Gå til innhold

Nyoppdaget pedofilt miljø i Norge. Problemet er som vanlig: Menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Greit. Foreslår at man leser lenkene selv i sin helhet for de som vil. Det er uansett et stort flertall menn som forgriper seg. 

Så da er det greit at kvinner gjør det ?

Anonymkode: 01269...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo det overflommes av sånne tråder. Jeg sa ingenting om at det er mange menn som skriver disse, jeg er fullt klar over at det er noen få som sitter på KG og rører i sammen de hatefulle idiottrådene.
Jeg ser ikke så mange av samme typen rettet mot menn, men heller sånne "mannen min er så håpløs, han skjønner ingenting og gidder ikke gjøre noe husarbeid! Dessuten har han masse venninner som han reiser på overnattingstur med og han nekter meg å lese meldingene på mobilen hans!".

Anonymkode: cec65...1a9

Det er jo masse av det. "Kvinner er bedre enn menn". Eller denne tråden for eksempel. Er en sånn tråd. Ellers går det gjerne i bølger. Plutselig har man masse drittråder om kvinner, så masse drittråder om menn. Og de samme sitter på tastaturet hver gang og raser rasende over tastene. Så nei, det overflommes ikke av sånne tråder. De er i mindretall. Bare ta en titt på forsiden. Hadde det vært overflommet, hadde det handlet om majoriteten av innleggene.

Anonymkode: 4de32...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det greit at kvinner gjør det ?

Anonymkode: 01269...8a8

Hvor skrev jeg det? Siter meg på det er du snill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det gjør jo det, svart på hvitt. 

"Over halvparten av alle gutter som ble misbrukt første gang da de var yngre enn sju, oppga en kvinnelig overgriper."

"Hos Senter for seksuelt misbrukte menn forteller cirka 30 prosent av de som søker hjelp at de hadde en kvinnelig overgriper. Likevel representerer jo disse tallene bare de som faktisk har oppsøkt senteret"

"According to the findings of a major U.S. study,5 40% of men who were sexually abused in childhood reported that their abuser was female"

Du glemte å presisere at statistikken er veldig annerledes i andre aldersgrupper (og hos jenter). Du glemte også å nevne at halvparten av disse kvinnene forgrep seg sammen med en mann og at de aller, aller flest av guttene som ble utsatt for kvinnelige overgripere også ble utsatt for mannlige overgripere. Og at tilbakefallsprosenten for mannlige overgripere er ti ganger så høy som for kvinnelige. Dette gjør at kvinner alt i alt står for langt under 30-40% av seksuelle overgrep mot både barn generelt og gutter sepesielt. 

Jeg sier ikke at det ikke finnes kvinnelige overgripere, det gjør det så absolutt og mørketallene er store. Det er de også når det gjelder overgrep utført av menn. De aller fleste som har opplevd overgrep havner aldri i en statistikk, enten de er jenter, gutter, kvinner eller menn og uansett overgriperens kjønn eller alder. 

Men det er altså et faktum at menn troner på denne statistikken. De troner på statistikken over dømte overgripere, de troner på statistikken over siktede overgripere, de troner på statistikken over anmeldte overgripere, de troner på statistikken over oppgitte overgripere i anonyme undersøkelser og de troner på statistikken over hvilke overgripere som ramler ut av skapet både etter mer målrettede politiaksjoner og når noen snubler over en tråd som åpner en tilfeldig dør. Dette gjelder uansett kjønn på offeret. 

Å lekke lokk på det faktum at menn utgjør et massivt flertall av overgripere mot barn er å pisse på ofrene - barna. For å kunne hindre overgrep mot barn i å skje må vi kunne snakke om hvem overgriperne er når de er kvinner, men også når de er menn. For det er det de som oftest er. Å prøve å fornekte et så tydelig statistisk faktum bare trenerer løsningen og hjelper ikke på noe annet enn bitre menns sårede stolthet. 

 

 

 

 

Anonymkode: fec27...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte å presisere at statistikken er veldig annerledes i andre aldersgrupper (og hos jenter). Du glemte også å nevne at halvparten av disse kvinnene forgrep seg sammen med en mann og at de aller, aller flest av guttene som ble utsatt for kvinnelige overgripere også ble utsatt for mannlige overgripere. Og at tilbakefallsprosenten for mannlige overgripere er ti ganger så høy som for kvinnelige. Dette gjør at kvinner alt i alt står for langt under 30-40% av seksuelle overgrep mot både barn generelt og gutter sepesielt. 

