Gå til innhold

Hva slags bh under tube-brudekjolen?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg har en brudekjole uten stropper, altså en tubekjole. Jeg lurer på hva slags BH man burde ha under den.

Jeg vurderer balconette-BHer, men så finnes det så mange andre typer og at jeg blir litt rådvill. På H&M har de også sånne kopper man kan klistre på puppene, spørsmålet er da om det vil sitte på hele dagen eller om det kan dette av? Jeg har mellomstore bryster så det er kanskje ikke den største utfordringen for de koppene.
En bryllupsdag er jo ganske lang. Samtidig høres det fint ut å slippe å ha noe som strammer under bysten.

Tips taes imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løsningen er å sette stropper på den kjolen. Du ser nok helt sikkert fin ut i den, men du kommer til å gå å heise på den lange, tunge kjolen mange ganger, og hvor pinlig det er når noen plutselig casual sier at nå har du snart nipple shot trenger man jo kanskje ikke nevne.

Vet det er ukontroversielt, men stroppeløse ting burde være forbudt, spesielt på en sånn dag og det burde noen hatt anstendighet til å si til deg.

Anonymkode: 97dc7...c66

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene... Du kommer til å dra i kjolen hele natta🤗 stroppeløse ting fungerer dårlig uten klister eller tape, uansett om det er kjole eller topp. Er bare sånn fysikk virker.

Anonymkode: c814a...114

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løsningen er å sette stropper på den kjolen. Du ser nok helt sikkert fin ut i den, men du kommer til å gå å heise på den lange, tunge kjolen mange ganger, og hvor pinlig det er når noen plutselig casual sier at nå har du snart nipple shot trenger man jo kanskje ikke nevne.

Vet det er ukontroversielt, men stroppeløse ting burde være forbudt, spesielt på en sånn dag og det burde noen hatt anstendighet til å si til deg.

Anonymkode: 97dc7...c66

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene... Du kommer til å dra i kjolen hele natta🤗 stroppeløse ting fungerer dårlig uten klister eller tape, uansett om det er kjole eller topp. Er bare sånn fysikk virker.

Anonymkode: c814a...114

Det spørs jo helt hvor godt kjolen er sydd, forhåpentlig er den figursydd og hviler på hoftene.

 

Hva slags BH du kan ha, avhenger jo av utringningen. Jeg har god erfaring med denne, med stropper som kan tas av: https://www.timarco.com/no/undertøy/bh/marie-jo-avero-balcony-padded-bra?colid=004&sizeid=077&ref=googleplano&campaignlogin=gno&gclid=CjwKCAjw9dboBRBUEiwA7VrrzatWuxS1Mkt5orOX5DaxP4Y0ZcAqR0rAeq3UO9_hvaDwwgL-dXAwBBoCdJkQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en som syr brudekjoler, og hun sier at man alltid bør ga korsett under, uansett! 

Anonymkode: 32b4c...baa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en sydame med erfaring i sying av brudekjoler. Hun kan si hvilken løsning som passer best for din kropp og din kjole. Jeg hadde en stroppeløs brudekjole hvor bhen ble sydd inn i fôret på kjolen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løsningen er å sette stropper på den kjolen. Du ser nok helt sikkert fin ut i den, men du kommer til å gå å heise på den lange, tunge kjolen mange ganger, og hvor pinlig det er når noen plutselig casual sier at nå har du snart nipple shot trenger man jo kanskje ikke nevne.

Vet det er ukontroversielt, men stroppeløse ting burde være forbudt, spesielt på en sånn dag og det burde noen hatt anstendighet til å si til deg.

Anonymkode: 97dc7...c66

Det er jo bare å få en skredder til å sy den inn etter din kroppsfasong, min stroppeløs kjole satt som støpt hele dagen. Behøvde ikke heise den opp en eneste gang. Det koster litt å få den sydd hos en som vet hva de driver med, men det er null problem for de å fikse det. 

Anonymkode: 65f4f...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 11.19, Energi-jenta skrev:

Jeg har en brudekjole uten stropper, altså en tubekjole. Jeg lurer på hva slags BH man burde ha under den.

Jeg vurderer balconette-BHer, men så finnes det så mange andre typer og at jeg blir litt rådvill. På H&M har de også sånne kopper man kan klistre på puppene, spørsmålet er da om det vil sitte på hele dagen eller om det kan dette av? Jeg har mellomstore bryster så det er kanskje ikke den største utfordringen for de koppene.
En bryllupsdag er jo ganske lang. Samtidig høres det fint ut å slippe å ha noe som strammer under bysten.

Tips taes imot med takk :)

Mulig svaret her er på kanten, men da jeg leste spørsmålet ditt dikket Nillepride reklamen med Lisa Tønne opp for mitt indre øye. 

Hun hadde da to kopper på puppene. 

Spøk tilside. Solgte de ikke undertøy der du har kjøpt kjolen? Til en brudekjole ville jeg funnet undertøy hos undertøyspesialbutikk. Ville lånt med hjem og prøvd under kjolen. 

 

Anonymkode: 15098...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange meninger ja... 🙄 

Jeg var skeptisk til stroppeløs fordi jeg er meget barmfager. Men idiotisk nok fantes det nærmest ingen brudekjoler med stropper da vi giftet oss. Men, jeg gikk til en ordentlig undertøysbutikk og fikk hjelp til å finne stroppeløs BH som satt skikkelig. Jeg trenger god støtte med G-cup, og går ofte og løfter på mine vanlige billige BH-er i løpet av en dag. Men på bryllupsdagen var det null problem med sig eller ubehageligheter. BH og kjole holdt seg på plass hele dagen  😊

Men TS, virker ikke som du har så lyst på BH? Du kan jo prøve med slike kopper, eller bare nipple-cover, hvis du vil være lett og behagelig. Kommer jo veldig an på typen kjole  🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tape til denne kjolen. Det blir både penest og sikrest ;) 

Anonymkode: 4c344...e16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Her var det mange gode tips! Jeg skal ta den med til skredder og besøke undertøysbutikk og se hva de tipser meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos stroppeløs.. Har dere sett hvor mange som får stygge rygger i kjolene? Korsettet presser fettet opp, mindre pent.

Anonymkode: 88310...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...