Gå til innhold

Vakre tarotkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joa, men jeg tenker det er greit å ha noe å ta utgangspunkt i for en nybegynner 🙂 Jeg synes det hjelper når man vet hvordan fargene og numrene korresponderer og hvordan de forskjellige kortene påvirker hverandre

Anonymkode: 99a72...015

Det er jeg enig i. Inntil man blir kjent med kortene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en liten interesse for tarotkort. Har en liten samling på 10-12 ulike stokker, samt fire bind av The Encyclopedia of Tarot.

Jeg har ikke èn favoritt, men liker mange stokker av ulike grunner.

Raider Waite - den første jeg ble kjent med og en av dem jeg har studert mest
Visconti-Sforza - tarotstokk av historisk verdi, samt veldig vakker
Hanson-Roberts - synes denne er en av de nydeligste!
Stairs of Gold - Litt unik, vakker stokk
Diamond Tarot - pen variant av RW
Crowley Thoth Tarot - stappfull av symbolikk
 

Ikke direkte tarot, men liker også svært godt Tarocchi Cards of Mantegna - enda en historisk stokk.

 

Som man gjerne kan se, så liker jeg best stokker som har historisk eller symbolsk verdi. Alle stokkene er fra egen samling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Tabris said:

Jeg har også en liten interesse for tarotkort. Har en liten samling på 10-12 ulike stokker, samt fire bind av The Encyclopedia of Tarot.

Jeg har ikke èn favoritt, men liker mange stokker av ulike grunner.

Raider Waite - den første jeg ble kjent med og en av dem jeg har studert mest
Visconti-Sforza - tarotstokk av historisk verdi, samt veldig vakker
Hanson-Roberts - synes denne er en av de nydeligste!
Stairs of Gold - Litt unik, vakker stokk
Diamond Tarot - pen variant av RW
Crowley Thoth Tarot - stappfull av symbolikk
 

Ikke direkte tarot, men liker også svært godt Tarocchi Cards of Mantegna - enda en historisk stokk.

 

Som man gjerne kan se, så liker jeg best stokker som har historisk eller symbolsk verdi. Alle stokkene er fra egen samling.

Her var det mange fine! Jeg har sett litt på Crowleys Thoth tarot før og det er noe med dem som tiltrekker meg. 

Vet ikke helt hvorfor jeg la spesielt merke til det, men jeg synes Lovers-kortet i Hanson-Robertsstokken var utrolig søtt!

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, O.G. said:

Hva vet du om det da?

Fordi påstanden om at vi kan se inn i fremtiden strider mot absolutt alt vi vet om universet. Skulle det mot formodning være mulig, så ville det vært veldig lett å bevise ut over rimelig tvil.

Quote

Hvorfor setter du deg inn i en samtale i et tema du ikke tror på?

Fordi folk i beste fall kaster bort tid og penger, men i verste fall blir regelrett lurt og lar være å gjøre det som til enhver tid er det beste, mest logiske, best funderte, mest fornuftige valget fordi de i stedet for å øve opp sin egen vurderingsevne og søke råd hos folk som faktisk vet hva de snakker om, heller betaler "synske" personer og kjøper magiske gjenstander som skal avhjelpe problemene deres eller gi dem en fordel i livet. Da har det gått over til å bli rent destruktivt.

Det er ikke noe galt å ha pene kort å leke med. Men hvis folk setter seg ned og tenker litt over hva de faktisk tror på: at disse kortene er magiske, og at de på overnaturlig vis kan fortelle dem hvilke valg de bør ta, så bør de faktisk bli litt beskjemmet. Andre folk er like overbevist om at krystaller er magiske, at mennesker kan bli besatt av demoner, at man kan snakke med trær, at det faktisk finnes en gud med tre dyrehoder, at man kan spå fremtiden i kaffegrut, at mennesker ble plassert på jorden av den galatiske overherren Xenu, at man blir mindre utsatt for ulykker hvis man har et bilde av en katolsk helgen rundt halsen, at det betyr ulykke å knuse et speil osv. Høres det litt drøyt ut å tro på sånne ting? Er det egentlig mer rasjonelt å tro på tarot?

Anonymkode: acbd3...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk ønsker å kjøpe seg tarotkort, kan jo like gjerne være fordi de er nysgjerrige. Eller at de kjøper for moro skyld. Trenger ikke nødvendigvis å være for å forutse framtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2019 at 1:41 PM, AnonymBruker said:

Fordi påstanden om at vi kan se inn i fremtiden strider mot absolutt alt vi vet om universet. Skulle det mot formodning være mulig, så ville det vært veldig lett å bevise ut over rimelig tvil.

Fordi folk i beste fall kaster bort tid og penger, men i verste fall blir regelrett lurt og lar være å gjøre det som til enhver tid er det beste, mest logiske, best funderte, mest fornuftige valget fordi de i stedet for å øve opp sin egen vurderingsevne og søke råd hos folk som faktisk vet hva de snakker om, heller betaler "synske" personer og kjøper magiske gjenstander som skal avhjelpe problemene deres eller gi dem en fordel i livet. Da har det gått over til å bli rent destruktivt.

Det er ikke noe galt å ha pene kort å leke med. Men hvis folk setter seg ned og tenker litt over hva de faktisk tror på: at disse kortene er magiske, og at de på overnaturlig vis kan fortelle dem hvilke valg de bør ta, så bør de faktisk bli litt beskjemmet. Andre folk er like overbevist om at krystaller er magiske, at mennesker kan bli besatt av demoner, at man kan snakke med trær, at det faktisk finnes en gud med tre dyrehoder, at man kan spå fremtiden i kaffegrut, at mennesker ble plassert på jorden av den galatiske overherren Xenu, at man blir mindre utsatt for ulykker hvis man har et bilde av en katolsk helgen rundt halsen, at det betyr ulykke å knuse et speil osv. Høres det litt drøyt ut å tro på sånne ting? Er det egentlig mer rasjonelt å tro på tarot?

Anonymkode: acbd3...9b8

Jeg bruker kortene for å bestemme hva jeg skal spise til frokost, hvilken farge jeg skal ha på sokkene, hvor jeg skal reise på ferie og hvilken hest jeg skal satse alle pengene mine på.

:ironi: 

Tror ikke du trenger å bekymre deg altså.

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/2/2019 at 3:42 PM, AnonymBruker said:

Disse er favoritten blant mine stokker https://www.shadowscapes.com/Tarot/cards.php?suit=0&card=1

Linket like så greit rett til magikeren 🙂

Anonymkode: 99a72...015

Jeg fikk dem i går og de er enda finere i virkeligheten, akkurat som du sa! :hjerter_rundt:

Tusen takk for tipset, de kommer til å bli flittig brukt!

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som spår/kan se?😊

Anonymkode: ee78e...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk dem i går og de er enda finere i virkeligheten, akkurat som du sa! :hjerter_rundt:

Tusen takk for tipset, de kommer til å bli flittig brukt!

Anonymkode: 46ac6...5a3

Så bra! Jeg er veldig glad i mine, og håper du blir fornøyd 😊 Jeg følger kunstneren på insta og hun legger stadig ut nydelige bilder. Anbefales 🙂

Edit: Jeg glemte å trykke på anonym, men det er meg du siterte 🙂

Endret av nattsvermer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...