Gå til innhold

Skal nettinnstillinger stå som skjult nummer eller offentlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes to alternativer å huke av når jeg kobler til mitt nett. Jeg får opp disse alternativene:Offentlig:Pcen din er skjult for andre enheter på nettverket og kan ikke brukes til fildeling 

og

Skjult nr: For et nettverk du stoler på for eksempel hjemme eller på arbeid. Pcen din er synlig og kan konfigureres til skriver og fildeling hvis du ønsker dette-

 

Hvilken huker jeg av for best mulig sikkerhet?

 

Anonymkode: 023f5...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes to alternativer å huke av når jeg kobler til mitt nett. Jeg får opp disse alternativene:Offentlig:Pcen din er skjult for andre enheter på nettverket og kan ikke brukes til fildeling 

og

Skjult nr: For et nettverk du stoler på for eksempel hjemme eller på arbeid. Pcen din er synlig og kan konfigureres til skriver og fildeling hvis du ønsker dette-

 

Hvilken huker jeg av for best mulig sikkerhet?

 

Anonymkode: 023f5...1a7

Om best mulig sikkerhet er det eneste kriteriet må du selvsagt velge at PCen din skal være skjult for andre enheter. 

Anonymkode: 7ddce...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om best mulig sikkerhet er det eneste kriteriet må du selvsagt velge at PCen din skal være skjult for andre enheter. 

Anonymkode: 7ddce...982

Ja men da er den jo samtidig offentlig står det- men skjult. Forstår ikke hva offentlig da innebærer om andre kan kople seg på mitt nett? Ts

 

Anonymkode: 023f5...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men da er den jo samtidig offentlig står det- men skjult. Forstår ikke hva offentlig da innebærer om andre kan kople seg på mitt nett? Ts

 

Anonymkode: 023f5...1a7

Det er ikke PCen som er offentlig, men nettet. Innstillingen er altså laget for å brukes når du kobler deg på offentlig nett. Offentlig nett => alle har tilgang på samme nett som deg => du vil ikke at alle andre skal kunne finne PCen din. 

Offentlig nett => skjult PC. 

Privat/lukket nett => synlig PC, så du kan dele ting med folk du stoler på. 

Anonymkode: 7ddce...982

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt så har dette med om enheten din blir synlig på LAN-et eller ikke for andre enheter.

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...