Gå til innhold

Borddekking drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal dekke festbord til et jubileum og lurer på hva som er vanlig å gjøre med drikke til maten. Det vil bli servert øl, vin, brus og vann til maten. Setter dere dette rundt om på bordet eller? Det er jo det jeg har sett mange andre gjøre. Men er ikke alltid det har blitt servert vin også. Blir det litt mye å ha stående på bordet...? Ble bare litt usikker... 

Anonymkode: fd8f7...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker at det ikke står på bordet, men på et annet bord, så man kan forsyne seg der. Jeg synes alltid det er litt kinkig hvis noen tar den drikken jeg vil ha som står nærmest meg. Har jeg da lov til å reise meg og forsyne meg av drikken som står foran noen andre? 

Anonymkode: 248f1...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker at det ikke står på bordet, men på et annet bord, så man kan forsyne seg der. Jeg synes alltid det er litt kinkig hvis noen tar den drikken jeg vil ha som står nærmest meg. Har jeg da lov til å reise meg og forsyne meg av drikken som står foran noen andre? 

Anonymkode: 248f1...fb9

Godt poeng! 😊👍

Anonymkode: fd8f7...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å sette karafler med vann på bordet, men ikke vin- og ølflasker.  Vin og øl bør skjenkes i glasset før maten serveres, men etter at gjestene har satt seg til bords.  Så er det vertskapets oppgave å sørge for å fylle opp glass ved behov. 
Er det er større selskap kan man behøve hjelp til servering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Zienna skrev:

Det er greit å sette karafler med vann på bordet, men ikke vin- og ølflasker.  Vin og øl bør skjenkes i glasset før maten serveres, men etter at gjestene har satt seg til bords.  Så er det vertskapets oppgave å sørge for å fylle opp glass ved behov. 
Er det er større selskap kan man behøve hjelp til servering. 

Jeg har ikke vært med på at vertskapet selv skjenker i glasset ditt i større selskap, med mindre en er på hotell o.l. med betjening. Her snakker vi rundt 40 - 50 mennesker. Maten blir kanskje koldtbord. Ikke helt bestemt, men uansett så henter gjestene maten selv. Blir ikke servert. 

Anonymkode: fd8f7...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...