Gå til innhold

Acne som aldri går vekk..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Kjære vene, dette er hormonelle kviser 😳 du blir ikke kvitt dette ved hjelp av kremer og salver. 

Gå til hudlege og få isotrerinoin. Jeg fikk det på min hud, og min hud var 10 ganger bedre enn din

Ja jeg må jo nesten få isotretinoin når andre med mindre kviser får det

Anonymkode: 1588d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge blodprøvene dine er fine, er jeg nesten 100% sikker på at en seriøs hudlege vil gi deg isotretinoin for det der. Jeg har gått på det selv, og det var SÅ verdt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hormonell akne, ble tilbudt isotretinoin av hudlegen da tetra ikke virket lenger når jeg gikk av de. Valgte p-piller, men trengte ikke "krangle" meg til ISO. 

Anonymkode: 8c543...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg være den som banner i kirken og ber deg slutte å føre krig mot huden din med alle disse sterke og uttørrende stoffene. Huden din ønsker og klarer å være fin, men du lar den ikke så lenge du fører aktiv krig mot huden din. Det blir en ond sirkel. Her er hvordan du bryter den:

1) VANN: Drikk nok vann (du trenger ikke åtte glass hver dag, men ikke gå rundt og vær tørst).

2) OLJER: Bruk oljer til rens og til fukt. Jeg bruker oljen Cleanse for å rense huden, den er fra et merke som heter Crude (bestilles online og sendes fra USA). Det fungerer slik at man masserer oljen godt inn i huden med faste bevegelser, og oljen vil da binde seg til smuss, sminke og ikke minst oljen som ligger i porene dine («likt løser likt» lærte jeg i naturfagen), og så vasker du det av med en våt mikrofiberklut beregnet på ansikt. Da følger «dritten» og hudormene med, litt om gangen. Til fukt/som serum bruker jeg oljen Bloom, også fra Crude, den tar også bort røde prikker og jevner ut arr gjennom å gi huden næring til å hjelpe seg selv. 

3) EN KREM SOM FUKTER OG BESKYTTER: Så bruker jeg en god hudkrem med solfaktor 30 over, den er fra hudpleier (spør etter en som passer din hud). Da holder huden seg fint i sjakk på egen hånd, den trenger ikke overkompensere for harde produkter.

I begynnelsen vil du kanskje merke at hudormene nærmest «tyter» ut mens du masserer (men ikke klem direkte på dem), etter hvert får du mindre olje i porene, huden stabiliserer seg, og du vil ikke merke noe til hvordan renseoljen holder huden i sjakk, det blir bare en behagelig rutine, og huden blir myk og samarbeidsvillig og fikser seg selv.

Anonymkode: 27438...31f

Jeg har tidligere gått hos hudpleier og brukt olje og annen hudpleie hun har anbefalt for meg og det funket ikke for huden min. Nå har jeg ikke brukt de produktene på lenge så jeg vet ikke hvordan huden min ville reagert på de produktene. Men jeg har prøvd mye hudpleie og er ingenting som har funket til nå så jeg må nok uansett dra til hudlege. Må få meg ny hudpleie for jeg merket at huden er ganske tørket ut, men i tillegg er det jo lurt å dra til en hudlege.

Anonymkode: 1588d...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hormonell akne, ble tilbudt isotretinoin av hudlegen da tetra ikke virket lenger når jeg gikk av de. Valgte p-piller, men trengte ikke "krangle" meg til ISO. 

Anonymkode: 8c543...3bd

Hvilke p piller går/gikk du på? Bør ikke gå på vanlige p piller pga moren min har hatt blodpropp. Men man kan jo få testet om man kan gå på det alikevel. 

Anonymkode: 1588d...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke p piller går/gikk du på? Bør ikke gå på vanlige p piller pga moren min har hatt blodpropp. Men man kan jo få testet om man kan gå på det alikevel. 

Anonymkode: 1588d...802

Diane. 

Anonymkode: 8c543...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diane. 

Anonymkode: 8c543...3bd

Disse selges ikke mer.

Anonymkode: 6c4cf...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Disse selges ikke mer.

Anonymkode: 6c4cf...a2f

Vel, jeg får de utskrevet og tar de ut på apoteket, og har nettopp fornyet resepten min og fått for de neste 6 månedene, så de selges. 

Anonymkode: 8c543...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde begynt på ISO.... Jeg bruker selv NP TETRALYSAL, men så fort kvisene komemr tilbake skal jeg begynne på ISO. Ble tilbudt det av hudlegen forrige gang jeg var der, enda jeg hadde mye mindre acne enn det du har. Jeg får kun på haken, jevnlig. Sånne store betente byller. Kanskje 1-4 is amme slengen. 

