Gå til innhold

Nyoppdaget pedofilt miljø i Norge. Problemet er som vanlig: Menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det er ingen som benekter at det er flest menn som forgriper seg, det er også den allmenne oppfatningen. Og den oppfatningen er så stor at folk flest ikke tror, eller ikke evner å forstå, at det finnes kvinnelige overgripere. Og det er er et problem, spesielt når 30 - 40% av menn oppgir en kvinnelig overgriper, og da først og fremst sin egen mor. Utover det kommer et stort mørketall, nettopp fordi tematikken er så tabubelagt og så betent at mange ikke unngår å rapportere det. Hva angår pedofile nettverk, så er det et typisk mannlig fenomen, men det betyr ikke at kvinner ikke er like aktive på andre arenaer. 

Det er bare tull det du skriver her. Selvfølgelig vet folk flest om at det fins kvinnelige overgripere. Gi deg. Du kan ikke tro på det selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Det er bare tull det du skriver her. Selvfølgelig vet folk flest om at det fins kvinnelige overgripere. Gi deg. Du kan ikke tro på det selv. 

Nei, det er ikke tull, dessverre. Folk flest tror kvinnelige overgripere er et sjeldent unntak, snarere enn at kvinner nærmest begår like mange overgrep som menn prosentvis (i hvert fall hva gjelder guttebarn). Dette er heller ikke et tema som har blitt spesielt belyst i media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Nei, det er ikke tull, dessverre. Folk flest tror kvinnelige overgripere er et sjeldent unntak, snarere enn at kvinner nærmest begår like mange overgrep som menn prosentvis (i hvert fall hva gjelder guttebarn). Dette er heller ikke et tema som har blitt spesielt belyst i media.

Du må dokumentere dette! Du skjønner det? For ikke snakk om at jeg tror det er like mange kvinner som menn. Så her ber jeg for første gang her inne om dokumentasjon altså.

Men den får jeg lese i morgen. Nå er det noen timer på puta her. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du må dokumentere dette! Du skjønner det? For ikke snakk om at jeg tror det er like mange kvinner som menn. Så her ber jeg for første gang her inne om dokumentasjon altså.

Men den får jeg lese i morgen. Nå er det noen timer på puta her. 

Jeg skrev ikke at det var like mange kvinner som menn, men tilnærmet like mange kvinner som forgriper seg på guttebarn som det er menn som forgriper seg. 

https://www.nrk.no/sorlandet/xl/_-modre-voldtar-1.13153616

https://www.kk.no/livet/sa-mange-kvinner-sitter-fengslet-for-seksuelle-forbrytelser/67731182

https://www.inspq.qc.ca/en/sexual-assault/fact-sheets/sexual-assault-women

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, og jeg skjems.

Jeg forstår ikke hvordan man kan forbinde barn med sex, men når det engang er slik at noen gjør det, så fatter jeg ikke at de ikke forstår at dette er så galt, ødeleggende og feil at de ikke bare rett og slett undertrykker det.

Noen tenker kanskje at «jeg ser bare på bilder og film» uten å tenke på at om ikke de gjorde nettopp, det så hadde det heller ikke vært et marked for å produsere slik svineri. Deres deltagelse er med andre ord med å holde hjula på denne fryktelige industrien igang.

En annen ting jeg ikke forstår er hvordan disse menneskene finner hverandre. Det er jo stadig vekk ene nettverket etter det andre som rulles opp.

Og at ikke denne massive fordømmelsen fra samfunnet har en større preventiv virkning er meg også helt uforståelig.

Det mest skremmende er at som med annen kriminell virksomhet er det kanskje bare toppen av isfjellet som synes.

At straffene er så lave at de er fullstendig på kollisjonskurs med folks rettsoppfatning gjør ikke saken bedre.

Anonymkode: feee3...054

Jeg deltar ikke i denne debatten vanligvis men når jeg ser andre setter ord på ting så blir jeg fristet. Jeg ser at du treffer på de samme analyser som jeg har gjort meg. " Hvordan finner de hverandre " her er det noe underliggende.

" at ikke denne massive fordømmelsen fra samfunnet har en større preventiv virkning er meg også helt uforståelig." Enig i det. Om vi tar det så ekstremt som du legger det frem her så må det ha et fordekt miljø for å holde denne virksomheten i gang til en hver tid. De ti individene på lista er typisk ytterkanten av noe mye større. Jeg fulgte med på opprullingen i Hordaland for noen få år siden. Omfanget av den opprullingen samtidig med at det var en stor gruppe der som ikke var representert på lista harmonerer ikke. Det var også sjokkerende at opprulling stanset på utsiden av Hordaland Politidistrikt.

Jeg kan garantere deg et dette kun er toppen av et isfjell. Her er det bare å stålsette seg.  Noe stiger opp av havet.

