Gjest Chica Skrevet 22. september 2005 #421 Del Skrevet 22. september 2005 Har dere snakket med banken så dere vet i hvilken prisklasse dere kan lete? Tja, bankene slenger vel fortsatt lån etter alle som spør, så det er vel ikke noe stort problem for tiden. Nå nærmer deg seg helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. september 2005 Forfatter #422 Del Skrevet 22. september 2005 Nei, vi har ikke snakket med banken, så langt i prosessen har vi ikke kommet. Vi har regna litt på lån (ja, og beregna renteøkning!) og prøvd å finne ut hva vi kan betjene, med tanke på inntekt og hvor stort lån vi kan betale med den husleia vi i dag betaler (vi betaler tross alt 7600 i husleie nå, noe som dekker et lån på over halvannen mill, selv med økt rente når man opererer med 25 års nedbetaling, som bankene gjør på sine nettsider) Vi sparer penger hver eneste måned med tanke på nettopp boligkjøp. Men vi har ikke planer om å se SERIØST på noe før neste år, så vi avventer litt med banken og sånn, dette er mer "innledende runder" for å finne ut rett og slett hva som finnes på markedet og hvilke "feller" vi må passe oss for. Det er kjempespennende, og skummelt. Vi får se om vi kommer oss avsted denne helga. Det er dnne og nete som er aktuelle før november for å si det sånn (for det er tre med Branncup i oktober. Også skal vi antakeligvis en tur til Sunnmøre og hent bilen vår også... (Ja, vi kjøper jo bil også... skumle greier dette her...)) Vi tar tida til hjelp, det haster slett ikke, men vi må antakelig flytte før vi begynner på 2007 (for da tar kontrakta vår slutt i alle fall, huset skal rives i 2007) Men vi har jo hele 2006 på oss da, så det haster ikke helt enda. Og vi VET ikke om vi skal kjøpe enda, men vi har lyst. Men spennende er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 22. september 2005 #423 Del Skrevet 22. september 2005 Oi, dere betaler nok nå og ja! Vi betaler nesten 10.000 i mnd nå, men kunne vel betalt 5000 inkl husleien om vi hadde betalt minimumsbeløpet. Men velger heller å betale mer nå som vi bare har oss selv å tenke på og kan betale med masse på lånet når renten er lav. Ser dere på "hva som helst", eller ser dere på leiligheter dere kunne tenkt dere mht standard, størrelse og beliggenhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. september 2005 Forfatter #424 Del Skrevet 22. september 2005 Vi tenker på å se på ting vi kan tenke oss, egentlig. Litt sånn for å å få følelsen for hva vi kan få for en viss verdi, sånn ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 22. september 2005 #425 Del Skrevet 22. september 2005 I starten så vi på leiligheter i rett str, pris etc omtrent over hele byen til vi snevret oss inn på ett område. Så når det ble noe ledig der slo vi til. Er det mye visninger i helgene hos dere? Har aldri vært på visning i en helg jeg, her er det flest visninger mandager og tirsdager virker det som... Ellers da, går det bra på jobb? Sliter med konsentrasjonen jeg, men prøver å skjerpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. september 2005 #426 Del Skrevet 22. september 2005 Nei, det haster vel ikke med noen banktur før dere bestemmer dere for å lete for alvor. Dere har jo ganske god tid på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. september 2005 Forfatter #427 Del Skrevet 22. september 2005 Det er sikkert ikke så mye visninger i helgene, men noen er det. Siden vi jobber sent på hverdagene så frister det mer med hegevisninger. Siden notaravisa kommer på fredag er det jo lett å glo i den, og finne visninger i helga, fordi... fordi det da er helga som er nærmest. Konsentrert på jobb er ikke jeg heller... i så fall hadde jeg vel ikke svart her, for jeg er enda på jobb... Men nå skal jeg gå, jeg skal på kino med min kjære (og en kamerat av ham) nå, Charlie og sjokoladefabrikken venter på meg. Så nå går jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 22. september 2005 #428 Del Skrevet 22. september 2005 Kinotur høres koselig ut. Leker husmor jeg! Har satt på ei maskin med klær, og nå skal jeg vaske kopper... Skal være supereffektiv, for jeg har så lyst til å strikke etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 22. september 2005 #429 Del Skrevet 22. september 2005 Ingen babyplanar på gong då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. september 2005 Forfatter #430 Del Skrevet 23. september 2005 Ikke helt enda nei. Hvordan det? (fortell meg hvorfor du mistenker det?