Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2005 #141 Del Skrevet 12. juni 2005 Du er faktisk dårligere på husarbeid en meg du, og det skal litt til Kanskje vi burde lage en klubb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #142 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg er ekstrmt dårlig på husarbeide jeg, og på det meste annet også. Jeg var en tur til legen sist uke i håp om å finne en forklaring på min totale mangel på tiltakslyst og energi, men jeg tviler litt på om de finner noe, så jeg kan sikkert trenge en klubb ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #143 Del Skrevet 13. juni 2005 Hmm, hvor tidelig kan man ringe legen da? De regnet medå ha resultatene på mandag, sa de. Mandag når de åpner? Når posten har kommet? Når budet som hentr med seg blodprøvene til Haukeland kommer (Har budet med seg resultatene tilbake?) Når kommer posten deres da? Når kommer budet? (Ok, det vet jeg, i alle fall klokka to på fredager) Jeg reiser avsted på fotballtur klokka 12 i dag, og skulle gjerne tatt denne telefonen LITT mer privat enn på en båt med masse supportere.... Får prøve å ringe før jeg går. Tipper at det selvsagt ikke er noe, ingen forklaring på hvorfor jeg er som jeg er, hvilket betyr at jeg bare må ta meg sammen. Så, ja, da trener jeg mye backup og støtte fra min samboer (Det trenger jeg sannelig om jeg skulle dumpe til å få en kronisk diagnose som lavt stoffskifte er, i fanget også.....) Hun testet ikke noe annet enn akkurat det, så det er det eneste resultatet jeg kan få. Slik båttur er ikke akkurat egnet for de dype samtalene da, men.. Skal bare kose meg på tur og KAMP jeg, og håpe at det blir seier Av den grunn at jeg ikke har tenkt meg hjem før i 1-2 tida i natt en gang har jeg ingen planer om innsats i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. juni 2005 #144 Del Skrevet 13. juni 2005 Så flink du har vært i helga! Fem minutter nå og fem minutter da kan gjøre underverker, det har jeg funnet ut Ønsker deg lykke til med telefonen til legen, og håper du koser deg masse på fotallturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #145 Del Skrevet 13. juni 2005 Da har jeg ringt legen, og stoffskiftet mitt er helt normalt. Så, da slipper jeg nå i alle fall å få en slik diagnose, heldigvis, men.... da er det vel bare å ta seg sammen da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. juni 2005 #146 Del Skrevet 13. juni 2005 Det var jo en veldig god nyhet da Synes forresten at du allerede er på veldig god vei med å få bedre vaner. Alle kan komme inn i en dårlig vane, men med "babysteps" kan man klare hva som helst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #147 Del Skrevet 13. juni 2005 Jada, det er en god nyhet. Bare så frustrerende å... likevel ikke få til, kan du si... Men jeg skal prøve. I morgen, ikke i dag. For nå går jeg fra jobb, avsted på kamptur Back tomorrow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #148 Del Skrevet 14. juni 2005 Trøtt i dag... Kom hjem sent, i seng fem på tre. 3,5 time senere var det vekking. Sov faktsik til sju da, nesten, slumra i lle fall i en hlvtimes tid etter vekkerklokka. Flexitid er fint å ha. Vurderer seriøt om jeg om sove middag i dag, for tidelig kveld blir det ikke, det er tirdag, det er frustrerte fruer da. Og ja, det er tirsdag. Det er den dagen jeg egentlig har min "weekly home blessing hour" det. Strengt tatt skal jeg derfor i dag: *Støvsuge tilgjengelige gulvflater, evt dra over med mopp *Skifte på senga *Vaske speilene *Ta ut all søpla *Kaste gamle aviser og blader og reklame *Tørke støv I tillegg er det jo *Minst 5 mintter med stoppeklokka *Vaske stekepanna På belønningssiden kommer *Frustrerte fruer *Middag med min kjære (en selvfølge at vi skal spise, men det er jo koselig da) med levende lys kanskje? *Kanskje litt scrapping, om jeg orker *Evt middagslur Også skal sambo pakke treningsbag'en sin dersom han skal spille fotball i morgen (trening i arbeidstida) Om turen i går er det ikke så mye å si: Båttur ned: Helt ok, tok litt lenger