Gå til innhold

Vakre tarotkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å interessere meg for tarot og liker å drømme meg litt bort i kortene. Jeg liker den vanlige Rider-Waite og synes Fairy tarot-kortene til Radleigh Valentine (som Doreen Virtue også var med på før hun ble kristen og ekstrem) er nydelige. Har noen av dere tips om spesielt vakre, søte, fascinerende eller interessante kort? 

True black er et annet eksempel på kort jeg synes er veldig vakre, men jeg har ikke bestilt dem selv fordi de føles litt «kalde» :P 

@O.G. Har du noen tips? :) 

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, O.G. said:

Mythic Tarot er en klar favoritt hos meg for tiden. 

Takk for tips! :) 

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bøtteballetten said:

Takk for tips! Jeg ser alltid på Magikeren først for å finne ut om jeg liker kortene. Magikeren i The gilded tarot ser skikkelig magisk ut, så han likte jeg :fnise:

Anonymkode: 46ac6...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor vil du lære tarot? 

Hvis du vil lære deg å se fremtiden, så finnes det andre system som er bedre til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bøtteballetten said:

Det er så mange flotte kortstokker, at det er vanskelig å velge.

Har disse også, men ikke helt enkle å tolke  http://www.lttarot.com/product/tarot-of-the-gnomes/  😂

Å, så morsomme! Humørspreder-kort! :laugh:

Ja, det er så utrolig mange fine og jeg får jo lyst på alle sammen.

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. said:

Men hvorfor vil du lære tarot? 

Hvis du vil lære deg å se fremtiden, så finnes det andre system som er bedre til det.

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg liker tarotkort så godt. Det er noe med dem som treffer meg midt i sjelen :P 

Jeg har Gilded Reverie og de er virkelig vakre, men Lenormand-systemet føles ikke like «riktig» for meg.

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, så morsomme! Humørspreder-kort! :laugh:

Ja, det er så utrolig mange fine og jeg får jo lyst på alle sammen.

Anonymkode: 46ac6...5a3

De er komiske. Jeg flirer godt når jeg ser kortet der fruen står bak døra med kjevlet hevet for slag når mannen kommer ranglende hjem utpå natta.😂  De ble anskaffet mer for kuriositeten sin del enn for daglig bruk. 

Jeg har sluttet å se på stokker, jeg vil ha dem alle sammen. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg liker tarotkort så godt. Det er noe med dem som treffer meg midt i sjelen :P 

Jeg har Gilded Reverie og de er virkelig vakre, men Lenormand-systemet føles ikke like «riktig» for meg.

Anonymkode: 46ac6...5a3

Sjekk ut Gypsy Oracle Cards. De jobber sinnsykt akkurat.

Book og kort

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Bøtteballetten said:

De er komiske. Jeg flirer godt når jeg ser kortet der fruen står bak døra med kjevlet hevet for slag når mannen kommer ranglende hjem utpå natta.😂  De ble anskaffet mer for kuriositeten sin del enn for daglig bruk. 

Jeg har sluttet å se på stokker, jeg vil ha dem alle sammen. 😊

😂

27 minutter siden, O.G. said:

Sjekk ut Gypsy Oracle Cards. De jobber sinnsykt akkurat.

Book og kort

 

Takk for tips, jeg skal sjekke dem ut :) 

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, O.G. said:

Men hvorfor vil du lære tarot? 

Hvis du vil lære deg å se fremtiden, så finnes det andre system som er bedre til det.

Neeeei... det gjør jo ikke det, da. Sånn på ordentlig liksom. Det går ikke an å se inn i fremtiden på ekte.

Så det spiller ingen rolle om du bruker tarot eller krystaller eller hva som helst til å "se inn i fremtiden". Kjøp de kortene du synes er finest.

Anonymkode: acbd3...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neeeei... det gjør jo ikke det, da. Sånn på ordentlig liksom. Det går ikke an å se inn i fremtiden på ekte.

 

Anonymkode: acbd3...9b8

Hva vet du om det da?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Så det spiller ingen rolle om du bruker tarot eller krystaller eller hva som helst til å "se inn i fremtiden". Kjøp de kortene du synes er finest.

Anonymkode: acbd3...9b8

Hvorfor setter du deg inn i en samtale i et tema du ikke tror på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Disse er favoritten blant mine stokker https://www.shadowscapes.com/Tarot/cards.php?suit=0&card=1

Linket like så greit rett til magikeren 🙂

Anonymkode: 99a72...015

Takk! Herlighet, så nydelige de var! Jeg forelsket meg helt her nå :hjerter: Perfekt magiker! 

Elsker at dødskortet er så fokusert på gjenfødelse med en føniks (jeg tror det er en føniks i alle fall :P ) og keiserinnekortet var bare helt utrolig fint. ALLE kortene var fine! 

Må ha! :laugh: 

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Herlighet, så nydelige de var! Jeg forelsket meg helt her nå :hjerter: Perfekt magiker! 

Elsker at dødskortet er så fokusert på gjenfødelse med en føniks (jeg tror det er en føniks i alle fall :P ) og keiserinnekortet var bare helt utrolig fint. ALLE kortene var fine! 

Må ha! :laugh: 

Anonymkode: 46ac6...5a3

Akkurat sånn hadde jeg det og da jeg oppdaget de! Jeg synes kortene er finere i virkeligheten enn på de bildene, og boken som følger med er veldig god 😊

Anonymkode: 99a72...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn hadde jeg det og da jeg oppdaget de! Jeg synes kortene er finere i virkeligheten enn på de bildene, og boken som følger med er veldig god 😊

Anonymkode: 99a72...015

Det er bra at det følger med en god bok, men vi skal vel egentlig tolke kortene på vår egen måte ? En må jo se etter kort som en er konfortabel med og forstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat sånn hadde jeg det og da jeg oppdaget de! Jeg synes kortene er finere i virkeligheten enn på de bildene, og boken som følger med er veldig god 😊

Anonymkode: 99a72...015

Så bra, nå gleder jeg meg til å se kortene i virkeligheten. Jeg har allerede bestilt dem! :laugh:

Det er kort jeg ser jeg kan leve meg skikkelig inn og som får både fantasien og intuisjonen godt i gang. Og supert at boken er god. Jeg liker å bruke intuisjonen for å på en måte zoome inn på hva som er viktig, men jeg liker å vite den egentlige meningen bak kortene også.

Anonymkode: 46ac6...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bøtteballetten skrev:

Det er bra at det følger med en god bok, men vi skal vel egentlig tolke kortene på vår egen måte ? En må jo se etter kort som en er konfortabel med og forstår..

Joa, men jeg tenker det er greit å ha noe å ta utgangspunkt i for en nybegynner 🙂 Jeg synes det hjelper når man vet hvordan fargene og numrene korresponderer og hvordan de forskjellige kortene påvirker hverandre

Anonymkode: 99a72...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...