD'ane, for me ser så masse film.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart kva nokon er avhengig av og andre klarar seg fint uten.. :)

Eg begynte å lure på om eg skulle venta litt med å pakka ned DVD'ane, for me ser så masse film.. :ler:

Ja, vi er forskjellige :)

Men, uten video hadde vi ikke kunnet se tv i det hele tatt vi da, pga at vi ikke ville kunnet søke inn kanalene (evt kjøpe ny tv selvsagt...)

Men vi ser i perioder mye film, men ikke i DENNE perioden, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag morgen, og vi er godt igang me dagen.

Vaskemaskina er nok strask ferdig med dagens første dose, vi har spist frokost, og forbereder oss på å gå og handle. Min kjær vill nok dusje først, så det blir ikke HELT enda, men han er ganske kjapp i dusjen da, så det ordner seg.

Sola skinner, og verden er slett ikke så ille.

I alle fall ikke dersom min kjær finner en måte å vri seg unna tanker på pakking og det "store skremmende kleskapet"... Men det MÅ jo gjøres, før eller siden.

Det er deilig med helg, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flylady teknikk med timer funker jo på klesskapet også, evt bli enige om at nå tar vi alle skjortene, så tar vi pause etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Det var koselig å treffe på deg og mannen på butikken i går, hadde absolutt ikkje forventa det, sjølv om det var på "din" butikk. :klem:

Her blir det nok mannen sin del av kleskommodane i dag, min er jo unnagjort allereie. Håpar det går fint med kleda hos deg, og at du slepp å utsette det. :)

Ha ein flott dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flylady teknikk med timer funker jo på klesskapet også, evt bli enige om at nå tar vi alle skjortene, så tar vi pause etc

Jada, det fungerer det. Vi gjør nok noe slikt.

Det er nok ikke det at det er et STORT prosjekt som gjør at vi gruer oss mest. Det er rett og slett det at ingen av oss kan fordra å hive/gi til fretex klær. Det er jo klær vi bruker.. eller, kan jo bruke... eller ialle fall likte å bruke... Sist vi gjorde dette putta min kjre nesten alt tilbake, for han mente det var jo helt brukendes klær. (det ER jo det, men ha hjelper dt når han har altfor mange t-skjorer, og prioriterer å bruke de nyeste? De er brukenedes og greie de andre også, men han BRUKER dem jo aldri!)

Men, dette SKAL gjennomføres, og vi skal være strenge med oss sev/hverandre. Det bare må gjøres.

God formiddag!

Det var koselig å treffe på deg og mannen på butikken i går, hadde absolutt ikkje forventa det, sjølv om det var på "din" butikk. :klem:

Her blir det nok mannen sin del av kleskommodane i dag, min er jo unnagjort allereie. Håpar det går fint med kleda hos deg, og at du slepp å utsette det. :)

Ha ein flott dag! :)

Koselig å treffe dere også ja, slett ikke venta. VI er jo der ofte, men det pleier jo ikke dere å være.

Vi skal i alle fall begynne på dette med klær. Om vi fullfører denne helga er ikke så farlig med, men vi skal gjøre det. Begynne i alle fall.

Nå skal jeg sette igang tørketrommelen med første runde klær, og sette på en runde til. Vi har handla, gikk til en butikk litt lenger unna, i det fine været, og min kjære har snakka om rydding på pc'n, tusle tur rundt vannet og ta bilder, ja div ting som kan få ham bort fra klesskapet. Men, det SKAL priorieres en runde der inne denne helga, like it or not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi jobber med kleskaoset, i alle fall...

kjedelig egreier, og merkelig nok var det minimalt med tøy som ble kassert fra klesvasken i alle fall...

Det gikk bort noe fra "hengeskapet" i går, og der er mer igjen (vi tømte ikke at på en gang, babysteps...) og litt etter litt tar vi "liggeskapet" også. Vi blir nok ikke ferdige denne helga, men vi kommer da fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som henger på hengere kan du bare tre søplesekker over og flytte på hengeren, så slipper du å pakke det ned.

OG det er ofte slik at du ikke ser at du har pakket noe, for man tømmer jo det som er inni skap først. Men pappeseketårnet viser jo at noe er pakket vekk, ikke sant.

Ønsker deg en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...