tid enn de hadde lovet da, men vi kom inn på stadion et kvarters tid før kampstart (En annen båt kom 20 minutter etter kamsptart, så vi var helsige at vi var med den raske båten da..) Kamp: Dårlig spill, brent straffe, uavgjort. Har sett bedre kamper. Tur hjem: Litt vanskelig å sove, siden det var fullt lys, gikk kontinuerlig om og om igjen sesonvideoen fra Brann, 2004. For all del, gøy sesong det, men vi HAR sett den filmen før, og mange nok ganger på rad kan bli nok... Det var ølservering frem til halv to, og en gjeng hadde tydeligvis morro med å se hvor mange "spillersanger" de husket, av spillere som IKKE spiller på Brann lenger. (Den for Mons Ivar er vel omtrent den eneste av dem jeg kan, og det er bare fordi en ble "omskrevet" litt da han ble trener. Jeg har ikke lang fartstid som supporter, så jeg kjente ikke alle navna de sang..) Jeg dubba nå av det jeg klarte likevel, det er utrolig hva man klarer når man er trøtt nok. Vel tilbake i Bergen tusla vi avsted for å finne en taxi, bare for å oppdage at de få som kjørte rundt i byen (det var tross alt over to om natta, og ikke helg) hadde oppdaget at det var kommet en båt med mer eller mindre fulle supportere, så de havna på kaia omtrent akkurat da vi kom til taxistoppet (vi hadde ikke giddet ringe etter en, det var jo bare et par hundre meter til taxistoppet, men noen hadde nok ringt...) Så vi fant ingen LEDIG drosje (men mange opptatte) før vi var tusla så langt at jeg var våken, så vi bare gikk hjem. Det gikk helt fint det, vi går jo til og fra byen hver dag vi. Fem på tre var jeg altså i seng. Litt lite søvn i natt, men det går da på et vis. Tror likevel det blir en kort dag på jobb i dag. I alle fall dersom jeg skal ha energi til å gjøre noe hjemme. Jeg vil aller helst bare sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #149 Del Skrevet 14. juni 2005 Strengt tatt skal jeg derfor i dag: *Støvsuge tilgjengelige gulvflater, evt dra over med mopp *Skifte på senga *Vaske speilene *Ta ut all søpla *Kaste gamle aviser og blader og reklame *Tørke støv I tillegg er det jo *Minst 5 mintter med stoppeklokka *Vaske stekepanna På belønningssiden kommer *Frustrerte fruer *Middag med min kjære (en selvfølge at vi skal spise, men det er jo koselig da) med levende lys kanskje? *Kanskje litt scrapping, om jeg orker *Evt middagslur Dette kan man GLEMME. Jeg har faktsik scrappa ferdig sida jeg har holdt på med da. Og skal se frusterte fruer. Jeg har spist middag, men ikke med levende lys, jeg var bare SUUUUULTEN og glemte å tenke på denslags. Sambo har tatt oppvasken (alt annet enn steikepanna ser jeg, så DEN skal jeg ta) men jeg innså at jeg ikke orka å begynne på min "weekly home blessing" fordi det er en TIME og jeg orka ikke noe som tar en hel time! Så jeg minner meg selv på BABYSTEPS. Ja, jeg fikk til denne timen to eller tre uker på rad, da leilihgeta var helt ryddig etter et besøk. Nå er det ikke ryddig her, og jeg klarer det ikke, det bir for mye. Så, GRADVIS skal vi klare dette, og hele det der på en dag er ikke gradvs nok for meg i alle fall. Ja, jeg er ikke syk, og det er bra. Det er jeg glad for. Jeg ønsket meg ikke en diagnose. Men, jeg hadde et vagt håp om hjelp. Noe jeg altså ikke fikk, for det var ikke stoffskiftet. Greit. Bra at jeg er frisk. Da må jeg ta tak i dette og finne ut av det på en annen måte. Men jeg er uansett langt nede energi-messig, mangel på energi, tiltakslys og initativ og konsentrasjon er et problem som plager meg og samvittigheta mi, uansett hvordan vi vrir og vender på dette. Men nå skal jeg ordne meg kveldsmat, vaske stekepanna, og se Frusterte Fruer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #150 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg syns det er veldig bra at du er frisk! :D Selvom jeg forstår deg når du kunne ønske deg en "diagnose" - alltid greit med en årsak til plagene sine... Håper energinivået ditt får et realt kick om ikke så lenge - når sommern kommer hjelper det kanskje!? Kose deg med Frustrerte Fruer, det skal jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #151 