Gå til innhold

Sliter du med nupper i panna? JEG HAR FUNNET NOE SOM VIRKER!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge slitt med slike nupper i panna som dekker HELE panna, men som ikke er ordentlige kviser. 

Jeg har nå brukt denne behandlingen i 2 (!!) dager og nuppene er allerede nesten borte! 

Det du gjør er: Kjøp en sjampo på apoteket som heter fungoral. Ta denne på ansiktet/panna etter du har vasket ansiktet morgen og kveld, og la den sitte på i 10 minutter før du vasker den av. That’s it!

Disse nuppene er faktisk en type gjærsopp, som heter fungus folliculitis. Derfor hjelper denne sopp-drepende sjampoen.

Vet at mange der ute sliter med dette, så ville bare dele det med dere!

Anonymkode: 11338...556

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint tips. Ikke så mange som er klar over at kvisene deres oppstår pga sopp og dermed må behandles på en annen måte enn "vanlig" acne. :)

Anonymkode: 94533...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Say whaaaat.... Kan dette gå på rygg også da kanskje? 

Anonymkode: 1bcf0...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Say whaaaat.... Kan dette gå på rygg også da kanskje? 

Anonymkode: 1bcf0...9c5

Det kan godt hende, skader ikke å prøve hvertfall :)

Anonymkode: 11338...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg hjemme så det skal jeg jammen prøve når jeg kommer hjem fra ferie. Har plutselig fått masse prikker i panna og halsen.. 😢 Men huden blir ikke helt ødelagt etterpå? 

Anonymkode: df1d9...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyriseptsalve har hjulpet meg

Anonymkode: 41a39...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skal jeg prøve 😮 Men kan shampoen gjøre at man får mer av vanlige kviser? Eller ødelegger huden på noe vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg hjemme så det skal jeg jammen prøve når jeg kommer hjem fra ferie. Har plutselig fått masse prikker i panna og halsen.. 😢 Men huden blir ikke helt ødelagt etterpå? 

Anonymkode: df1d9...644

Er det prikker det er snakk om, eller nupper? For tror nok ikke den hjelper mot røde prikker hvis det er det du mener... Men nei, huden blir ikke ødelagt :)

Anonymkode: 11338...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wera1 skrev:

Dette skal jeg prøve 😮 Men kan shampoen gjøre at man får mer av vanlige kviser? Eller ødelegger huden på noe vis

Nei, huden blir ikke ødelagt. Dette er en vanlig behandlingsmetode i USA, da med middelet Nizoral (som inneholder samme virkemiddel som fungoral). Jeg har ikke fått flere vanlige kviser. Husk å vaske sjampoen GODT AV etter du har tatt den på, vask helt til huden knirker. Og ta på en god fuktighetskrem etterpå, da huden kan føles litt tørr.

Anonymkode: 11338...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer nupper. Har du et bildeeksempel/lenke? 

Anonymkode: 69d96...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definer nupper. Har du et bildeeksempel/lenke? 

Anonymkode: 69d96...b94

Jeg hadde omtrent dette; og det dekket som sagt HELE panna.

836E9DDB-A571-4E2F-8AF2-F80DA52E031E.jpeg

Anonymkode: 11338...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å smøre med Canesten? Skulle tro det var enklere. 

Anonymkode: 7618c...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å smøre med Canesten? Skulle tro det var enklere. 

Anonymkode: 7618c...a8c

Det er et helt annet virkemiddel. Virkemiddelet i fungoral er ketoconazol, som er rettet mot den typen sopp jeg snakker om, nemlig malassezia. Virkemiddelet i Canesten er klotrimazol.

Anonymkode: 11338...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, er bortimot sånn som på bildet som jeg ser ut nå.. Så det skal jammen prøves! Artig at det faktisk kom et tips akkurat nå som jeg lette etter et! 

Anonymkode: df1d9...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette siden du lagde dette emnet, og jeg merker allerede forbedringer!!! Tusen takk for tipset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt nupper som på bildet over, og det som har hjulpet for meg er niacinamide serumet til the ordinary 👍

Anonymkode: a4a5a...11a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da har jeg brukt fungoral en ukes tid og huden er glattere enn noen gang! Tenkte bare å oppdatere 😀 huden føles heller ikke tørr og ekkel ut etterpå. 

Anonymkode: df1d9...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med seborreisk eksem i hodebunnen og har brukt Fungoral for det. Den siste tiden har jeg fått masse nupper i panna, noe jeg aldri har hatt. Har samtidig hatt utbrudd med seborre i hodebunnen i det siste. 

Koblet dette da jeg leste denne posten, og forsøkte med fungoral. Fra en dag (kveld) til morgen etter: 

825A4A68-7C75-491D-A8E1-0DB51D60DD5B.jpeg

AD892795-4E82-4830-9D51-DD414585ACF3.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...