Gå til innhold

XXL har en usportslig konkurransestil


Gjest Juks

Anbefalte innlegg

XXL med nytt stunt. For å svekke sine konkurrenter og for å styrke seg selv, samtidig som dem tar vekk gode tilbud fra oss forbrukere.

Les saken: https://e24.no/naeringsliv/xxl/g-sport-gjorde-sko-blemme-da-lot-xxl-fienden-bloe/24652191

Hva tenker du om dette? 

Jeg mener at det er usportslig konkurransestil. Og ødeleggende for markedet. Ja, G-Sport gjorde en blemme, det betyr ikke at konkurrent skal kunne gå bananas og skryte av dette offentlig, som om at det var en god gjerning. Nei, XXL, skjerp dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det jo bare å nekte å selge dem for prisen som åpenbart måtte være feil. XXL har jo således gjort dem en tjeneste.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å handle på xxl, ikke at jeg har kjøpt så mye der før. Synes ikke de har så gode produkter, ikke de merkene jeg liker å bruke, men samma det. Slik oppførsel og den videoen av at de jublet når mx ble lagt ned synes jeg er lavmål. Konkurranse er jo bare bra, og godt for forbrukeren å kunne velge blandt flere butikker. I tillegg har de ikke kunnskap på xxl, masse ungdom som jobber der som egentlig bare vil sitte på rævva. Jeg betaler litt mer for gode produkter og god servis/kunnskap enn den billig driten og late ansatte. Føler at jeg er inne i europris/rustadversonen av sportsbutikk når jeg er inne på xxl. Når jeg har vært på sport 1 og g sport har jeg fått god hjelp, til og med hvis de ikke har et produkt så kan de til og med anbefale å spørre på en av konkurrentenes butikk, det trodde jeg ikke de gjorde, men det viser i allefall at de tåler å være i konkurranse og tåler at andre butikker er i drift. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkastelig. Jeg har handlet en del på XXL den siste tiden, men etter så mange avsløringer om en bedriten bedriftskultur den siste tiden, så kommer jeg til å prioritere andre butikker. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Her er det jo bare å nelte å selge dem for prisen som åpenbart måtte være feil. XXL har jo således gjort dem en tjeneste.

Ja, dette har jo XXL selv gjort. 

Synes det er griskt gjort av XXL. Dem hadde en tidligere episode hvor Sport Norge kjørte Ulvang Rav gensere på tilbud til deres kunder. Dette kjøpte XXL opp. Dem "stjeler" jo tilbud fra markedet også, altså fra deg og meg som forbrukere. Nei, dette synes jeg særdeles lite om. 

Og, en ting er å gjøre det, en annen ting er å markedsføre sine stunt. Hva godt tror dem at det kommer ut av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å tenke meg flere ganger om før jeg handler på XXL igjen.  De har dårlig moral og alle som har hatt dårlig miljø osv på en arbeidsplass vet hvor dette ødelegger.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, melatonin skrev:

Jeg har sluttet å handle på xxl, ikke at jeg har kjøpt så mye der før. Synes ikke de har så gode produkter, ikke de merkene jeg liker å bruke, men samma det. Slik oppførsel og den videoen av at de jublet når mx ble lagt ned synes jeg er lavmål. Konkurranse er jo bare bra, og godt for forbrukeren å kunne velge blandt flere butikker. I tillegg har de ikke kunnskap på xxl, masse ungdom som jobber der som egentlig bare vil sitte på rævva. Jeg betaler litt mer for gode produkter og god servis/kunnskap enn den billig driten og late ansatte. Føler at jeg er inne i europris/rustadversonen av sportsbutikk når jeg er inne på xxl. Når jeg har vært på sport 1 og g sport har jeg fått god hjelp, til og med hvis de ikke har et produkt så kan de til og med anbefale å spørre på en av konkurrentenes butikk, det trodde jeg ikke de gjorde, men det viser i allefall at de tåler å være i konkurranse og tåler at andre butikker er i drift. 

Ja, synes deres oppførsel i mediene er under hver kritikk. Og jeg lurer simpelthen på hva dem skal få ut av det. Én ting er jo å gjennomføre det, en annen ting er jo å skryte om dette offentlig. Ingen av delene faller i god jord hos meg iallefall. Dem ødelegger mest for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
16 minutter siden, Juks skrev:

XXL med nytt stunt. For å svekke sine konkurrenter og for å styrke seg selv, samtidig som dem tar vekk gode tilbud fra oss forbrukere.

Ingenting overrasker meg lengre med den bedriften der. Jeg boikottet dem allerede da det ble kjent at Tidemansen drev med trofejakt på løve, og etter det har det jo vært den ene skandalen etter den andre. Råtten eier, råtten bedriftskultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror

Har opplevd lignende selv. Vi hadde tilbud på en vare, vi glemte å skrive maks 1 per kunde også kommer en konkurrent å kjøper opp hele partiet. Det er jo lov, men det er jo kundene det går utover. Kundene får ikke kjøpt varen på tilbud fordi en "smart" bedrift kjøpte hele partiet vårt. 

Synes butikker som er ofre for slikt burde sette opp skilt hvor de skriver: "Beklager for at vi er tom for produkt X. Vi glemte dessverre å skrive maks 1 per kunde. XXL utnyttet feilen vår og kjøpte hele partiet for at  våre kunder ikke skulle få nyte godt av dette tilbudet". 