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. september 2005 #431 Del Skrevet 23. september 2005 Hei Malama! Jeg er av og til innom og leser her, så nå var det på tide å gi seg til kjenne. Det er sikkert ikke så mye visninger i helgene, men noen er det. ← Jeg trodde at nesten alle visninger var i helga jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. september 2005 Forfatter #432 Del Skrevet 23. september 2005 Det er en del i ukedagene også faktsik, men det er en del i helgene også, slik jeg har sett det. Vet ikke jeg, har ikke sett på dette så lenge (og ikke egentlig vurdert ukene, pga at vi stort sett jobber for lenge da) Vi er jo mer bare på "tittestadiet" ikke seriøs boligjakt, så derfor haster det ikke, så vi vurderer bare dager vi har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. september 2005 Forfatter #433 Del Skrevet 23. september 2005 Kjempekoselig at du "ga deg til kjenne" forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. september 2005 #434 Del Skrevet 23. september 2005 Funnet noen prosjekter å myse på denne helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. september 2005 Forfatter #435 Del Skrevet 23. september 2005 Skal se på det når jeg kommer hjem, glo i notaravisa, og på ulike nettsteder, har ikke hatt tid til å gjøre det enda. Kino i går og sene arbeidsdager hele uka, trøtt og sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 23. september 2005 #436 Del Skrevet 23. september 2005 Ingen grunn til å mistenka det. Berre ønsketenking Skal beint sjå at me blir prøvarar samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. september 2005 Forfatter #437 Del Skrevet 23. september 2005 Ja, hvem vet? Tida vil vise. Ønsketenkning er jo i alle fall sant, babysyk har jeg vært i årevis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2005 #438 Del Skrevet 24. september 2005 Så gøy med boligtitting - selvom det bare er for å sondere terrenget! Håper dere kommer dere på visning i helga! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 24. september 2005 #439 Del Skrevet 24. september 2005 Heisann Malama. Jeg har vært å smuglest litt.. så jeg fikk vel stå fram etterhvert, jeg og Skal krysse fingre, tår og hele sullamitten for at dere finner drømmehuset snart. Og til en noenlunde overkommelig pris. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. september 2005 Forfatter #440 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Da er vi hjemme etter vår aller første visning. Ja, vi skulle jo uansett bare titte, ikke kjøpe, men vi ville ikke kjøpt denne likevel. Joda, eieren har lagt ned en del arbeid, og sikket penger, i å helflise badet, digert boblebad (derved vaskerom ikke på badet men i utvendig bod, greit nok det, men der må jo inn ventilasjon da!) Men jeg vil ikke ha flislagt kjøkkenbenk (tenk på matrester i fugene da!) og "naturflislegging" av pipa kan være fint det, og selvgjort kan være velgjort, men det anvhger av typen. Den typen som reiser bort i helga det skal være visning, grit nok, men uten å ha vaskt leiligheta, så der er matsmuler på benken, støv på gulvet, brukt askebeger, VÅT klesvask i vaskemaskina (derved sur lukt på dette utendørs vaskerommet uten ventilasjon), ja den typen gjør ikke "selvgjort" på en måte jeg vil ha det der jeg skal bo... for all del, trivlelig leilighet, men ikke helt drømmen. Uansett, vi skal jo ikke kjløpe helt enda, bare titte og lær, og vi lærte litt av hvert. For det først: visning et sted man ikke aner hvor er, ikke bar titt kjapt på kartet og merke seg adressen, men faktsik HA MED kart, og gjerne veibeskrivelse... Vi hadde flaks og fant veien da altsdå, vi hadde beregna god tid og det r fitn, for vi tok bussen altfor langt og ante ikke hvor vi skulle. Men fant det. Sambo fastslår at vi også lærte at jeg var alngt mer observant på kjøkkenet enn ham (dette med den fliselagte kjøkkenbenken. For all del, det var relativt fint gjort, manglet litt småpjask, men fortsatt, jeg ser litt for meg å lage mat på den benken. Det hjelper kke at den var skitten selvsagt, men jeg kan jo fint se for meg at den kunne bli vaska likevel.. fliser? Små fliser, mang fuger. (og et par hakk der det ikke var helt ferdig enda) ) Det er nå bare min følelse for det. Jeg tror ikke jeg er sååå opptatt av et "gjennomført stilig bad med stort masasjeboblebad" selv om det selvsagt høres kjempedeilig ut, jeg verdsetter heller t praktisk og hygiensik kjøkken, t fornuftig vaskerom (med god ventilasjon kunne det nok fungert sånn som det var lagt opp der da, uten tvil, der var innendørs tørkeplass også, om man fjernet "verkstøyskhyllene" til typen) Ute gjensto en del småarbeid, men det er nå greit nok, vi skulle kunne ordna opp der. Men vi hadde nok ikke lagt inn bud på den leiligheta, selv om vi faktisk hadde vært reelt kjøpsinteresserte. Sambo mente det var for nært trafikken (og det var det jo, men vi hørte ikk mye til den på en søndag da. Og det var greit nok skjermet, uteplass og sånn (men med området lekeplass rett utenfor stuevinduet da, der også altanen befant seg. Antakelig en del ungeskrål...) Men lærerikt var det, og slett ikke så skummelt som vi hadde trodd. Endret 25. september 2005 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå