Gå til innhold

Dere som har byttet yrke, eller vurderer å bytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet. Dere som har byttet yrke: hva jobbet dere som før, og hva har dere byttet til? Hvorfor byttet dere?

Tok dere ny utdannelse eller bare byttet jobb? Hvis dere tok ny utdannelse, gikk det greit økonomisk?

Anonymkode: 705ba...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme. Sitter selv og tenker på å ta ny utdanning..eller jobbe med noe helt annet. 

Anonymkode: 113ea...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet lenge som mellomleder i en servicebedrift (10 år). Har en bachelorgrad i språk og litteratur fra tidligere. Bestemte meg for å studere HR og bedriftspsykologi, og fullførte en bachelor for et par år siden. Jeg trengte noe nytt, og følte at jeg ikke fikk utviklet meg nok i stillingen jeg var i. Jeg føler at jeg har skiftet beite helt, til tross for at min tidligere stilling hadde noe av dette i seg.

Etter endte studier gikk jeg rett over i en relevant stilling som jeg fikk i løpet av studietiden min. Det var ganske tøft økonomisk å studere, jeg var enslig og eide egen leilighet. Heldigvis hadde jeg leder- og personalansvar i stillingen min fra tidligere, som innebar at jeg hadde knagger å henge alt fra studiene på. Studiene gikk derfor veldig greit, og jeg hadde kapasitet til å jobbe en del ved siden av uten at det gikk utover resultatene mine. Jeg hadde også spart en god del på forhånd som jeg kunne leve på de tøffeste månedene. 

Anonymkode: 02199...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisør med svennebrev og makeupartist, men har utdannet meg videre innenfor kreativ markedskommunikasjon. Tok det som nettstudier, mens jeg jobbet litt ved siden av og fikk studielån. Det gikk bra:)

Anonymkode: 1d02f...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var «frisør», fikk aldri fagbrev da jeg var allergisk og måtte kutte. Jeg ble skikkelig dårlig av blekinga, til min store fortvilelse selv om jeg hatet yrket hehe. Jeg vil si jeg ikke fikk fagbrev pga allergien, men jeg hadde uansett byttet yrke fordi gud hvor mye arbeid man gjør for en liten lønn om man kun er medarbeider. Du skal være ganske lidenskapelig der! 

Jeg tar nå yrkesfaga til helse for å bli helsefagarbeider, starter i vg2 på høsten og det har gått... tålig greit økonomisk. 4 k i mnd 🤣, men jeg har samboer som har hatt «hovedlønna» da. Nå er jeg gravid så det blir spennende å se hvor økonomisk slitne vi blir nå. 

Anonymkode: f2382...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...