Gå til innhold

Samboer kom hjem med dårlig samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden var samboer borte et par dager pga festligheter. Dagen han kommer hjem, forteller han meg om em dame som visstnok var veldig klengete på han og han følte seg råtten. Jeg svarte at det går jo helt fint, så lenge det ikke skjedde noe. Det gjorde det selvfølgelig ikke sa han. Så dermed la vi saken død oh gikk videre.

Vi har vært sammen en god stund, og vi har begge alltid vært ærlige med hverandre og stoler på hverandre, så har aldri vært noe problem at vi finner på ting hver for oss. Dette har fungert bra, fram til nå.

I dag fikk jeg melding av en ukjent mann på Facebook, hvor det stod at han fant dette på konas telefon, og han mente jeg ville vite det. Han sendte med et skjermbilde av meldinger mellom hans kone og min samboer. Når samboer kommer hjem fra arbeid i dag, måtte han fortelle mer om helga, han hadde så dårlig samvittighet sa han. Han fortalte at det ikke bare var hun som var klengete, men at han syns det var koselig og ikke gjorde noe for å avslutte det. Han hadde også fått melding av hennes mann, og jeg spurte om det var derfor han åpnet mer opp om dette, ettersom han visste at ektemannen hadde sendt meg melding også. Dette avviste han, men jeg er ikke sikker.

Han sier det ikke skjedde noe spesielt, men de snakket om personlige ting angående meg, og det sårer meg. Det var mye hjerter i meldingene og hun sa flere ganger at han fortjener bedre, og han sa seg vel egentlig enig med henne.

Jeg beklager langt innlegg, men føler meg i en litt håpløs situasjon. Vet ikke om jeg kan stole på han lenger. Er dette noe som ville være en deal-breaker for dere? Vet ærligtalt ikke om det er deal-breaker for meg eller ikke..

Anonymkode: 21773...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt ann på hvor lenge dere har vært ilag, hvor lenge dere har bodd ilag osv.

Om det bare er et par år uten å være samboere, hadde jeg ikke orket. Anneledes om man har et liv sammen/er samboere - en del år. Men kommunikasjoen i dette forholdet må uansett forbedres om det skal vare, noe er jo tydeligvis gale - om han syntes han fortjener bedre.

Anonymkode: e0bf4...82c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt ham vise mobilen sin og sjekket alt messenger, snap og instagram Chat. Det kan han ikke nekte nå som han oppførte seg slik. Jo du kan gå videre. Alle gjør feil. Men da må du ha alt på det rene og se om han skjuler mer. Nekter han vise så skjuler han noe uten tvil. 

Anonymkode: 4e6a7...1f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg stadig ser kvinner som sender mannen avgårde på egen hånd, og så kommer han tilbake og så er de skuffet over noe han har gjort.

Enten må man la være å sende mannen avgårde, eller så må man tåle at han finner på ting. 

Anonymkode: 4f146...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk at du sender all din bekymring ut i Norges land. Har du ikke rammer for hvor du kan uttrykke det du erfarer og ditt liv? det normale er at man kontakter sine nærmeste venninner eller familie.

Hvis dette er normalt i Norges land, da må jeg si jeg er bekymret for mange mennesker i Norge? er alle psykisk syke?

Anonymkode: 1f91a...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk at du sender all din bekymring ut i Norges land. Har du ikke rammer for hvor du kan uttrykke det du erfarer og ditt liv? det normale er at man kontakter sine nærmeste venninner eller familie.

Hvis dette er normalt i Norges land, da må jeg si jeg er bekymret for mange mennesker i Norge? er alle psykisk syke?

Anonymkode: 1f91a...9f6

Hvorfor er man psykisk syk fordi man vil lufte et problem som anonym, fremfor å snakke med venner/familie? 

Her ville jeg vært skeptisk siden sannheten kommer frem litt etter litt. Jeg hadde bedt om å se hele samtaleloggen, og så tatt en prat om hvordan han stiller seg til det han har skrevet med henne. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er vel helst at han har ytret at han "fortjener bedre enn deg" og at han tar den diskusjonen med en fremmed kvinne og ikke deg. Så ett eller annet i relasjonen mellom dere fungerer ikke for ham, og da i en sånn grad at han er "åpen for" andre kvinner. (Hun forstår meg ikke...)

Ta en prat, først og fremst om hva som er galt i forholdet mellom dere. Så får kvinnehistorien komme i andre rekke.

Anonymkode: 16a3c...006

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel helst at han har ytret at han "fortjener bedre enn deg" og at han tar den diskusjonen med en fremmed kvinne og ikke deg. Så ett eller annet i relasjonen mellom dere fungerer ikke for ham, og da i en sånn grad at han er "åpen for" andre kvinner. (Hun forstår meg ikke...)

Ta en prat, først og fremst om hva som er galt i forholdet mellom dere. Så får kvinnehistorien komme i andre rekke.

Anonymkode: 16a3c...006

Hadde dropper den samtalen der på slutten dee, gitt... Hadde ikke brukt flere kalorier på han. Men jeg er ganske trygg på at jeg klarer meg uten en mann da. 

