Gå til innhold

Skråblikk og generaliseringer er dominert av høyrevridd vås


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Temmelig mye venstre-vridd sludder her på Kvinneguiden. 

Er noen uenige, så blir de umiddelbart anklaget for å være "rasist" og folk skriker RAPPORTERT om alt mellom himmel og jord... 

Anonymkode: ae8b6...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på nøyaktig hvor mange brukere som lager de trådene. Noen ganger lurer jeg på om det er 1-3 brukere som lager alle trådene om hun som har barn med sint mann, hun som har aspergers og livet er dritt, hun som skriver dritt om trygdede, hun som alltid skal klandre ts som alle ser blir behandlet dårlig, hun som skal være stygg mot alle de som er psykisk syke osv. Tenk om alle disse kommer fra 1 eller 2 brukere 🤔

Anonymkode: 9d52b...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
On 6/30/2019 at 1:51 AM, AnonymBruker said:

«Jeg er så lei av å få motbør for meningene mine, la oss ta en monolog» 

 

Det er fullt mulig å diskutere med saklige høyre-folk, men å lære dem empati i et kollektivt perspektiv er nok håpløst. 

Det du ramser opp er høyrefordommer, eller typisk stereotyp tankegang fra høyre-folk TS. 

Hva om man på dette forumet heller tok en nærmere diskusjon på liberalismens driple-down-theory, deres nasjonalisme, at Høyre oppfører seg som om de er til for NHO og multinasjonale selskaper, hva er forskjellen på nettverking og kameraderi? 

Sett fra et annet ståsted: økonomisk forskning viser at driple down theory ikke virker, multinasjonale selskaper vil ha globalisering og ikke sterke nasjonalstater, velferdsetaten blir muligens svekket av andre årsaker enn man først skulle tro, og enhver klok person følger pengene, når hen vil forstå verden. Anbefaler «How the World works» av Chomsky. 

De syke blir stemplet i panna som late og brukt som syndebukker for hvem? Vi har nå fått en app, hvor arbeidsgivere kan få tak i arbeidskraft på dagen. Vi er tilbake på 1900-tallets dagis. Der møtte man opp og stod i kø, i håp om at de høye fabrikkherrene alle nådigst skulle gi en arbeid for dagen. 

Deprimerende? Ja. 

Trumph brukte en milliard på SoMe under valgkampen. De som hyler høyest vinner kanskje kampen. 

 

Anonymkode: 783a9...5ae

 

Hvis du skal fortelle hvordan ting fungerer så hjelper det hvis du ikke kommer med faktafeil. Forøvrig heter det trickle-down economics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎28‎.‎06‎.‎2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Det er innlegg som skriver om disse tingene

- antifeminisme ( kvinner er skyld i ditt og datt)

- innvandrere og flyktninger er dumme late, og må tilpasse seg, men ikke gå med bunad

- trygdede er late og på ferie hele tiden

- politisk korrekthet bla bla 

Anonymkode: ddf14...1de

PK, ja ordet er veldig brukt og misbrukt alt etter hvem det er som bruker det. Etter mins forståelse er de som skriker ut om PK ofte de samme menneskene som liker ting slik de var før. Det virker som at de så gjerne vil kunne si neger eller nedbrent fyrstikk uten å få reaksjoner. I kjent stil er det bøllen på skolen som blir lei seg fordi han/hun ikke får lov til drive på slik han/hun ønsker. De fleste samfunnsborgere liker ikke at noen mobber eller kommer med ord som er diskriminerende osv. De som skriker ut om PK er gjerne de som vil kalle psykisk utviklingshemmede for mongolider. Et slikt ord vil majoriteten i samfunnet finne diskriminerende fordi de bryr seg om folk. For eks. personer med Downs syndrom som er etter min mening noen av de snilleste personene. Jeg vil ikke bruke ordet mongolid om dem og reagerer hvis noen andre gjør det. Derfor vil jeg i noens øyne være en som hindrer fra å "ytre" seg. PK-begrepet er egentlig et begrep som liberalister og høyreorienterte har brukt om venstresiden for å latterliggjøre dem.