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg vil ikke egentlig ha en diagnose, bare hjelp... Men uansett fint å være frisk, selvsagt. Min bror har jo lavt stoffskifte, og flere andre i familien, fint å slippe unna. Sluppet unna migrena også jeg som "går i familien", min bror har den også. Alt i alt, det som går i familien, som "oftest rammer kvinner", det har visst min bror fått, ikke meg... Men, når ikke legen kan hjelpe meg, så må jeg nok heller hjelpe meg selv, med god støtte og hjelp fra min samboer, som er uvurderlig for meg. GRADVIS skal vi få orden. Nja, mine foreldre dukker opp her 2. juli, så gradivs, men før den tid... Og det er jo ikke så lenge til. Jeg har ferie fra 25. juni, vi får håpe det hjelper. Sommeren har jeg ingen tro på, så jeg setter ikke min lit til sol og varme, men ferie er jo greit å ha Nå er det uansett nattatid, hvile litt, det ble lite av det i går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. juni 2005 #152 Del Skrevet 15. juni 2005 Sambo har tatt oppvasken (alt annet enn steikepanna ser jeg, så DEN skal jeg ta) men jeg innså at jeg ikke orka å begynne på min "weekly home blessing" fordi det er en TIME og jeg orka ikke noe som tar en hel time! Så jeg minner meg selv på BABYSTEPS. Ja, jeg fikk til denne timen to eller tre uker på rad, da leilihgeta var helt ryddig etter et besøk. Nå er det ikke ryddig her, og jeg klarer det ikke, det bir for mye. Så, GRADVIS skal vi klare dette, og hele det der på en dag er ikke gradvs nok for meg i alle fall. /quote] Tror det er veldig rett instilling. Ikke prøv å være for flink for fort, men innarbeid en liten vane av gangen. Har du tenkt på å bruke klistremerker på kalender for å belønne deg selv når du har vært flink? Jeg har ikke prøvd akkurat det(står jo stadig om det i flylady-mail), men har tenkt på det for jeg tror det kunne virke motiverende. Jeg har ganske mange av de andre vanene fra flylady inne, men en time "home blessing" hver uke har jeg ikke kommet til enda. Tar heller litt av gangen når det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #153 Del Skrevet 15. juni 2005 Klistremerker på kalenderen har jeg ikke tenkt å bruke. Jeg TEGNA på kalenderen en gang, smilefjes. Rosa om jeg hadde gjennomført min kveldsrutine, blå om sambo hadde gjennomført sin. Vi var ganske flinke de to ukene jeg gjorde det. Så fikk vi besøk som bodde hos oss noen dager, og det gle ut. Joda, vi holdt det ryddig, men jeg skrubba ikke kjøkkenvasken hver kveld, for å si det sånn. Mamma er typen som tørkr over komfyren etter hun har laget mat uansett (og å vaske komfyren var sambos "shine the sink" oppgave, mens kjøkkenvasken var min) og når de dro... så hadde vi visst droppa rutinene, dessverre. Kanskje jeg skal begynne å tegne på kalenderen igjen, men egentlig vet jeg ikke om det motiverte meg i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #154 Del Skrevet 15. juni 2005 Planlegger ikke det helt store i dag. Å vaske stekepanna utgår, det blir ikke middag. Ikke hjemme i alle fall. Vi skal jobbe overtid begge to, antakelig til nærmere åtte, så jeg stikker ut nå og finner meg noe mat en plass ("rett i koppen" tenker jeg, pluss noe bananer eller noe) Klesvask er det også litt sent å sette igang når vi da kommer hjem. Skal prøve å legge oss tidelig i dag, vi forsov oss jo ganske mye i morges (vekking på seks, men plutselig "oi, nå er klokka kvart over sju") Litt skal jeg vel likevel få presset inn: *5 minutter med stoppeklokka *Vaske kjøkkenvasken (På tide å få inn den) *Dusje Vi får se om det blir spesielt mye annet. spørs litt hvor sent vi kommer hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #155 Del Skrevet 15. juni 2005 Ehh, tror vi dropper alle tanker om husarbeide og dusj i dag jeg (får dusje i morgen tidelig) for sambo svarte når jeg spurte hvor lenge han hadde tenkt å jobbe "midtnatt". Jeg ba om det "ekte" svaret og fikk "Ja". Jeg får selvsagt lovå gå hjem før, men JEG har tillatt/pålag overtid jeg, og får betalt for å jobbe lenge. Han har ikke tillatt overtid, får bare plusstid, og ikke godkjent det han jobber etter åtte....