Gå til innhold

Isotretinion hudkrem!! Ekstremt tørr hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått på isotretinoin i ca 2 måneder. Huden min er hver dag tørr, men det varierer hvor tørr den er fra dag til dag. Jeg har testet to fuktighets kremer nå, men de funker ikke for meg. Har noen av dere som har gått på isotretinoin tips til VELDIG gode fuktighetskremer?

Anonymkode: 3530e...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes l’occitane imortelle-serien har hjulpet veldig i de periodene jeg har gått på ISO. Decubal er også veldig fin. Men uansett har jeg måttet smøre meg alt fra 2-5 ganger per dag på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Roche-Posay Effaclar H

https://www.komplettapotek.no/product/860109/ansiktspleie/akne/la-roche-posay-effaclar-h?gclid=Cj0KCQjw6cHoBRDdARIsADiTTzb1bk6z1RsDVsgS8f0HbU0RGOC4fxBHOMIHSGhTMBjZlENV63AukL0aAsfCEALw_wcB#

 

Denne brukte jeg, og bruker fortsatt. Beste jeg noensinne har brukt (og den er jo til hud som gjennomgår e.eks iso)

Anonymkode: 57a44...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg gikk på kuren for fem år siden. Ble også helt hinsides tørr. Altså mammaen min på 60 år har mye mykere hud enn meg i ansiktet. 

Har dessverre det fremdeles. ( men hadde også litt tørr hud i utgangspunktet) 

For meg fungerte ikke vanlige fuktighetskremer. Tror jeg svidde av flere tusen på ørten hupleieserier. Litt av problemet er også at jeg måtte bruke veldig store menger - og da ble det ganske kostbart. Men mange elsker jo den efficlae H serien. Men det var ikke fett nok for min fett og fuktfattige hud. 

Etter mye prøving og feiling fant jeg en billig og bedre løsning for meg: 

Jeg sov med et tykt lag purelan ( eller fet vaselin) j ansiktet om natta og canoderm med 5% karbamid om dagen. + vaselin/purelan på de tørreste områdene. 

Canoderm fås kjøpt på apoteket. Jeg har den på blå resept nå og får den mye billigere. 

Hører mange liker kokkosolje. Jeg syns ikke den er fet nok, men kanskje ved et forsøk. Selges på vanlig dagligvare på glass. Men, mange får også mer kviser av den... 

Fundation kunne jeg bare glemme. I dag kan jeg bare bruke det i sommerhalvåret. Om vinteren, når huden er på sitt tørreste blir fundation bare kakete. Er som om huden min slurper i seg all fuktighet i fundationen og etterlater en seig, klumpete masse på huden. Mineralpudder o.l i moderate menger fungerer bedre for meg ihvertfall. 

Hvis du flasser mye kan det også være seboroisk eksem. Spørr hudlegen din neste gang du er der. 

 

Håper det hjelper! 

Endret av MiniMaya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har gått på isotretinoin i ca 2 måneder. Huden min er hver dag tørr, men det varierer hvor tørr den er fra dag til dag. Jeg har testet to fuktighets kremer nå, men de funker ikke for meg. Har noen av dere som har gått på isotretinoin tips til VELDIG gode fuktighetskremer?

Anonymkode: 3530e...92e

Finnes mengder av gode råd i tråden for denne behandlingen.

Anonymkode: 8f6a4...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Balm Balm sine kremer for ansikt er fantastiske. Kjøpes på blant annet lovelula.com

Anonymkode: 26739...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...