Gå til innhold

Hvordan "få med seg" alt fra den ene iPhonen til den andre? (bytting av mobil)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn. Nå skal jeg bytte fra en iPhone 6 til en iPhone8 og jeg har ingen idè hva jeg gjør for å få med meg alle apper, notatblokken min (som jeg bruker kontinuerlig!), bilder, sms osv...jeg har ikke lyst å miste alt! 

Har hørt noen si at man kan lagre det på et vis, og deretter gjenåpne det på ny telefon. men er det så lett? hvordan gjør man det? Noen råd?

Må også slette det meste på gammel tlf, fordi sønnen min skal få den gamle.

Ps, hvis noen har svaret, så vennligst forklar på en sånn inn med te-skje-måte, for jeg skjønner ikke slike tekniske greier.

Anonymkode: 29f63...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv alltid en sikkerhetskopi på iTunes. Når jeg evt kjøper ny telefon, da kobler jeg den til itunes og kan velge gjennoprett fra sikkerhetskopi. Og abrakadabra så er alt fra den gamle telefonen, apper og telefonnummer, alle innlogginger på facebook og slikt overført til den nye :)

Anonymkode: 029c2...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv alltid en sikkerhetskopi på iTunes. Når jeg evt kjøper ny telefon, da kobler jeg den til itunes og kan velge gjennoprett fra sikkerhetskopi. Og abrakadabra så er alt fra den gamle telefonen, apper og telefonnummer, alle innlogginger på facebook og slikt overført til den nye :)

Anonymkode: 029c2...4c5

Takk for info. Jeg bruker ikke iTunes, men ser nå (under innstillinger) at jeg har sikkerhetskopi "på" under ICloud. Er det samme greia med det, tro? at jeg kan logge på icloud på ny tlf og så kommer alt over...?

Anonymkode: 29f63...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info. Jeg bruker ikke iTunes, men ser nå (under innstillinger) at jeg har sikkerhetskopi "på" under ICloud. Er det samme greia med det, tro? at jeg kan logge på icloud på ny tlf og så kommer alt over...?

Anonymkode: 29f63...55a

Vet at det pleier å være et alternativ, men har aldri prøvd selv 😅

Anonymkode: 029c2...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...