Jeg sier ikke at det ikke finnes kvinnelige overgripere, det gjør det så absolutt og mørketallene er store. Det er de også når det gjelder overgrep utført av menn. De aller fleste som har opplevd overgrep havner aldri i en statistikk, enten de er jenter, gutter, kvinner eller menn og uansett overgriperens kjønn eller alder. 

Men det er altså et faktum at menn troner på denne statistikken. De troner på statistikken over dømte overgripere, de troner på statistikken over siktede overgripere, de troner på statistikken over anmeldte overgripere, de troner på statistikken over oppgitte overgripere i anonyme undersøkelser og de troner på statistikken over hvilke overgripere som ramler ut av skapet både etter mer målrettede politiaksjoner og når noen snubler over en tråd som åpner en tilfeldig dør. Dette gjelder uansett kjønn på offeret. 

Å lekke lokk på det faktum at menn utgjør et massivt flertall av overgripere mot barn er å pisse på ofrene - barna. For å kunne hindre overgrep mot barn i å skje må vi kunne snakke om hvem overgriperne er når de er kvinner, men også når de er menn. For det er det de som oftest er. Å prøve å fornekte et så tydelig statistisk faktum bare trenerer løsningen og hjelper ikke på noe annet enn bitre menns sårede stolthet. 

 

 

 

 

Anonymkode: fec27...e12

Dette er forsåvidt rett. Men det er ikke å snakke om det å bare påpeke det. I denne tråden snakker vi ikke om hvem disse mannfolka er, vi sier bare at det er mannfolk. Men hvem er de egentlig? Har disse noe til felles? Selv blitt seksuelt misbrukt? Er det noe ved vårt samfunn som øker risikoen (seksualisering av småbarn i medier, små missekonkurranser). Er det noe ved biologien. Etc. etc. Og hvem er kvinnene som misbruker? Og hvor høye er mørketallene her? Når det gjaldt seksuell trakassering, kom det frem masse tilfeller der menn ble trakassert også, også av kvinner. Men ingen ville snakke om det. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 4de32...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at menn er overrepresentert i slike saker. Godt observert, men de fleste visste dette allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lesbiske nonner som misbrukte unge jenter kommer ikke fram. 

Ondskapsfulle svin som misbruker barn, finnes blant begge kjønn. Det blir feil å si at bare menn gjør dette.

Anonymkode: 62ed2...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svin om misbruker barn, burde låses inn resten av livet, og aldri få mulighet til prøveløslatelse. Og dårlig mat.

Anonymkode: 62ed2...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er forsåvidt rett. Men det er ikke å snakke om det å bare påpeke det. I denne tråden snakker vi ikke om hvem disse mannfolka er, vi sier bare at det er mannfolk. Men hvem er de egentlig? Har disse noe til felles? Selv blitt seksuelt misbrukt? Er det noe ved vårt samfunn som øker risikoen (seksualisering av småbarn i medier, små missekonkurranser). Er det noe ved biologien. Etc. etc. Og hvem er kvinnene som misbruker? Og hvor høye er mørketallene her? Når det gjaldt seksuell trakassering, kom det frem masse tilfeller der menn ble trakassert også, også av kvinner. Men ingen ville snakke om det. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 4de32...bfa

Å holde tilbake deler av statistikken for å få resultatet til å fremstå annerledes enn det egentlig er er ikke bare å påpeke noe. 

Og folk flest snakker gjerne om kvinnelige overgripere og trakkassering utført av kvinner. Men de fleste av oss vil ikke diskutere temaet med menn (hverken her eller på kommentarfeltene i VG) som legger det fram som om kvinner som gjør gale ting nuller ut det faktum at menn gjør gale ting (eller enda verre ting) enda oftere. Slike diskusjoner er ikke fruktbare på en flekk og er bare med på å ødelegge for de mennene som er modige nok til å dele sine historier og hindre at det skjer endringer. 

Anonymkode: fec27...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å holde tilbake deler av statistikken for å få resultatet til å fremstå annerledes enn det egentlig er er ikke bare å påpeke noe. 

