Gå til innhold

Skråblikk og generaliseringer er dominert av høyrevridd vås


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er innlegg som skriver om disse tingene

- antifeminisme ( kvinner er skyld i ditt og datt)

- innvandrere og flyktninger er dumme late, og må tilpasse seg, men ikke gå med bunad

- trygdede er late og på ferie hele tiden

- politisk korrekthet bla bla 

Anonymkode: ddf14...1de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. På et diskusjonsforum er det viktig at alle er enige. Kun aksepterte meninger bør godtas! 

Helt enig! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg er så lei av å få motbør for meningene mine, la oss ta en monolog» 

 

Det er fullt mulig å diskutere med saklige høyre-folk, men å lære dem empati i et kollektivt perspektiv er nok håpløst. 

Det du ramser opp er høyrefordommer, eller typisk stereotyp tankegang fra høyre-folk TS. 

Hva om man på dette forumet heller tok en nærmere diskusjon på liberalismens driple-down-theory, deres nasjonalisme, at Høyre oppfører seg som om de er til for NHO og multinasjonale selskaper, hva er forskjellen på nettverking og kameraderi? 

Sett fra et annet ståsted: økonomisk forskning viser at driple down theory ikke virker, multinasjonale selskaper vil ha globalisering og ikke sterke nasjonalstater, velferdsetaten blir muligens svekket av andre årsaker enn man først skulle tro, og enhver klok person følger pengene, når hen vil forstå verden. Anbefaler «How the World works» av Chomsky. 

De syke blir stemplet i panna som late og brukt som syndebukker for hvem? Vi har nå fått en app, hvor arbeidsgivere kan få tak i arbeidskraft på dagen. Vi er tilbake på 1900-tallets dagis. Der møtte man opp og stod i kø, i håp om at de høye fabrikkherrene alle nådigst skulle gi en arbeid for dagen. 

Deprimerende? Ja. 

Trumph brukte en milliard på SoMe under valgkampen. De som hyler høyest vinner kanskje kampen. 

 

Anonymkode: 783a9...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trumph brukte en milliard på SoMe under valgkampen.

Kilde takk!

Anonymkode: dbfa4...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mer inntrykk av a hele KG er dominert av venstrevridd vås.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skrevet like mye dritt om menn som kvinner her inne. 

Anonymkode: 7f6fc...111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er fullt mulig å diskutere med saklige høyre-folk, men å lære dem empati i et kollektivt perspektiv er nok håpløst. 

Hvorfor vitner det om kollektiv empati å bruke nesten alle pengene på å hjelpe de få migrantene som har råd til å reise til Norge? Jeg er delvis enig i deg i det du skriver, men samtidig vil jeg si at det er like umulig å lære mange på venstersiden økonomisk forståelse. De er like følelsesstyrte som de anklager høyresiden for å være, og er like blinde for problemene med valgene det gjør at de tar.

Anonymkode: a4f46...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Jeg er så lei av å få motbør for meningene mine, la oss ta en monolog» 

 

Det er fullt mulig å diskutere med saklige høyre-folk, men å lære dem empati i et kollektivt perspektiv er nok håpløst. 

Det du ramser opp er høyrefordommer, eller typisk stereotyp tankegang fra høyre-folk TS. 

Hva om man på dette forumet heller tok en nærmere diskusjon på liberalismens driple-down-theory, deres nasjonalisme, at Høyre oppfører seg som om de er til for NHO og multinasjonale selskaper, hva er forskjellen på nettverking og kameraderi? 

Sett fra et annet ståsted: økonomisk forskning viser at driple down theory ikke virker, multinasjonale selskaper vil ha globalisering og ikke sterke nasjonalstater, velferdsetaten blir muligens svekket av andre årsaker enn man først skulle tro, og enhver klok person følger pengene, når hen vil forstå verden. Anbefaler «How the World works» av Chomsky. 

