Gå til innhold

Savner du tiden før sosiale medier? Før 2006?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva savner du mest

Anonymkode: 939b8...2cd

TS

Jeg vet sosiale medier eksistert i 2006. Men ikke på samme måte.

Anonymkode: 939b8...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvordan det var. Vi sendte vel en haug med sms og msn meldinger på den tiden. 

Er 36 nå, så det er ikke det at jeg var så ung da heller. 

Anonymkode: 15505...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjør egentlig det. Selv om jeg bruker sosiale medier mye. Jeg savner den roen, evnen til å sitte og se en hel film uten å måtte sjekke mobilen. Det å kunne gå på nett, lese mailer og andre ting uten å hele tida få i ansiktet hvor perfekte alle andre er. For sosiale media er mye fasade. Men når jeg tenker meg om, så er det ikke selve sosiale media jeg misliker, men egentlig mobilen og hva den har gjort livene våre til. Med kabelnett og dataer på fast plass, var det lettere å distansere seg fra internettverdenen enn når man kan sitte med mobilen i hånda på trådløst. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2006 var jo Nettby hot. Og før det var jo Blink det real thing. Og før det var jo mIRC en deilig klassiker. 

Må jo gå tilbake til litt over midten av 90-tallet for å leve uten sosiale medier. 

Men, det skal jo sies, at på tidlig 2000-tall hadde vi kun modem, og gamle nokiatelefoner med edge. Begrenset kapasitet, og gjerne maks 1 eller 2 timers bruk pga kostnadene med tellerskritt. Så det ga oss sosiale medier i en begrenset periode pr. dag, noe som var helt suverent. Nå har vi jo sosiale medier i lommen konstant. 

Og ja, jeg savner den tiden hvor sosiale medier ikke dominerte mitt eller andres liv. Det var en generelt bedre tidsperiode for menneskeheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner alt vi gjorde sammen, og tilstedeværelsen. Vi kan fortsatt spille kort, men vi er ikke tilstede på samme måte lenger. Nå spiller vi på en skjerm, og sjekker mobilen hver gang vi kan. 

Anonymkode: 496e4...77f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt.

Men det er jo ikke sånn at det er ulovlig å velge det bort i dag, heller. Det handler kun om viljestyrke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mer ute iblant folk, venner og familie før sosiale medier. Nå er jeg mye hjemme fordi jeg får oppdateringer fra folk via sosiale medier. En annen ting er f.eks. på fester er det litt kjedelig når venner er på mobilen sin istedenfor å være tilstede. Så jeg savner egentlig tiden før sosiale medier. 

Anonymkode: 95aba...677

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mennesker har forandret seg sånn etter facebook-inntoget.

Det er som om folk ikke engang skjuler at de grafser i facebookprofiler for å ‘undersøke’ andre. Man kan lese det på dem.

’åja, du tror jeg er Facebook? Nei, titt heller på skjermen din. Ikke vær så iglete’.

så folk vil ha begge deler. Facebook OG det virkelige liv. Facebook er jo bare falskt.

blir irritert av falske mennesker som later som at de er ekte, når du VET at de har brukt mye tid på Facebook. 

Anonymkode: 863d4...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Har ikke problemer med å legge bort telefonen, så det går helt fint. Har facebookkonto men bare så jeg skal få med meg invitasjoner. Sjekker den aldri ellers og poster ingenting selv. Bruker Instagram mere og da følger jeg bare kontoer som gjør at jeg føler meg inspirert og glad. Og det er det jeg har av some. 

Det blir hva man gjør det til selv. Du bestemmer, ikke telefonen. 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for i 2006 var jeg 13 år yngre enn i dag. 

Anonymkode: 82e58...083

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns synd på ungdommen idag som opplever at alt det de gjør dokumenteres. Èn ting er at jeg kan gå under radaren, noe jeg også velger å gjøre, men tviler på at den yngre garde vet hva jeg snakker om en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoMe er hva du gjør det til 😊

Dette er ikke et nytt fenomen.

Grunnen til denne seriens suksess er jo at vi all har et snev av henne i oss, og vi alle kjenner folk som henne. Den kom lenge før Facebook. 

Det er ikke Facebook sin feil at folk er nevrotiske.

Anonymkode: f6087...bd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13
På 27.6.2019 den 15.04, Antoinette skrev:

Nei ikke egentlig, før SoMe var der SMS-kjør. 

Du eksisterte ikke på 80-tallet, skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli

Ja, jeg savner å ikke alltid måtte svare på negative kommentarer som

"Du svarer så sent på meldinger"

"Så du ikke meldingen min?"

"Invitasjonen ligger på Facebook, infoen du trenger står der"

"Jeg prøvde å ringe deg tidligere i dag, hva gjorde du?"

Osv osv

 

La meg være i fred, jeg ringer deg opp når jeg er ferdig med å lese boka mi, gå tur uten musikk på øret eller bare stirre i veggen... 🤣 Jeg avskyr faktisk sosiale medier OG smarttelefoner. Jeg stalker ikke folk på SoMe, har liksom null interesse av hva folk jeg kjente på ungdomsskolen driver med. Jeg presser meg til å "like" bilder til venner på Insta et par ganger i måneden, det er så langt jeg strekker meg. Føler det er en time bortkastet, men ok, "likes" betyr visst sinnsykt mye for folk, så...

Savner hustelefonen og nummeret mitt som begynte på 22...

Jeg kommer til å bli en sur gammel kjerring. 🤣

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Hva savner du mest

Anonymkode: 939b8...2cd

nettby, 

Anonymkode: 6187c...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk spurte etter msn messenger, ellers så var det sms det gikk i på 2000 tallet. Jeg sendte også mer email til venner. Før det på 90-tallet ringte jeg venner via fast telefon og banket på døren til venninner om jeg ville leke med dem😜

Anonymkode: 6f3a1...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...