Gå til innhold

300 kcal på 2,5 fjelltur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan vel ikke stemme? Har kun hatt iPhone på baklomme og vi var på tur i over to timer med lite pauser og variert terreng. Kan jeg gå utfra at det er forbrent mer enn dette? Jeg er 164 og 58 kg 

Anonymkode: 24cc5...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor du har 300 kalorier fra, for du har sannsynligvis forbrunnet mer enn dét.

I artikkelen under er en grei oversikt over hvor mye du forbrenner ved forskjellige aktiviteter(i løpet av en time), kroppsvekt og muskelmasse spiller også inn, f.eks. jo mer muskler du har, jo mer kalorier forbrenner du.

Anonymkode: a4709...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pronlemet er at den går ut ifra farten din som naturlig nok er roligere i fjellterreng, og den klarer ikke vurdere kuppert terreng så ja du har nok forbrent mer. 

Anonymkode: f77ba...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få mer riktig kaloriforbrenning må du kjøpe deg sportsklokke. Den regner ut hva du forbrennet ut i fra pulsen din, som jo er høyere om du går i 5 km/t i bratt terreng enn på en flat vei. 

Anonymkode: f4b9e...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en ganske lang tur i dag i variert terreng. I følge Fitbit Charge 3 har jeg forbrent 1261 kalorier på denne turen.
Varighet: 2 timer og 43 minutter, puls snitt: 113, 19400 skritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: ja jeg legger meg vertfall på det dobbelte av forbrente kalorier, ikke at det stresser meg men jeg synes 300 var urovekkende lite for så lang tur. Ser vel kanskje at skrittelleren og kaloriteller på mobilen er litt på bærtur.

Anonymkode: 24cc5...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stole på kaloriteller på mobiltelefonen. Skal du ha noe som er noenlunde riktig, må du ha en pulsklokke. 300 kcal på 2,5 timers fjelltur høres ikke riktig ut. Jeg er 60 kg og 163 cm, og forbrenner i hvert fall 1000 kcal på en sånn tur (gitt at jeg har hatt litt intensitet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var mye kalorier forbrent på en så kort tur.

Jeg har nyeste Appel Watch og forbrenner ca 460 kalorier på 10 kilometer

Anonymkode: bb813...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det var mye kalorier forbrent på en så kort tur.

Jeg har nyeste Appel Watch og forbrenner ca 460 kalorier på 10 kilometer

Anonymkode: bb813...8e9

460 kcal på 10 km i fjellet? Det høres ikke riktig ut hvis fjellturen inneholder mye bakker. Det burde vært mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...