Jeg skammer meg over å være født å oppvokst i en røverstat som Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen hemmelighet at det er snakk om menn.  Men det er fortsatt for vagt. Man kunne like godt skrevet det er "mennesker" som begår overgrep. Men hva skal man med den informasjonen, annet enn at vi da vet at det ikke er snakk om krokodiller.

Politiet og forskere må føre statstikk og forske på hvem disse mennene er, og hva de har til felles. Og ikke bare komme med udokumentert svade som "alle slags folk". For det er det ikke.

Selv om det er stort spenn mellom de ulike type kreft man kan få, har alle krefttyper noe til felles. Dersom man ikke finner dette felles kjennetegnet vil man heller aldri bli kvitt problemet.

Anonymkode: eb313...1e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/5/2019 at 2:28 AM, AnonymBruker said:

Fy faen jeg blir kvalm! Når skal noen peke på elefanten i rommet, og si at dette er et manneproblem?

Anonymkode: c454b...3d1

Hva er det egentlig du ønsker å diskutere her? At menn generelt er noe dritt, eller at flest pedofile er menn? 

Anonymkode: 8a621...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg skrev ikke at det var like mange kvinner som menn, men tilnærmet like mange kvinner som forgriper seg på guttebarn som det er menn som forgriper seg. 

https://www.nrk.no/sorlandet/xl/_-modre-voldtar-1.13153616

https://www.kk.no/livet/sa-mange-kvinner-sitter-fengslet-for-seksuelle-forbrytelser/67731182

https://www.inspq.qc.ca/en/sexual-assault/fact-sheets/sexual-assault-women

Kan ikke akkurat se at dette underbygget de prosenttallene du kom med. At det er kvinner som forgriper seg og at det er mørketall, ja. Det nektet jeg jo heller ikke for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Kan ikke akkurat se at dette underbygget de prosenttallene du kom med. At det er kvinner som forgriper seg og at det er mørketall, ja. Det nektet jeg jo heller ikke for. 

Det gjør jo det, svart på hvitt. 

"Over halvparten av alle gutter som ble misbrukt første gang da de var yngre enn sju, oppga en kvinnelig overgriper."

"Hos Senter for seksuelt misbrukte menn forteller cirka 30 prosent av de som søker hjelp at de hadde en kvinnelig overgriper. Likevel representerer jo disse tallene bare de som faktisk har oppsøkt senteret"

"According to the findings of a major U.S. study,5 40% of men who were sexually abused in childhood reported that their abuser was female"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en med rødt hår skulle gjøre noe fælt, så synes jeg alle med rødt hår burde skamme seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Om en med rødt hår skulle gjøre noe fælt, så synes jeg alle med rødt hår burde skamme seg :)

Det er den holdningen som blir feil. Menn tar det personlig. Det ER et stort problem og helt sykt med disse nettverkene. Men alle vet at det ikke gjelder alle menn! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 2.28, AnonymBruker skrev:

Sjekk det her:

https://www.nrk.no/norge/oppdaget-pedofilt-miljo-spredt-over-hele-norge-1.14611801

Nytt pedofilt nettverk i Norge, minst 10 personer identifisert. Og hvem er de? Jo nå skal dere høre:

Mann i Rogaland (40-åra). Fotballdommer, mann (40-åra). Underholdningsartist, mann (50-åra). Mann, Sørvestlandet (40-åra). Mann, Østlandet (30-åra). Mann i Østfold (40-åra). Mann i Follo (40-åra). Mann i Hordaland (50-åra). Mann, Østlandet (30-åra). Mann, Midt-Norge (30-åra).

 

Fy faen jeg blir kvalm! Når skal noen peke på elefanten i rommet, og si at dette er et manneproblem?

Anonymkode: c454b...3d1

Så fordi det ikke er oppdaget et nettverk av kvinner så er problemet menn? Ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en rekke eksempler på kvinner som begår seksuelle overgrep mot barn. Men det nevner du ikke.

Fellesnevneren for de aller fleste menn som begår overgrep er at de i oppveksten er blitt tatt hånd om av kvinner. Så hva er det da med kvinner og deres omgang med gutter som mødre, førskolelærere og lærere som gjør at de ender opp med en forkvaklet seksualitet? Mye blir avgjort de to-tre første leveårene av et liv. Og her har kvinner tilnærmet monopol som foresatt.

 

Anonymkode: 292cb...710

Menn er i ekstrem flertall. Så skjerp deg. Anerkjenn det faktumet at dette er et stort problem blant MENN. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 08cad...6d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
På 5.7.2019 den 2.44, AnonymBruker skrev:

Ja, rundt 9 av 10 sexovergrep mot barn er begått av menn. Men norske menn ønsker visst kun å snakke om elefanten i rommet når det er utenlandske menn som har begått overgrepene. 