Inntrykket mitt er også at der venstresiden er opptatte av å undersøke problemer og finne forebyggende strategier, er høyresiden mer opptatt av å finne raske løsninger og syndebukker. For eks. nedlegges det ungdomsklubber flere steder i landet som fører til at ungdommene ikke har noe felles sted å være på og kommer i kontakt med kriminelle. Høyresiden er da mer opptatt av svartmale ungdommene og finne enkle forklaringer enda de selv står for kutt som fører til nedleggelser av ungdomsklubber. Med seg har de nasjonalister, "patrioter" osv. som fører en lite løsningsbasert dialog, og som snakker om borgerkrig osv.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Temmelig mye venstre-vridd sludder her på Kvinneguiden. 

Er noen uenige, så blir de umiddelbart anklaget for å være "rasist" og folk skriker RAPPORTERT om alt mellom himmel og jord... 

Anonymkode: ae8b6...cf2

I de fleste tilfellene er det gode grunner til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 007_008_007 skrev:

I de fleste tilfellene er det gode grunner til det.

Jeg har enda til gode å se et ekte rasistisk utsagn her på KG. Hvor noen faktisk sier at "X type mennesker er mer verdt enn Y type mennesker fordi at grunn, grunn, grunn." Det har jeg aldri sett her, faktisk.
At noen skriver mindre pene ting, ja vel, men har enda til gode å se at noen mener at andre er mindre verdt, som faktisk er definisjonen på hva rasisme faktisk er.

Anonymkode: dd4ca...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har enda til gode å se et ekte rasistisk utsagn her på KG. Hvor noen faktisk sier at "X type mennesker er mer verdt enn Y type mennesker fordi at grunn, grunn, grunn." Det har jeg aldri sett her, faktisk.
At noen skriver mindre pene ting, ja vel, men har enda til gode å se at noen mener at andre er mindre verdt, som faktisk er definisjonen på hva rasisme faktisk er.

Anonymkode: dd4ca...5b6

At du har til gode å se rasistiske utsagn på KG betyr ikke at slike ikke har blitt publisert og deretter slettet. Det blir litt håpløst å dokumentere slike tråder da de blir moderert og slettet. Så da har du og jeg kun påstander å gå ut ifra.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

At du har til gode å se rasistiske utsagn på KG betyr ikke at slike ikke har blitt publisert og deretter slettet. Det blir litt håpløst å dokumentere slike tråder da de blir moderert og slettet. Så da har du og jeg kun påstander å gå ut ifra.

Jeg har sett mange påstander om rasisme, og jeg har lest mange tråder og innlegg før de har blitt slettet, og har fortsatt til gode å se et faktisk, ekte, rasistisk utsagn.

Altså ikke et utsagn der en bruker mener at en annen er rasistisk, men noe ekte rasistisk som stemmer overens med betydningen av ordet rasistisk. 
Det er mye og mangt som blir anklaget og rapportert for/som rasisme. Det meste er likevel bare ufine ting ikke rasisme.

Anonymkode: dd4ca...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mange påstander om rasisme, og jeg har lest mange tråder og innlegg før de har blitt slettet, og har fortsatt til gode å se et faktisk, ekte, rasistisk utsagn.

Altså ikke et utsagn der en bruker mener at en annen er rasistisk, men noe ekte rasistisk som stemmer overens med betydningen av ordet rasistisk. 
Det er mye og mangt som blir anklaget og rapportert for/som rasisme. Det meste er likevel bare ufine ting ikke rasisme.

Anonymkode: dd4ca...5b6

Ikke enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, 007_008_007 skrev:

I de fleste tilfellene er det gode grunner til det.

I de fleste tilfellene er det ubegrunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Ikke enig.

Det betur at du tar feil. Og det er det jo ikke noe bra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Husholdning1 said:

Det betur at du tar feil. Og det er det jo ikke noe bra med.

Det er ikke bra.

Anonymkode: 83ff9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...