Gå til innhold

Gnagsår ved lange løpeturer - tips til undertøy?


sjeleglad

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har alltid trent mye men i de siste månedene har jeg begynt å løpe noen ganske lange turer og merker at jeg får noen forferdelige gnagsår når turene mine er ca 20km+. Jeg løper i veldig gode sko, så ingen gnagsår der, men sliter med gnagsår i skrittet og under puppene (bildet).

Igår når jeg løp 30km fikk jeg faktisk et ganske fælt gnagsår på rumpa av g-strengen. Jeg eier omtrent bare g-strenger og har ikke hatt noe problem med å løpe i det annet enn i går. Lurer derfor på om noen har noen tips på undertøy som er bra å bruke til løping/langturer. I tillegg til hvordan forhindre sår under puppene, har ganske store bryster...

ikke la meg begynne på hvor vondt det var å dusje etter løpeturen igår😣

5F819A8E-C032-4685-BD0D-1D8FF56240D5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordentlig sportsundertøy som sitter riktig! Løpe 20km i g-streng!? 😱

Anonymkode: 9574a...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilde av gnagsåret på rumpa også, takk

Anonymkode: 77411...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ordentlig sportsundertøy som sitter riktig! Løpe 20km i g-streng!? 😱

Anonymkode: 9574a...2a3

Har alltid løpt i g-streng, 20km har aldri vært noe problem. Men løp 30 for første gang og ja... gnagsår. 

Hva slags «ordentlig sportsundertøy» kan du anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser i tynt, sømløst syntetisk, pustende materiale, sports-bh uten sømmer innvendig som gnager, og som er lang nok over skuldrene så den ikke sklir opp på puppen, (men samtidig stram nok rundt brystkassa). Gode konkrete tips er jo litt avhengig av kroppsfasong, men jeg har ihvertfall blitt fornøyd etter å ha brukt litt tid på å lete, og heller betale det det koster når jeg finner det rette. 

Anonymkode: 9574a...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin på utsatte steder (i skrittet, på brystvortene og hvor du ellers måtte trenge det) funker bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken bh løper du i nå? Jeg bruker helst sømløse bher (bruker 75H) fra typ Pierre Robert, de ganger ikke og er veldig gode. Bruker også vanlige bomullsboksere ved trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst, løpe så langt i g-string? Høres ut som er dårlig ide spør du meg. A

For å være helt ærlig, synes jeg det beste er å løpe i tights uten undertøy. Smører kokosfett eller vaselin der det kan gnage, aldri fått gnagsår. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her og tipset mitt er at du begynner å bruke vaselin. Huden blir herdet etterhvert, men har samme problemet her jeg også. Her må jeg tape brystvorter og kline på med vaselin i skritt og mellom skinka. 

Er er rent helvete å dusje med de gnagsårene, det er først da man merker dem💨🤪

Anonymkode: 91235...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin og funksjonelt treningsundertøy. Jeg kan ikke fatte at du orker g-streng når du løper - er du masochist? Når det er sagt så er litt gnagsår her og der en del av gamet når man løper langt. Jeg pleier å få det på føttene under langturer uansett hvor gode sko jeg har.

Anonymkode: 3fb0c...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 14.21, sjeleglad skrev:

Hei!

jeg har alltid trent mye men i de siste månedene har jeg begynt å løpe noen ganske lange turer og merker at jeg får noen forferdelige gnagsår når turene mine er ca 20km+. Jeg løper i veldig gode sko, så ingen gnagsår der, men sliter med gnagsår i skrittet og under puppene (bildet).

Igår når jeg løp 30km fikk jeg faktisk et ganske fælt gnagsår på rumpa av g-strengen. Jeg eier omtrent bare g-strenger og har ikke hatt noe problem med å løpe i det annet enn i går. Lurer derfor på om noen har noen tips på undertøy som er bra å bruke til løping/langturer. I tillegg til hvordan forhindre sår under puppene, har ganske store bryster...

ikke la meg begynne på hvor vondt det var å dusje etter løpeturen igår😣

5F819A8E-C032-4685-BD0D-1D8FF56240D5.jpeg

Har ingen introdusert deg for sportsundertøy? 

Anonymkode: 33d5b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper med hipsters, heter det ikke det, da 🤷‍♀️. Mitt tips er ellers å tape med sportstape der du trenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 10.07, Jojo jojo skrev:

Hvilken bh løper du i nå? Jeg bruker helst sømløse bher (bruker 75H) fra typ Pierre Robert, de ganger ikke og er veldig gode. Bruker også vanlige bomullsboksere ved trening. 

Løper som regel i sportsbhene jeg fikk i forsvaret. Men denne turen brukte jeg den mest "solide" jeg hadde, en fra victorias secret. Er vel en 80D/E. Jeg tror dog ikke det er BHene som er problemet, men hud-mot-hud gnisninger. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, sjeleglad said:

Løper som regel i sportsbhene jeg fikk i forsvaret. Men denne turen brukte jeg den mest "solide" jeg hadde, en fra victorias secret. Er vel en 80D/E. Jeg tror dog ikke det er BHene som er problemet, men hud-mot-hud gnisninger. Takk for tips!

Hvis det er hud mot hud, så passer vel kanskje ikke sportsbhen helt da? Det betyr jo mest sannsynlig at den ligger å flytter på seg mens du løper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...