Anonymkode: 9d771...536

Tror du har glemt at det er forskjell på menn. Og at det er forskjell på seksuelle forbrytelser. Her sauser du sammen det hele, snurper det sammen i en sekk, og lyser forbannelse over alt og alle.

90% av alt som er produsert og bygd er det menn som står bak. Men bare vent, kvinneandelen kommer helt sikkert til å gå opp, også for seksualforbrytelser. Da vil kvinnehatet også vokse. Fram til i dag er det begrenset til kvinner med de holdningene du formidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det gjør jo det, svart på hvitt. 

"Over halvparten av alle gutter som ble misbrukt første gang da de var yngre enn sju, oppga en kvinnelig overgriper."

"Hos Senter for seksuelt misbrukte menn forteller cirka 30 prosent av de som søker hjelp at de hadde en kvinnelig overgriper. Likevel representerer jo disse tallene bare de som faktisk har oppsøkt senteret"

"According to the findings of a major U.S. study,5 40% of men who were sexually abused in childhood reported that their abuser was female"

Greit. Foreslår at man leser lenkene selv i sin helhet for de som vil. Det er uansett et stort flertall menn som forgriper seg. 

Og hi gjaldt også disse sjuke nettverkene. Har aldri hørt om en kvinne som er med på det. Jeg tror alle ville blitt myye mer sjokkert om et kvinnelig nettverk ble avslørt. Og det sier sitt. Og ikke at ingen tror kvinner aldri forgriper seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med fokuset, Ts? Jeg tror ikke du vil finne løsningen på å bli kvitt pedofile ved å fokusere på menn. Ofte er vel også pedofile selv blitt seksuelt misbrukt? Ikke alle, men flere.

Anonymkode: 4de32...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Paramount skrev:

Tror du har glemt at det er forskjell på menn. Og at det er forskjell på seksuelle forbrytelser. Her sauser du sammen det hele, snurper det sammen i en sekk, og lyser forbannelse over alt og alle.

90% av alt som er produsert og bygd er det menn som står bak. Men bare vent, kvinneandelen kommer helt sikkert til å gå opp, også for seksualforbrytelser. Da vil kvinnehatet også vokse. Fram til i dag er det begrenset til kvinner med de holdningene du formidler.

Jeg tror også kvinnehatet kommer til å gå opp, dessverre. Jeg tror det kunne ha blitt dempet hvis vi lyttet mer til hverandre, at også kvinner lyttet mye mer til menn og ikke bare sa: Dere fortjener alt som kommer, velkommen til vår verden. Det er noe hevngjerrig ved deler av feminismen i dag, som jeg som kvinne kan kjenne meg igjen i dessverre, men som jeg synes er usunt og råttent.

Anonymkode: 4de32...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, linsejesus skrev:

Uten sammenligning forøvrig, kan vi si at baksnakking er et "kvinneproblem" siden det er flest kvinner som gjør det. Men hva så?

Jeg vil påstå det er bittelitt mer skadelig med misbruk av barn enn baksnakking, så det poenget her ble litt tamt.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig du ønsker å diskutere her? At menn generelt er noe dritt, eller at flest pedofile er menn? 

Anonymkode: 8a621...c6c

Jeg gjetter at TS prøver å gjøre et poeng ut av at forumet overflommes av tråder om hvor jævlig kvinner er og hvordan de er roten til alt vondt i verden.

Anonymkode: cec65...1a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil påstå det er bittelitt mer skadelig med misbruk av barn enn baksnakking, så det poenget her ble litt tamt.

Jeg gjetter at TS prøver å gjøre et poeng ut av at forumet overflommes av tråder om hvor jævlig kvinner er og hvordan de er roten til alt vondt i verden.

Anonymkode: cec65...1a9

Det overflommes ikke av det. Det er noen få personer her inne som driver på sånn. Og det samme fenomenet med motsatt fortegn; kvinner som synes menn er dritt.

Anonymkode: 4de32...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det overflommes ikke av det. Det er noen få personer her inne som driver på sånn. Og det samme fenomenet med motsatt fortegn; kvinner som synes menn er dritt.

Anonymkode: 4de32...bfa

Jo det overflommes av sånne tråder. Jeg sa ingenting om at det er mange menn som skriver disse, jeg er fullt klar over at det er noen få som sitter på KG og rører i sammen de hatefulle idiottrådene.
Jeg ser ikke så mange av samme typen rettet mot menn, men heller sånne "mannen min er så håpløs, han skjønner ingenting og gidder ikke gjøre noe husarbeid! Dessuten har han masse venninner som han reiser på overnattingstur med og han nekter meg å lese meldingene på mobilen hans!".

Anonymkode: cec65...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...