Og folk flest snakker gjerne om kvinnelige overgripere og trakkassering utført av kvinner. Men de fleste av oss vil ikke diskutere temaet med menn (hverken her eller på kommentarfeltene i VG) som legger det fram som om kvinner som gjør gale ting nuller ut det faktum at menn gjør gale ting (eller enda verre ting) enda oftere. Slike diskusjoner er ikke fruktbare på en flekk og er bare med på å ødelegge for de mennene som er modige nok til å dele sine historier og hindre at det skjer endringer. 

Anonymkode: fec27...e12

Hvem holder tilbake statistikken? Statistikk er totalt uinteressant uten tolkning. Da er det bare data, og sier svært lite. At folk flest gjerne snakker om kvinnelige overgripere og trakassering utført av kvinner er jo ikke sant, ikke når det kommer til media. Metoo (en bevegelse jeg liker) handlet om kvinner som ofre, men da man begynte å snakke om menn, stilnet praten betraktelig. Hadde Trine Skei Grande vært en mann som pulte en syttenårig kvinne i en kornåker, hadde det blitt rama, men det gled også ganske stille forbi. Og igjen, hvem er det som holder tilbake statistikken? Jeg ser ikke noen som holder tilbake statistikk når det kommer til vold og seksuelle overgrep utført av menn.

Anonymkode: 4de32...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, SoWhat? said:

Uansett er menn i absolutt flertall. Det er ingenting å kverulere på. 

Hva hjelper det for de som har blitt voltatt av mor eller tante? Er deres tragedie mindre alvorlig siden det er en kvinne som har forgrepet seg? Mange kvinner er så dobbeltmoralistiske.

Anonymkode: d8594...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Waaaa, waaaaa, waaaaa😭

61bRCKHBohL._SX425_.jpg

Anonymkode: c454b...3d1

Fuckings weird kommentar. Jeg har nyansert deler av tråden, ved å "beskytte" menn her. SHUT THE FUCK UP.

Anonymkode: 4de32...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klarte å lokke frem mannehatet hos mange her i hvert fall. Det må vel kalles suksess!

Anonymkode: c454b...3d1

Lav definisjon av suksess.

Anonymkode: 4de32...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper det for de som har blitt voltatt av mor eller tante? Er deres tragedie mindre alvorlig siden det er en kvinne som har forgrepet seg? Mange kvinner er så dobbeltmoralistiske.

Anonymkode: d8594...fe3

Jeg skulle aldri deltatt i denne tråden. Var nok for trøtt og uoppmerksom. Så jeg humper ut av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? said:

Jeg skulle aldri deltatt i denne tråden. Var nok for trøtt og uoppmerksom. Så jeg humper ut av den. 

Ja, like greit å lukke øynene.

Anonymkode: d8594...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig hater man menn som er overgripere. Så får du kalle det mannehat så mye du vil. 

Anonymkode: 59ff3...ed8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte å presisere at statistikken er veldig annerledes i andre aldersgrupper (og hos jenter). Du glemte også å nevne at halvparten av disse kvinnene forgrep seg sammen med en mann og at de aller, aller flest av guttene som ble utsatt for kvinnelige overgripere også ble utsatt for mannlige overgripere. Og at tilbakefallsprosenten for mannlige overgripere er ti ganger så høy som for kvinnelige. Dette gjør at kvinner alt i alt står for langt under 30-40% av seksuelle overgrep mot både barn generelt og gutter sepesielt. 

Jeg sier ikke at det ikke finnes kvinnelige overgripere, det gjør det så absolutt og mørketallene er store. Det er de også når det gjelder overgrep utført av menn. De aller fleste som har opplevd overgrep havner aldri i en statistikk, enten de er jenter, gutter, kvinner eller menn og uansett overgriperens kjønn eller alder. 

Men det er altså et faktum at menn troner på denne statistikken. De troner på statistikken over dømte overgripere, de troner på statistikken over siktede overgripere, de troner på statistikken over anmeldte overgripere, de troner på statistikken over oppgitte overgripere i anonyme undersøkelser og de troner på statistikken over hvilke overgripere som ramler ut av skapet både etter mer målrettede politiaksjoner og når noen snubler over en tråd som åpner en tilfeldig dør. Dette gjelder uansett kjønn på offeret. 

