Gå til innhold

Veien til et sunnere liv, som gravid og småbarnsmor


Bella90

Anbefalte innlegg

Hei på dere! Velkommen til min helt nye treningsdagbok. :) 

Litt om meg. Kvinne i slutten av 20-årene, har et barn på rundt 1 år og er nå gravid igjen i 1.trimester. Jeg er 1.70 cm og har nå en vekt på 75.5. kg. Idealvekten min ligger på ca 66 kg. Jeg har selvsagt ikke noe mål om å nå den vekten mens jeg går gravid, men jeg ønsker å bli sterkere og sunnere. I mitt forrige svangerskap løp jeg opp fjelltopper og var aktiv, mens nå er jeg helt daff. Det siste året har jeg spist maaasse junkfood, og sitter litt for mye i ro. Ting må gjøres! 🙈

Pga svangerskapskvalme er det veldig mye mat jeg ikke orker tanken på, langt mindre lukten av, så kostholdet mitt blir nok litt rart ^^ Jeg skal hvertfall ikke overspise, og heller ikke spise noe som er altfor usunt. Når det gjelder trening, tenker jeg å holde meg til gåturer, og så avansere til lengre turer etterhvert. Har lyst å skaffe meg sykkel også. 

Jeg begynner veldig smått som dere skjønner, men slik må det nesten bli med det utgangspunktet jeg har med utrolig dårlig fysisk form. 
Jeg kommer til å veie meg én gang i uken, selv om det ikke blir så normale tall pga graviditet. Og komme med oppdateringer om form og aktivitetsnivå en del oftere 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått en lengre tur hver dag med barnevogn, føles utrolig deilig å komme seg ut, uansett om det ser sol eller regn :) 

Hva kostholdet angår så har jeg vært veldig kvalm, så det er mye jeg ikke har orket å spise. Jeg har holdt meg til rundstykker, youghurt, bær, frukt, suppe og proteinbar. Igår skeiet jeg litt ut med et par kanelboller og et kakestykke. Hver dag har kaloriinntaket ligget på mellom 1500- 1900 kalorier. Om det er nok til å gå ned vil tiden vise. Prøver å ikke stresse med det enda :)  Veiedag på mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...