Endret av Storebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, melatonin skrev:

Jeg har sluttet å handle på xxl, ikke at jeg har kjøpt så mye der før. Synes ikke de har så gode produkter, ikke de merkene jeg liker å bruke, men samma det. Slik oppførsel og den videoen av at de jublet når mx ble lagt ned synes jeg er lavmål. Konkurranse er jo bare bra, og godt for forbrukeren å kunne velge blandt flere butikker. I tillegg har de ikke kunnskap på xxl, masse ungdom som jobber der som egentlig bare vil sitte på rævva. Jeg betaler litt mer for gode produkter og god servis/kunnskap enn den billig driten og late ansatte. Føler at jeg er inne i europris/rustadversonen av sportsbutikk når jeg er inne på xxl. Når jeg har vært på sport 1 og g sport har jeg fått god hjelp, til og med hvis de ikke har et produkt så kan de til og med anbefale å spørre på en av konkurrentenes butikk, det trodde jeg ikke de gjorde, men det viser i allefall at de tåler å være i konkurranse og tåler at andre butikker er i drift. 

Nå må du holde tunga rett i munn.

For XXL er det IKKE bra med konkurranse - det må du forstå.

At du trenger mer hjelp for å finne produktene du trenger sier mest om deg. De fleste trenger ikke hjelp for å kjøpe t-skjorte eller shorts. Angående sko så er også den hjelpen du eventuelt får på Sport 1 egentlig meningsløs, men forbrukere forstår det ikke. De ungene der har ingen kunnskaper du ikke selv kan få ved å lese på boksen skoene kommer i.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl

Synes det har vært mye umoralsk med XXL i media i det siste. Skikkelig ukultur og har sluttet å handle der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Sjofelt gjort av XXL. Men jeg synes det er en bra sportsbutikk med godt utvalg til ok priser. Det eneste jeg misliker er at det er enorm kø i kassen i den butikken jeg handler. Synes de gir god service og har en ryddig og fin butikk. At de fleste jentene som jobber der har tights som arbeidsantrekk er også litt frekt og inspirerende ;), så lenge det ikke er et krav, og at det i tillegg kreves at de er modeller for å få jobb. Merkelig at det ikke legges mer innsats i design av antrekket til de ansatte i butikken. Har sett noen som bruker fotballtrøyer, eller lignende, med store nummer på ryggen, det er litt kult, men kanskje oppbrukt nå.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde xxl hadde prisgaranti jeg. Da kunne jo konkurrenten gått til xxl og kjøpt varen tilbake til samme pris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, FrodeF skrev:

Nå må du holde tunga rett i munn.

For XXL er det IKKE bra med konkurranse - det må du forstå.

At du trenger mer hjelp for å finne produktene du trenger sier mest om deg. De fleste trenger ikke hjelp for å kjøpe t-skjorte eller shorts. Angående sko så er også den hjelpen du eventuelt får på Sport 1 egentlig meningsløs, men forbrukere forstår det ikke. De ungene der har ingen kunnskaper du ikke selv kan få ved å lese på boksen skoene kommer i.

 

 

Skal du kjøpe sykkel, eller noe annet utstyr er det godt å kunne spørre litt. Jeg som aldri har brukt primus fikk og god hjelp til å finne den som passer til meg, forde jeg ikke hadde peiling, ja det sier litt om meg, jeg kan ikke ALT. Og slike ting liker jeg å be om hjelp til i stede for å sitte å lese om produktet og kanskje velge feil, så setter JEG pris på kompetanse av de ansatte.  Aldri nevnt sko og t-skjorte, det var det du som nevnte. 

Da kan de like gjerne ha ubemannet butikk, med selvbetjening som de har på dagligvare, så sparer de penger på ansatte. 

Endret av melatonin
Skrivefeil.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Plannergirl skrev:

Synes det har vært mye umoralsk med XXL i media i det siste. Skikkelig ukultur og har sluttet å handle der. 

Noen har åpenbart startet en kampanje, ja, og nå løper sauene i flokk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Plannergirl
43 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Noen har åpenbart startet en kampanje, ja, og nå løper sauene i flokk :)

Jeg har kjøpt mye hos xxl over flere år, men synes ikke det som har kommet ut er positivt. Dessuten er mange nettbutikker billigere nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at XXL var en seriøs og god sportsforretning. Nå tenker jeg at dem er en ungdomsbedrift med den kulturen dem har skapt seg. Håper det er ledere som nå bedriver sin tid med å ta mange reps armhevinger, for dem har altså gjort en sinnsvakt dårlig jobb med å bygge eller opprettholde sitt gode navn og rykte. Eller gjaldt dette kun ansatte?

Synes forresten at nettbutikken deres har tapt seg markant siste årene. Mindre utvalg, gjennomgående høye priser og mangler mange størrelser (er utsolgt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL's aksjer siste 12 månedene har falt over 54%. Fra rundt 65kr pr aksje, til nå litt over 30kr pr aksje. 

Alarmerende? JA. 

Er det ting som gjøres feil? JA. 

Kanskje dem må revurdere interne rutiner, og drive butikken mer konkurransevennlig og kundevennlig. Og ikke være så fordømt opphengt i deres konkurrenter. XXL er jo et synkende skip. Blir ikke forbauset om det ligger nedleggelser og konkurser rundt neste sving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også blant dem som har hatt et godt inntrykk av XXL før, og har gått til dem først dersom jeg trengte noe fra sportsbutikk, men nå har de tapt seg veldig i mine øyne. En ting hadde jeg ikke brydd meg om, jeg tror de fleste bedrifter har et eller annet og om det kommer ut eller ikke er tilfeldig, men når det blir såpass mye, og det virker som om det er gjennomgående for hele bedriften, merker jeg at jeg får lite lyst til å handle der. Ikke at jeg kommer til å boikotte, men kommer nok bare til å dra dit hvis andre sportsbutikker ikke har det jeg skal ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...