Anonymkode: 3f047...772

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er vel helst at han har ytret at han "fortjener bedre enn deg"

Dette er vel kjernen av problemet ja. Hva gjør at han synes han fortjener bedre? 

Anonymkode: e9eff...93d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa seg enig med henne i at han fortjener bedre enn deg?

Vel, der har du problemet dere skal jobbe videre med nå.

"Utroskapen" har han alt beklaget.

Anonymkode: 0d186...803

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg skulle kommet over at en jeg levde sammen med hadde snakket med en annen kvinne om at han fortjente bedre enn meg, det vet jeg ikke.

Du må tenke over om du orker dette, ts.

Anonymkode: bcd23...c3e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi hadde vært sammen mange år med felles barn hadde seksuelt utroskap vært en ting.

Men det at hun sier «du fortjener bedre» og han ikke avviser dette sterkt og kontant tilsier at han har delt veldig negative ting om deg, og hvordan du er mot ham.

Jeg hadde helt definitivt brutt her, og jeg kunne som sagt kommet over seksuelt utroskap. Men jeg har nulltoleranse for å bli omtalt dårlig i en slik setting. 

 

Anonymkode: 50eeb...878

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes jeg stadig ser kvinner som sender mannen avgårde på egen hånd, og så kommer han tilbake og så er de skuffet over noe han har gjort.

Enten må man la være å sende mannen avgårde, eller så må man tåle at han finner på ting. 

Anonymkode: 4f146...51f

"Sender mannen av gårde" som om en mann er en eiendel vi sender rundt og må skylde oss selv om noen tar han, eller være smarte å holde han hjemme...

😂😂😂

Jeg hadde aldri i livet villet leve med en mann som behandlet MEG som en eiendel og kommer aldri til å behandle en mann på den måten! Jeg kommer til å stole på han til det motsatte er bevist, men da er jeg nok ganske nådeløs! Man ødelegger begges liv hvis man skal gå rundt og være redd!

Til TS:

Jeg mener det samme som de fleste over, at hovedproblemet er at han synes han blir dårlig behandlet av deg. Her må dere snakke sammen og du må ha selvinnsikt og se om det er noe i det han sier.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han synes han fortjener bedre - da hadde jeg hivd ham ut og ønsket ham lykke til i jakten på noe bedre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nuith skrev:

Han synes han fortjener bedre - da hadde jeg hivd ham ut og ønsket ham lykke til i jakten på noe bedre.

Vel, det går jo an å se litt på seg selv først, da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ella Ellefantella skrev:

Vel, det går jo an å se litt på seg selv først, da!

Synes du, under noen omstendighet, at det er greit at han skriver som han gjorde med en annen kvinne? Uansett hvorvidt ts faktisk er problemet eller ikke?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes jeg stadig ser kvinner som sender mannen avgårde på egen hånd, og så kommer han tilbake og så er de skuffet over noe han har gjort.

Enten må man la være å sende mannen avgårde, eller så må man tåle at han finner på ting. 

Anonymkode: 4f146...51f

Sende mannen avgårde på egenhånd? Han er da ikke en unge. Jeg klarer å ikke være utro når jeg er en time aleine...

Anonymkode: ee0a6...1b7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk at du sender all din bekymring ut i Norges land. Har du ikke rammer for hvor du kan uttrykke det du erfarer og ditt liv? det normale er at man kontakter sine nærmeste venninner eller familie.

Hvis dette er normalt i Norges land, da må jeg si jeg er bekymret for mange mennesker i Norge? er alle psykisk syke?

Anonymkode: 1f91a...9f6

Hvorfor diskuterer du på et samlivsforum hvis du mener problemer kun skal luftes med de nærmeste? 

Anonymkode: ee0a6...1b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, vintage skrev:

Synes du, under noen omstendighet, at det er greit at han skriver som han gjorde med en annen kvinne? Uansett hvorvidt ts faktisk er problemet eller ikke?

Ja, faktisk!

Noen ganger trenger man bare å få det ut. Det kommer helt an på hva som er problemet her. Men det der kan såklart tilgis hvis det viser seg at TS er dritkjip og har brutt han ned på noen måte. Vi vet jo ikke hva det går i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at TS heller tar dette anonymt opp med fremmede, enn å ta det opp med venninner eller familie som skal omgås mannen senere.

Vondt å høre at ens nærmeste synes at du ikke er god nok for han. Trolig var dette en del av flørtingen. Hun mente at han fortjente bedre (les: henne) og han ble blendet av komplimentet om at han var bedre enn deg. Kanskje han har lav selvtillit og ikke tenkte at han var en som kunne velge på øverste hylle. Mente han virkelig at han er for god for han? Jeg tror ikke det. Men jeg tror han savner forelskelsen. Følelsen av at han er begjæret. Men dette burde dere søke hos hverandre. Med en gang man faller for fristelsen utenfor forholdet, og fortsetter å følge fristelsen, så er det bare nedoverbakke for forholdet.

Elsker dere hverandre? Er dere villige til å satse på hverandre? Er han til å stole på? Klarer du å tilgi? Kom det frem kun pga at de ble oppdaget? Har de snakket bak din rygg frem til nå? Er det andre?

Anonymkode: 54015...4ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...