De syke blir stemplet i panna som late og brukt som syndebukker for hvem? Vi har nå fått en app, hvor arbeidsgivere kan få tak i arbeidskraft på dagen. Vi er tilbake på 1900-tallets dagis. Der møtte man opp og stod i kø, i håp om at de høye fabrikkherrene alle nådigst skulle gi en arbeid for dagen. 

Deprimerende? Ja. 

Trumph brukte en milliard på SoMe under valgkampen. De som hyler høyest vinner kanskje kampen. 

 

Anonymkode: 783a9...5ae

Empati har lite med saken å gjøre. 

At det finnes apper for arbeid handler vel først og fremst om den teknologiske utviklingen, og ikke om at Norge er høyrestyrt. 

Trickle-down-economics er heller ikke måten Norge blir styrt på. Jeg vet det er en fin måte å argumentere for Høyre-politikk, men da gjelder det også å sikte rett vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Husholdning1 said:

Jeg har mer inntrykk av a hele KG er dominert av venstrevridd vås.

Jeg syntes det meste er vås på KG.

Anonymkode: 83ff9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Example skrev:

Jepp. På et diskusjonsforum er det viktig at alle er enige. Kun aksepterte meninger bør godtas! 

Helt enig! 

Ingen skrev det.

Anonymkode: d4512...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

- antifeminisme ( kvinner er skyld i ditt og datt)

Antifeminisme har ikke så mye med å skylde på kvinner, men å annerkjenne negative effekter som har kommet med feminisme som for eksempel at feminismen har gjort folk mer promiskuøse enn før noe som har ført til flere aleneforeldre og ødeleggelse av familieenheten.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener det burde være mer venstre -vridd vås ?

Anonymkode: 0d6d7...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre og Høyre er akkurat det samme. Bare motsatt.

Anonymkode: f13e8...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Venstre og Høyre er akkurat det samme. Bare motsatt.

Anonymkode: f13e8...ce9

Venstresiden ser på seg selv om gode. Høyresiden ser på venstresiden som dumme.

Anonymkode: 83ff9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venstresiden ser på seg selv om gode. Høyresiden ser på venstresiden som dumme.

Anonymkode: 83ff9...0e6

Det kan være mye vrangforestillinger ved å se på seg selv som ''de gode'' også.

Anonymkode: f13e8...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, hocane skrev:

Antifeminisme har ikke så mye med å skylde på kvinner, men å annerkjenne negative effekter som har kommet med feminisme som for eksempel at feminismen har gjort folk mer promiskuøse enn før noe som har ført til flere aleneforeldre og ødeleggelse av familieenheten.

Akkurat som kvinner ikke lenger har råderett til å definere feminismen, fordi begrepet brukes av forskjellige mennesker, kan ikke du definere anti-feminisme som saklig kritikk av feminismens konsekvenser. Anti-feminismen er langt bredere enn det og handler ofte ikke om saklig kritikk, men om ansvarsfraskrivelse, mangel på evne til forandring og tilpasning, og misogyni. Saklig kritikk av feminismen er noe helt annet, og jeg anser ikke saklig kritikk av feminismen som anti-feminisme. Anti-feminismen er etter min mening nesten bare affektive reaksjoner. Du bedriver ikke saklig kritikk når du mener at feminismen gjør Folk mer promiskiøse, og at DET er grunnen til at vi har flere aleneforeldre og ødeleggelse av familieenheten.

Anonymkode: d4512...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være mye vrangforestillinger ved å se på seg selv som ''de gode'' også.

Anonymkode: f13e8...ce9

Man skal alltid prøve å være god og jobbe for å bli god. Det er da hundre ganger bedre å prøve å bli god enn og prøve å bli dårlig.

Anonymkode: d4512...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venstresiden ser på seg selv om gode. Høyresiden ser på venstresiden som dumme.

Anonymkode: 83ff9...0e6

Venstresiden ser på høyresiden som onde, høyresiden ser på venstresiden som naive.

Anonymkode: 7f6fc...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...