Å lekke lokk på det faktum at menn utgjør et massivt flertall av overgripere mot barn er å pisse på ofrene - barna. For å kunne hindre overgrep mot barn i å skje må vi kunne snakke om hvem overgriperne er når de er kvinner, men også når de er menn. For det er det de som oftest er. Å prøve å fornekte et så tydelig statistisk faktum bare trenerer løsningen og hjelper ikke på noe annet enn bitre menns sårede stolthet. 

 

 

 

 

Anonymkode: fec27...e12

Nei, jeg presiserte at det var guttebarn statistikkene jeg lenket til omhandlet. Og hva mener du med at den ser annerledes ut i andre aldersgrupper? Hvilke aldersgrupper tenker du på? Og hvilken statistikk? Så vidt meg bekjent er det svært lite statistikk over kvinnelige overgripere ettersom tematikken ikke har vært forsket på i særlig stor grad, mye på grunn av det enorme tabuet knyttet til nettopp kvinner om overgripere. Dette er også hvorfor så få kvinner er dømt. Ikke bare henger det sammen med tabuet, men også det faktum at kvinner oppleves mer troverdige enn menn generelt, også i en rettssal. Men du har rett i at overlappet mellom kvinnelige og mannlige overgripere er betydelig, eller det er gode indikasjoner på det. Det gikk litt fort i svingene i går natt, så det beklager jeg. Men du missforstår meg komplett hvis du tror jeg forsøker legge lokk på mannlige overgripere, hvordan du i det hele tatt klarer å komme til den konklusjonen forbauser meg. Uansett, og det jeg hele tiden har ønsket å formidle, er at det finnes mange kvinnelige overgripere, og at dette er et underkommunisert tema. Faktisk til den grad at det er flere kvinner her inne som nekter for at kvinner kan forgripe seg, det har kommet frem gjentatte ganger i flere tråder, og det er den myten jeg vil til livs. Det er en stor ukultur, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, linsejesus said:

Hva er poenget ditt? Hva er det du vil fram til?

Uten sammenligning forøvrig, kan vi si at baksnakking er et "kvinneproblem" siden det er flest kvinner som gjør det. Men hva så?

Har du statistikk på baksnakking? Nei

Er det kriminelt? Nei 

Så hva har det med saken å gjøre? 

Ts etterlyser større engasjement og mobilisering. 

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes en rekke eksempler på kvinner som begår seksuelle overgrep mot barn. Men det nevner du ikke.

Fellesnevneren for de aller fleste menn som begår overgrep er at de i oppveksten er blitt tatt hånd om av kvinner. Så hva er det da med kvinner og deres omgang med gutter som mødre, førskolelærere og lærere som gjør at de ender opp med en forkvaklet seksualitet? Mye blir avgjort de to-tre første leveårene av et liv. Og her har kvinner tilnærmet monopol som foresatt.

 

Anonymkode: 292cb...710

Statistikken taler for seg, menn er massivt overrepresentert. Ditt svar er stjerneeksempel på å stikke hode i sanden. Hva med å face realitetene?

Også de aller fleste «friske folk» oppdras av kvinner, så det er null korrelasjon mellom det og å bli pedofil overgriper. Det er en liten korrelasjon mellom å ha blitt utsatt for overgrep selv og å bli overgriper. De som er utsatt for overgrep har som vi ser i HI, blitt utsatt for det av menn. 

Du snakker som om du hører til i fundamentalistiske muslimske miljøer der: «Like sikkert som at kompassets nål peker mot nord, like sikkert er det at en manns anklagende finger peker på en kvinne»

Skjerp deg. 

Anonymkode: 7e502...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, HalldirV2 said:

Men det er faktisk et problem, det at vi aldri snakker om kvinnelige overgripere. Det er så underkommunisert og tabubelagt at kvinnelige overgripere i langt større grad slipper unna med ugjerningene sine enn mannlige. Det er også derfor mørketallene er så massive som det de er, dessverre. 

Ja, det er et problem - det også.

Men nettverkene som rulles opp på nettet er åpenbart både veldig omfattende og et svært mannsdominert fenomen. Ser itvsom kvinner forgriper seg i nære relasjoner, mens menn gjør det både i nære relasjoner ig på nett - de er mer visuelle ig får nytelse sv film og bilder og det behøver ikke være noen de kjenner. 

Opprett gjerne en tråd om kvinnelige overgripere og hvordan få bukt med det, men det vil ikke hjelpe det grann mot de massive pedo-nettverkene på darkroom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...