Gå til innhold

Nyoppdaget pedofilt miljø i Norge. Problemet er som vanlig: Menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekk det her:

https://www.nrk.no/norge/oppdaget-pedofilt-miljo-spredt-over-hele-norge-1.14611801

Nytt pedofilt nettverk i Norge, minst 10 personer identifisert. Og hvem er de? Jo nå skal dere høre:

Mann i Rogaland (40-åra). Fotballdommer, mann (40-åra). Underholdningsartist, mann (50-åra). Mann, Sørvestlandet (40-åra). Mann, Østlandet (30-åra). Mann i Østfold (40-åra). Mann i Follo (40-åra). Mann i Hordaland (50-åra). Mann, Østlandet (30-åra). Mann, Midt-Norge (30-åra).

 

Fy faen jeg blir kvalm! Når skal noen peke på elefanten i rommet, og si at dette er et manneproblem?

Anonymkode: c454b...3d1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmt hvor liten straffen er! Har en i familien som hadde dataen full i bilder. Politiet kom på døren og hentet både pc og mannen... dagen etter var han fri mann, men flyttet til nytt fylke... 

Anonymkode: d9134...4f3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rundt 9 av 10 sexovergrep mot barn er begått av menn. Men norske menn ønsker visst kun å snakke om elefanten i rommet når det er utenlandske menn som har begått overgrepene. 

Anonymkode: 9d771...536

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen benekter overrepresentasjon av menn når det gjelder seksuelle overgrep?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, og jeg skjems.

Jeg forstår ikke hvordan man kan forbinde barn med sex, men når det engang er slik at noen gjør det, så fatter jeg ikke at de ikke forstår at dette er så galt, ødeleggende og feil at de ikke bare rett og slett undertrykker det.

Noen tenker kanskje at «jeg ser bare på bilder og film» uten å tenke på at om ikke de gjorde nettopp, det så hadde det heller ikke vært et marked for å produsere slik svineri. Deres deltagelse er med andre ord med å holde hjula på denne fryktelige industrien igang.

En annen ting jeg ikke forstår er hvordan disse menneskene finner hverandre. Det er jo stadig vekk ene nettverket etter det andre som rulles opp.

Og at ikke denne massive fordømmelsen fra samfunnet har en større preventiv virkning er meg også helt uforståelig.

Det mest skremmende er at som med annen kriminell virksomhet er det kanskje bare toppen av isfjellet som synes.

At straffene er så lave at de er fullstendig på kollisjonskurs med folks rettsoppfatning gjør ikke saken bedre.

Anonymkode: feee3...054

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en rekke eksempler på kvinner som begår seksuelle overgrep mot barn. Men det nevner du ikke.

Fellesnevneren for de aller fleste menn som begår overgrep er at de i oppveksten er blitt tatt hånd om av kvinner. Så hva er det da med kvinner og deres omgang med gutter som mødre, førskolelærere og lærere som gjør at de ender opp med en forkvaklet seksualitet? Mye blir avgjort de to-tre første leveårene av et liv. Og her har kvinner tilnærmet monopol som foresatt.

 

Anonymkode: 292cb...710

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Fy faen jeg blir kvalm! Når skal noen peke på elefanten i rommet, og si at dette er et manneproblem?

Anonymkode: c454b...3d1

Hva er poenget ditt? Hva er det du vil fram til?

Uten sammenligning forøvrig, kan vi si at baksnakking er et "kvinneproblem" siden det er flest kvinner som gjør det. Men hva så?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes en rekke eksempler på kvinner som begår seksuelle overgrep mot barn. Men det nevner du ikke.

Fellesnevneren for de aller fleste menn som begår overgrep er at de i oppveksten er blitt tatt hånd om av kvinner. Så hva er det da med kvinner og deres omgang med gutter som mødre, førskolelærere og lærere som gjør at de ender opp med en forkvaklet seksualitet? Mye blir avgjort de to-tre første leveårene av et liv. Og her har kvinner tilnærmet monopol som foresatt.

Anonymkode: 292cb...710

Fortsatt er alt kvinners feil altså. Dette er kanskje grunnen til at TS er litt opprørt.

Anonymkode: f19af...19c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du babler om Ts? Alle vet jo at det er stort sett menn som begår disse misgjerningene? 

Har du hørt noe annet eller?? Jez

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange pedofile kvinner som begår overgrep. Lett å finne statestikk også. Google it.

Anonymkode: 1d08b...63f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange pedofile kvinner som begår overgrep. Lett å finne statestikk også. Google it.

Anonymkode: 1d08b...63f

Uansett er menn i absolutt flertall. Det er ingenting å kverulere på. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Uansett er menn i absolutt flertall. Det er ingenting å kverulere på. 

Men det er faktisk et problem, det at vi aldri snakker om kvinnelige overgripere. Det er så underkommunisert og tabubelagt at kvinnelige overgripere i langt større grad slipper unna med ugjerningene sine enn mannlige. Det er også derfor mørketallene er så massive som det de er, dessverre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Men det er faktisk et problem, det at vi aldri snakker om kvinnelige overgripere. Det er så underkommunisert og tabubelagt at kvinnelige overgripere i langt større grad slipper unna med ugjerningene sine enn mannlige. Det er også derfor mørketallene er så massive som det de er, dessverre. 

Ingen benekter at det fins kvinnelige overgripere! Hvorfor det er mørketall er en annen sak. Men uansett hvordan en vrir og vrenger på det, så er de aller fleste menn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.7.2019 den 2.41, AnonymBruker skrev:

Kvalmt hvor liten straffen er! Har en i familien som hadde dataen full i bilder. Politiet kom på døren og hentet både pc og mannen... dagen etter var han fri mann, men flyttet til nytt fylke... 

Anonymkode: d9134...4f3

Han slapp jo ikke unna soning dersom de fant overgrepsmateriale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ingen benekter at det fins kvinnelige overgripere! Hvorfor det er mørketall er en annen sak. Men uansett hvordan en vrir og vrenger på det, så er de aller fleste menn.

Er det en konkurranse? I så fall kan du opplyse alle de mannlige ofrene om akkurat det, de som knapt blir viet noen oppmerksomhet. Det uhyggelige med det hele er at man stadig ser kommentarer som at 99% av pedofile overgripere er menn, når all data indikerer at kvinnelige overgripere utgjør rundt 30% av de som forgriper seg på guttebarn. Likevel blir denne andelen bagatellisert, faktisk dyttet under et teppe. Jeg blir kvalm...! Og du bidrar ikke akkurat til at dette blir tatt på alvor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er det en konkurranse? I så fall kan du opplyse alle de mannlige ofrene om akkurat det, de som knapt blir viet noen oppmerksomhet. Det uhyggelige med det hele er at man stadig ser kommentarer som at 99% av pedofile overgripere er menn, når all data indikerer at kvinnelige overgripere utgjør rundt 30% av de som forgriper seg på guttebarn. Likevel blir denne andelen bagatellisert, faktisk dyttet under et teppe. Jeg blir kvalm...! Og du bidrar ikke akkurat til at dette blir tatt på alvor. 

Nei det er så absolutt ingen konkurranse. Det bare fakta. "Normale menn trenger ikke å ta det personlig! 

Jeg vet om en mann som ble utsatt for overgrep fra en kvinne, så jeg vet godt at det skjer. Men selv om dere er menn selv så kan dere helt greit innrømme at de aller fleste overgripere er menn. 

Hvor mange jævla nettverk har blitt avslørt nå? Og hvor mange kvinner har du opplevd å ha vært med? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et oppsiktsvekkende funn.

Anonymkode: 03fee...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menn som er problemet ja. De utgjør den store andelen av overgriperne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nei det er så absolutt ingen konkurranse. Det bare fakta. "Normale menn trenger ikke å ta det personlig! 

Jeg vet om en mann som ble utsatt for overgrep fra en kvinne, så jeg vet godt at det skjer. Men selv om dere er menn selv så kan dere helt greit innrømme at de aller fleste overgripere er menn. 

Hvor mange jævla nettverk har blitt avslørt nå? Og hvor mange kvinner har du opplevd å ha vært med? 

Det er ingen som benekter at det er flest menn som forgriper seg, det er også den allmenne oppfatningen. Og den oppfatningen er så stor at folk flest ikke tror, eller ikke evner å forstå, at det finnes kvinnelige overgripere. Og det er er et problem, spesielt når 30 - 40% av menn oppgir en kvinnelig overgriper, og da først og fremst sin egen mor. Utover det kommer et stort mørketall, nettopp fordi tematikken er så tabubelagt og så betent at mange ikke unngår å rapportere det. Hva angår pedofile nettverk, så er det et typisk mannlig fenomen, men det betyr ikke at kvinner ikke er like aktive på andre arenaer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hottrio skrev:

Det er menn som er problemet ja. De utgjør den store andelen av overgriperne. 

30-40 prosent av mannlige ofre oppgir en kvinnelig overgriper, og hvor ofte blir kvinnelige overgripere omtalt i media? Sjeldent, dessverre. Det er et veldig underkommunisert tema, og noe som sårt behøver oppmerksomhet. Her på forumet finnes det kvinner som forfekter at kvinner ikke engang er i stand til å forgripe seg, og det i seg selv bevitner hvor tabubelagt akkurat dette er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...