Anonymkode: aab5c...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tøysejenta skrev:

Så lenge blodprøvene dine er fine, er jeg nesten 100% sikker på at en seriøs hudlege vil gi deg isotretinoin for det der. Jeg har gått på det selv, og det var SÅ verdt det. 

Ble huden klar og fin ellers også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt zalna gel og den funket litt men kan hende epiduo funker bedre. Bruker du fortsatt epiduo gel? Vil gjerne bli kvitt acnen for godt og ikke få det tilbake når jeg slutter på medisinen/kremen

Anonymkode: 1588d...802

Jeg sliter selv med det samme som deg. Jeg bruker epiduo svært sjeldent og når jeg først bruker det går jeg i samme smell hver gang. Tørr og brent hud, som gjør at jeg flasser og ser jævlig ut. Derfor jeg bruker det så sjeldent, men angrer hver gang. Har to venninner som mener det samme. Epiduo er generelt veldig sterk produkt for huden. Du må derfor passe på skikkelig, da huden blir svært irritert av den. Du skal kun påføre på de plassene det trengs. Det er det jeg har gjort hver gang, men huden klikker uansett. Les nøye bruksanvisningen om du absolutt vil prøvde den ut. Skader ikke å prøve, kan jo være forskjellig fra person til person, men vil anbefale deg i første omgang å ikke bruke den mer enn tre dager på rad også pause på noen dager før du fortsetter.

Jeg føler virkelig med deg Ts!

Anonymkode: 9b372...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter selv med det samme som deg. Jeg bruker epiduo svært sjeldent og når jeg først bruker det går jeg i samme smell hver gang. Tørr og brent hud, som gjør at jeg flasser og ser jævlig ut. Derfor jeg bruker det så sjeldent, men angrer hver gang. Har to venninner som mener det samme. Epiduo er generelt veldig sterk produkt for huden. Du må derfor passe på skikkelig, da huden blir svært irritert av den. Du skal kun påføre på de plassene det trengs. Det er det jeg har gjort hver gang, men huden klikker uansett. Les nøye bruksanvisningen om du absolutt vil prøvde den ut. Skader ikke å prøve, kan jo være forskjellig fra person til person, men vil anbefale deg i første omgang å ikke bruke den mer enn tre dager på rad også pause på noen dager før du fortsetter.

Jeg føler virkelig med deg Ts!

Anonymkode: 9b372...8d3

Virker som at man må bruke den epiduo kremen litt på samme måte som zalna. Da jeg brukte zalna smurte jeg ansiktet inn hver kveld, men tok pause i noen dager når huden ble rød og irritert. Følte ikke den hjalp så mye, men nå husker jeg ikke helt hvordan huden min var før og etter jeg hadde brukt den en periode. Har du funnet noen hudpleieprodukter eller medisin som har funket for huden din da? Er så frustrerende at ting ikke funker.

Anonymkode: 1588d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk resept på Zalna og den ikke fungerte tviler jeg sterkt på at Epiduo vil fungere, da Zalna er den sterkeste av de to. Når jeg fikk resept av hudlegen, fikk jeg resept på begge to. Han sa Zalna er sterkest og jeg skulle gå på den i 12 uker, for så å bytte til Epiduo når huden ble bedre. Hvis dette ikke fungerte ville jeg få Iso. Nå skal det sies at Zalna fungerte supert på meg. Så du bør nok ta en tur til hudlege og få resept på Iso, da det høres ut som du trenger det. Og med tanke på at Zalna ikke fungerte får du det nok. 

Anonymkode: 112c6...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, wintergirl skrev:

Ble huden klar og fin ellers også? 

Ja, det synes jeg. Ingen problemer med huden nå i det hele tatt, og jeg har fått mange kommentarer på det av venner og kolleger. Men huden min var veldig tørr under behandlingen, så det skal man være forberedt på. Til gjengjeld fikk jeg aldri fett hår 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte enormt med penger på forskjellige produkter hos hudpleier...helt til jeg gikk til kosmetisk sykepleier som anbefalte ETT produkt: wrinkle + texture repair fra zo skin (retinol)! Koster typ 1800 kr, men den brukes bare om kvelden og holder lenge! Man bruker det gjerne ikke hver kveld i starten heller da det kan være sterkt for huden. Bonus er at den er anti age også! Jeg ble gravid en stund etter jeg begynte på den, begynte så å amme, for så å bli gravid igjen!! 😅 huden har vært bra i den perioden til tross for at jeg ikke har kunnet bruke retinol, men når jeg er ferdig med neste ammeperiode skal jeg begynne igjen:) om ikke jeg får kviser igjen så begynner jeg pga anti age-effekten :)

Anonymkode: 4c267...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildene du la ut. Du er 100% kandidat for behandling med Isotretinoin. Du kan også forsøkt tetracykliner uten tilstrekkelig effekt, så da er det på tide å gå til neste nivå.

Du vil få et nytt liv etter kuren med Isotretinoin, så ikke nøl. 

Allverdens kremer og produkter vil ikke kurere din acne. 

Gå til hudlege, så får du riktig hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du fikk resept på Zalna og den ikke fungerte tviler jeg sterkt på at Epiduo vil fungere, da Zalna er den sterkeste av de to. Når jeg fikk resept av hudlegen, fikk jeg resept på begge to. Han sa Zalna er sterkest og jeg skulle gå på den i 12 uker, for så å bytte til Epiduo når huden ble bedre. Hvis dette ikke fungerte ville jeg få Iso. Nå skal det sies at Zalna fungerte supert på meg. Så du bør nok ta en tur til hudlege og få resept på Iso, da det høres ut som du trenger det. Og med tanke på at Zalna ikke fungerte får du det nok. 

Anonymkode: 112c6...6ae

Jeg husker ikke helt hvordan den fungerte siden det er en stund siden jeg brukte zalna, men den funket nok ikke så bra siden jeg ikke husker at huden min ble bedre av den. Sånn som huden min er nå drar jeg til hudlegen. 

Anonymkode: 1588d...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kitcat skrev:

Så bildene du la ut. Du er 100% kandidat for behandling med Isotretinoin. Du kan også forsøkt tetracykliner uten tilstrekkelig effekt, så da er det på tide å gå til neste nivå.

Du vil få et nytt liv etter kuren med Isotretinoin, så ikke nøl. 

Allverdens kremer og produkter vil ikke kurere din acne. 

Gå til hudlege, så får du riktig hjelp :)

Fastlegen min sa at jeg kunne gå på en ny kur med tetracycliner til høsten, men når det ikke fungerer er det veldig unødvendig. Er vel heller ikke så bra å drive og gå på tetracycliner over lengre tid. Ja jeg må nesten dra til hudlege, vil ikke prøve masse hudpleie osv når det ikke funker. 

Anonymkode: 1588d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tøysejenta skrev:

Ja, det synes jeg. Ingen problemer med huden nå i det hele tatt, og jeg har fått mange kommentarer på det av venner og kolleger. Men huden min var veldig tørr under behandlingen, så det skal man være forberedt på. Til gjengjeld fikk jeg aldri fett hår 😄 

Så bra😊 Har hørt om ganske tørr hud, men det er jo verdt det hvis det gjør huden ganske så bra til slutt. Heller lide litt sånn sett i seks mnd fordi det er en del av behandlingen, enn å lide resten av livet med kviser. Også aldri fett hår da. Snakk om å veie opp noe😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen min sa at jeg kunne gå på en ny kur med tetracycliner til høsten, men når det ikke fungerer er det veldig unødvendig. Er vel heller ikke så bra å drive og gå på tetracycliner over lengre tid. Ja jeg må nesten dra til hudlege, vil ikke prøve masse hudpleie osv når det ikke funker. 

Anonymkode: 1588d...802

Nei det er jo antibiotika og, bør ikke ta det mer enn nødvendig med tanke på det å bli immun. 

Jeg gikk også på den kuren, sammen med Epiduo salve - det funka så lenge jeg gikk på kuren, men de kom tilbake etter endt kur her også. Jeg begynte på Diane, men det er ikke anbefalt å gå på dem i flere år heller, pluss at kroppen min virkelig ikke liker p-piller. Så jeg sluttet, og kvisene kom tilbake som forventet. Nå sluttet jeg på pillen fordi vi ville prøve å få barn også da. Jeg er 35 uker på vei og jeg får noen kviser her og der, men faktisk ikke så ille, men det tar seg vel opp igjen etterpå.. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal ta isotretinoin (regner med jeg skal være en bra kandidat) med en gang jeg er ferdig med svangerskap og amming, for dette her gidder jeg ikke lenger 🙄 Er så lei av kvisene nå, nå må de bare helt vekk en gang for alle. 

Anonymkode: 45fea...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...