(Bare så lei av å ligge på etterskudd at han gjør det likevel. Han jobba jo sist lørdag også, den fikk han godkjent da, men er fortsatt på etterskudd, de har nok ikke helt nok folk der...) Og jeg hr MYE å gjøre (det er jo en grunn til at jeg har tillatt overtid (det heter "pålagt", for vi har overtidsnekt generelt sett, med unntak av pålagt overtid. Så jeg har pålagt overtid, helt frivillig av typen "Om du kan være så snill å gjøre dette, så skal du få overtid" Så jeg har arbeidsoppgaver til å holde meg i ånde helt til arbeidsdagen starter i morgen tidelig jeg altså. Sitter dog IKKE over midtnatt, og neppe stort lenger enn ti. Vi får høre hva han bestemmer seg for, han blir nok sliten etterhvert. 23 tror jeg er det lengste jeg strekker meg for en dag, jeg må ha søvn også (Er det egentlig lov å jobbe så lenge? Jeg kom jo nærmere halv ni i morges) Men jeg får jo overtidsbetaling, så da er det vel lov med mer enn til vanlig? Jaja, ikke tid til å sitte her og fabulere på det, jeg må jobbe, det er jo derfor jeg er her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #156 Del Skrevet 16. juni 2005 Ja, ti på 11 ble den i går før jeg gikk fra jobb. Ikke mye husarbeide nei. Jeg skar opp brød, vi vpiste hver vår skive til kveldsmat, jeg putta inn i oppvaskmakina (se, flink! Normalt ville det blitt stående på bordet), gikk på do, pussa tenner og krabba rett til sengs. Min samboer kom til sengs 5 minutter senere og utbrøt : Du leser ikke en bok, ikke engang en tegneserie. Du må være trøtt! Jeg ligger somregel og leser på ett eller annet mens jeg venter på ham (for jeg går somregel på badet først) men i går orka jeg rett og slett ikke. I dag blir det ikke like lenge, for det er kamp (Cup-kamp) klokka seks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2005 #157 Del Skrevet 16. juni 2005 Fryktelig lang arbeidsdag... Skjønner godt at du ikke orka lese noe som helst på senga! Håper du får tatt kvelden litt tidligere i kveld da, sånn at du får lest litt! Ha en fin kveld - med kamp og det hele! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #158 Del Skrevet 16. juni 2005 Da er kampen overstått, og vunnet. Dessverre skal Brann da møte Aalesund i neste cuprunde Jeg er jo Ålesudnsjente, og Brannsupporter, men tilhenger av at Aafk gjør det best mulig... Resten av familien min, som fortsatt bor i byen, er Aafk.tilhengere, min bro er nok supporter (Jeg skiller bevisst på tilskuere, tilhengee og supportere) Arbeidsdagen tok slutt allerede klokka tre, hjemom en snartur, kamp, og nå har jeg fått varmen i meg igjen (jeg så at det var 15 grader da jeg gikk, men det begynte jo å regne, og regna kontinuerlig hele kampen, så det ble KALDE 15 grader å se kamp i...) så da er middagen straks klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. juni 2005 #159 Del Skrevet 17. juni 2005 Heihei! Hvordan står det til? Jeg skal bort i helga, men ikke føl deg for trygg, for jeg kommer innom og inspiserer hvordan du har flydd på søndag! Ønsker deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #160 Del Skrevet 17. juni 2005 Denne uka har alt sklidd helt ut, ikke gjort noe. Det toppet seg i går kveld, da vi la oss med serviset fra middagen fortsatt på bordet, og stekepanna med middagsrester også. Denne uka har ikke vært helt normal heller da... Mandag: Kom hjem kvart på tre om natta Tirsdag: Trøtt, siden vi sov 3,5 timer siste natt (den mest nomale dagen hele uka!) Onsdag: Jobba nesten 15 timer, rett i seng Torsdag: fotballkamp. Burde klart å gjøre noe etter kampen, men da kobla jeg helt ut, aner ikke, laga middag etter kampen, og tusla deretter i seng. Men, jeg skal være flinkere i dag, og i helga, og rapporterer her så du kan se Mål for i dag: *Kjøre oppvaskmaskina *Tømme oppvaskmaskina *Fylle oppvaskemaskina igjen med alt som står rundtomkring *Vaske 1-2 maskiner med klær *Vaske stekepanna, både før og etter middag *5 minutter med stoppeklokka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå