AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Hei Skal fly med Wizz air til Gdansk om 2 uker, bestilte reisen via solfaktor (pakkereise) har fått reisedokumenter men ikke flybillett. Hvordan fungerer dette med innsjekk/boardingkort? Skal jeg sjekke inn via deres app 48 timer før avreise å deretter printe ut billett/boradring kort? Å så gå til innsjekk på flyplassen? Er alt i orden da? Har aldri reist alene før, å syns wizz air høres komplisert ut å folk må betale mer om de ikke skriver ut boardingkort selv, stemmer dette? Kjenner jeg er nervøs for reisen ang dette. Skriv gjerne punkt for punkt hva jeg skal gjøre om du har erfaring med dette Takk på forhånd Anonymkode: de432...f4a
lintilla Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 (endret) Har ikke flydd med Wizz/solfaktor men det vanlige er at du selv sjekker inn. Først via app som du sier så får du boardingkort fra automat på flyplassen. På automaten finner man da som regel ett ikon for sitt charter/reisebyrå (Solfaktor i dette tilfellet) og det er da denne man skal inn på, ikke flyselskapet. Der ble jeg stående å lure den ene gangen jeg fløy med charter. Endret 3. juli 2019 av lintilla
Strawberrie <3 Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Hei, jeg reiste med Wizz Air til Gdansk selv tidligere i år. Billig, MEN du må sjekke inn god tid i forveien, pluss skrive ut boarding kort og reisedokumenter selv. Så var det bare å levere fra seg evt. insjekket bagasje, og vente på flyet. Helt ok å reise med de til Gdansk! Og bare gled deg; Gdansk er en virkelig nydelig by.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Har reist med Wizz en gang, det skjer ikke igjen for å si det sånn. Anonymkode: 300e5...561 2
Gjest Albbas Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Hvis du har app trenger du ikke skrive ut boardingkort på papir, da henter du bare frem boardingkort i appen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 3 minutter siden, Albbas skrev: Hvis du har app trenger du ikke skrive ut boardingkort på papir, da henter du bare frem boardingkort i appen. Å viser selve boardingkortet via appen til dem? Anonymkode: de432...f4a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 8 minutter siden, Strawberrie <3 skrev: Hei, jeg reiste med Wizz Air til Gdansk selv tidligere i år. Billig, MEN du må sjekke inn god tid i forveien, pluss skrive ut boarding kort og reisedokumenter selv. Så var det bare å levere fra seg evt. insjekket bagasje, og vente på flyet. Helt ok å reise med de til Gdansk! Og bare gled deg; Gdansk er en virkelig nydelig by. Takk for ett betryggende svar 😊 så da er det altså først sjekke inn via app, deretter skrive ut boardingkort og flybillett å gå i "køen" for å levere bagasje? Anonymkode: de432...f4a
Strawberrie <3 Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for ett betryggende svar 😊 så da er det altså først sjekke inn via app, deretter skrive ut boardingkort og flybillett å gå i "køen" for å levere bagasje? Anonymkode: de432...f4a Ja, det er riktig. Som en skrev over, så kan du jo og laste ned appen ja, men jeg føler meg alltid tryggere hvis jeg har boarding kort og reisedetaljer på papir i tillegg. Spesielt når man reiser med disse lavprisselskapene, plutselig klikker mobilen, eller noe annet uforutsett skjer
Kjetil E Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å viser selve boardingkortet via appen til dem? Jepp men kan være smart å ta et skjermbilde av boardingkortet, i tilfelle noe skulle skje med nettforbindelsen eller appen. Jeg gjør ihvertfall alltid det når jeg reiser, tar alltid skjembilde av mine nettbilletter enten det er til fly eller andre ting.
Gjest Albbas Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Å viser selve boardingkortet via appen til dem? Anonymkode: de432...f4a Jepp
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 Må man skrive ut boardingkortene hjemme? Skal også fly med Wizz air om 2 uker;) Liker at flyet er råsa da😉 Anonymkode: 90a37...53c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man skrive ut boardingkortene hjemme? Skal også fly med Wizz air om 2 uker;) Liker at flyet er råsa da😉 Anonymkode: 90a37...53c Skal en skrive ut disse hjemme eller via den automaten på flyplassen? Må jo låne hotellets pc da for å skrive ut retur billett? Anonymkode: de432...f4a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 Har reist med Wizzair i sommer. På turen ut fikk jeg beskjed om at jeg måtte sjekke inn før jeg kom på flyplassen (ellers blir det visstnok gebyr). Sjekket inn i app. Fikk beskjed om at det holdt å ha boardingkort i app for å sjekke inn på de fleste (!?) flyplasser bortsett fra noen få som ikke kunne lese den typer boardingkort. Linken over flyplasser der man må ha printet ut boardingkortet fungerte ikke, men det gikk bra å sjekke inn med boardingkort i app. Ingen gebyr På returen ble jeg automatisk sjekket inn, tror det var to dager før avreise, men fikk beskjed om at boardingkortet måtte printes ut. Det ble ikke til at jeg fikk gjort det, men det funket fint med boardingkort i app her også. Kan tenke meg til at det kun er på litt små, umoderne flyplasser i Øst-Europa at de krever boardingkort på papir. Men hvis du har mulighet til å gjøre det, er det jo bare å gjøre det. Synes forresten den ordningen med å kreve boardingkort på papir er veldig upraktisk, ikke alltid så lett å få printet noe når man er på ferie. Anonymkode: 3be9f...1d9
Gjest Albbas Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Skal en skrive ut disse hjemme eller via den automaten på flyplassen? Må jo låne hotellets pc da for å skrive ut retur billett? Anonymkode: de432...f4a Nettopp derfor er det bedre å bruke appen, så fremt flyplassen godtar det. Liste over hvilke flyplasser som IKKE godtar app og grundig forklaring finner du på wizz sine nettsider. Ikke alle flyplasser har automat så hvis du absolutt vil ha boardingkort i papir må du sjekke om din flyplass har automat, eller skrive ut hjemme.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Albbas skrev (På 4.7.2019 den 10.09): Nettopp derfor er det bedre å bruke appen, så fremt flyplassen godtar det. Liste over hvilke flyplasser som IKKE godtar app og grundig forklaring finner du på wizz sine nettsider. Ikke alle flyplasser har automat så hvis du absolutt vil ha boardingkort i papir må du sjekke om din flyplass har automat, eller skrive ut hjemme. Gardermoen har jo da automat. Går an å skrive ut billett der? Anonymkode: 57f35...8d3
Gjest Albbas Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Gardermoen har jo da automat. Går an å skrive ut billett der? Anonymkode: 57f35...8d3 Du siterer meg på et tre år gammelt innlegg? 🥴
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 Albbas skrev (30 minutter siden): Du siterer meg på et tre år gammelt innlegg? 🥴 Kan du bare svare på spørsmålet? 🙂 Anonymkode: 57f35...8d3
Gjest Albbas Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du bare svare på spørsmålet? 🙂 Anonymkode: 57f35...8d3 Nei for jeg har ikke reist utenlands siden 2019 og aner ikke hva Wizz sine rutiner er nå. 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan du bare svare på spørsmålet? 🙂 Anonymkode: 57f35...8d3 JFGI https://wizzair.com/nb-no/informasjon-og-tjenester/bookinginformasjon/innsjekking-og-ombordstigning Anonymkode: f7f22...431
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): JFGI https://wizzair.com/nb-no/informasjon-og-tjenester/bookinginformasjon/innsjekking-og-ombordstigning Anonymkode: f7f22...431 Det står ingenting der om automat. Bare printe selv hjemme eller ha app. Anonymkode: 57f35...8d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå