Gå til innhold

Vi skal begynne å prøve 1 august


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Vi skal begynne prøvingen 1 august. Jeg har siste pilla 1 juli og da venter jeg mensen. Regner med at den blir ganske kraftig siden jeg bare har hatt gjennombruddsblødnininger på pilla. Jeg går på microgynon/oralcon så har "mensen" og pillefri uke. Vi har et barn fra før av, og da sluttet jeg midt i brettet og ble gravid med en gang. Vi er innstilt på å ikke ha like flaks denne gangen siden det trossalt er 4 år siden og jeg har brukt p-piller i over tre år. Men, vi skal ha bruke kondom frem til 1 august og da prøve å bli gravide. 

 

Andre i samme båt? Erfaringer? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy! Gratulerer og lykke til! 

Jeg har gått uten siden august i fjor. Har ikke prøvd så veldig hard å bli gravid, tror jeg skal begynne å følge litt mer med på eggløsning fra nå av 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta ut spiralen og begynne prøvingen på nr tre i slutten av juli. Håper det klaffer i oktober/november, hadde vært perfekt med termin juli/august 😅

Anonymkode: 44860...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 6.46, AnonymBruker skrev:

Skal ta ut spiralen og begynne prøvingen på nr tre i slutten av juli. Håper det klaffer i oktober/november, hadde vært perfekt med termin juli/august 😅

Anonymkode: 44860...4d7

Vi vil også ha tre. Er skikkelig spent på å begynne å prøve litt. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Her begynner vi 25. august.😁

Anonymkode: 09691...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.6.2019 den 18.44, Inochan skrev:

Bare av nysgjerrighet, hvorfor en eksakt dato? :)

Det er dagen etter bryllupet, hehe.

Neida, det blir vel ikke akkurat på dagen. Får se hvordan det passer med p-pilleslutt og syklus og bryllupsreise og diverse. Men det blir så fort som mulig i alle fall. 😊

Anonymkode: 09691...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2019 den 21.47, MiniMaya skrev:

Så gøy! Gratulerer og lykke til! 

Jeg har gått uten siden august i fjor. Har ikke prøvd så veldig hard å bli gravid, tror jeg skal begynne å følge litt mer med på eggløsning fra nå av 😊

At man ønsker lykke til kan jeg forstå, men å skrive at det er gøy og gratulere... det skjønner jeg ikke. Hva er gøy? Og hva gratulerer du for? At de skal slutte med piller, at de skal bruke kondom eller at de har blitt enige om å prøve og få et barn til? Syns alt dette blir for dumt. Og de samme med at folk sier en bestemt dato de skal begynne å prøve. Er det ikke bare å slutte ned prevensjon når man føler seg klar for det og la det som skjer skje?  

Anonymkode: 871fd...b60

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

At man ønsker lykke til kan jeg forstå, men å skrive at det er gøy og gratulere... det skjønner jeg ikke. Hva er gøy? Og hva gratulerer du for? At de skal slutte med piller, at de skal bruke kondom eller at de har blitt enige om å prøve og få et barn til? Syns alt dette blir for dumt. Og de samme med at folk sier en bestemt dato de skal begynne å prøve. Er det ikke bare å slutte ned prevensjon når man føler seg klar for det og la det som skjer skje?  

Anonymkode: 871fd...b60

Mente bare; så gøy/hyggelig at man skal begynne å prøve. Er en spennende tid. :) Skjønner at du reagerer på ordvalget. Er bare sånn jeg prater Gøy = koselig, hyggelig, så bra ... burde nok ikke skrive sånn! :) 

Jeg syns personlig det er en stor avgjørelse som man (forhåpentligvis) har diskutert, reflektert og tenkt mye på. 

Ikke vet jeg hvorfor hun har en eksakt dato. Kan vel ha noe med ferie å gjøre? Når hun er ferdig med et brett? Kanskje etter et bryllup? Gudene veit ;) 

For meg var det en stor greie at vi begge omsider var klar for å bli foreldre. Da føltes det naturlig å si gratulerer og uttrykke glede For andre er der kanskje ikke en så stor greie. Noen har vel også en del negative assosiasjoner til prøvingen ettersom det kan ta lang tid. ( noe jeg såvidt begynner å kjenne litt på selv ) 

Endret av MiniMaya
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

At man ønsker lykke til kan jeg forstå, men å skrive at det er gøy og gratulere... det skjønner jeg ikke. Hva er gøy? Og hva gratulerer du for? At de skal slutte med piller, at de skal bruke kondom eller at de har blitt enige om å prøve og få et barn til? Syns alt dette blir for dumt. Og de samme med at folk sier en bestemt dato de skal begynne å prøve. Er det ikke bare å slutte ned prevensjon når man føler seg klar for det og la det som skjer skje?  

Anonymkode: 871fd...b60

Er det norgesmesterskap i krenk eller? Selvfølgelig er det gøy at man har kommet dit i livet at man har lyst til prøve å bli foreldre eller å få et barn til. Det syntes i allefall jeg var en stor ting når vi bestemte oss for å prøve sa jeg lenge har drømt om å få barn, så når prøveprosessen endelig var i gang var jeg både spent og lykkelig. 

Hva er galt med å sette en dato?! Jeg ville heller ikke vært gravid i mitt eget bryllup så jeg kanskje var både sliten, kvalm og ikke kunne tatt vin til maten :) 

Så GØY å høre at dere er i gang med ny prøving, lykke til ts :)

Anonymkode: 9bcd8...a5c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Planlegger å slutte på pilla når du starter prøvingen. Har en vennetur vi har blitt enige om å reise på først, men akkurat nå kjenner jeg at jeg driter litt i det og vil bare ta det som det kommer. Har vært litt frem og tilbake om vi virkelig skal satse på baby 2020 og derfor ikke sluttet på pilla før nå. Så det blir spennende å se om det vil komme en liten i 2020 eller om det vil drøye. Trossalt gått på pillen i hele 10 år, vil nok tro det blir vanskelig for kroppen å komme i en rutine den aldri fikk før jeg startet på pillen 🤭

Uansett spennende å følge andre som skal prøve. Jeg har ikke satt meg helt inn i dette, slutter med pillen og ser hva som skjer. Ser mange her inne som tester for alt mulig og bruker utallige vitaminer. Har du noen planer om ting du skal bruke under prøvingen? 

Anonymkode: 944d9...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også begynne prøvingen i August! Har ikke gått på piller siden på nyåret, så spent på hvor raskt (eller tregt..) det kommer til å gå. Har lest så mye om at det kan ta lang tid, mens det for andre går ganske med engang. 

Masse lykke til med prøvingen! Jeg krysser fingerene for oss begge at det ikke blir noen problemer på veien 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, duckly skrev:

Vi skal også begynne prøvingen i August! Har ikke gått på piller siden på nyåret, så spent på hvor raskt (eller tregt..) det kommer til å gå. Har lest så mye om at det kan ta lang tid, mens det for andre går ganske med engang. 

Masse lykke til med prøvingen! Jeg krysser fingerene for oss begge at det ikke blir noen problemer på veien 🤗

Vi klarte ikke vente, så vi slutta på pilla 2 juli, hadde første mensdag 5 juli så etter mine beregninger skal det være ikm til fredag. Har selvsagt tatt tester allerede, som den test hora jeg er. Så får bare vente og se nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hobbykokken skrev:

Vi klarte ikke vente, så vi slutta på pilla 2 juli, hadde første mensdag 5 juli så etter mine beregninger skal det være ikm til fredag. Har selvsagt tatt tester allerede, som den test hora jeg er. Så får bare vente og se nå.. 

Kjenner meg veldig igjen på det med testinga, har brent av utallige tester etter at jeg slutta med pilla 1. januar 🙊 Vi har begge ønsket oss barn en stund og egentlig håpet på en positiv test lenge, selv om vi ikke starter prøvinga før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, duckly skrev:

Kjenner meg veldig igjen på det med testinga, har brent av utallige tester etter at jeg slutta med pilla 1. januar 🙊 Vi har begge ønsket oss barn en stund og egentlig håpet på en positiv test lenge, selv om vi ikke starter prøvinga før nå. 

Hva legger du i prøving? Vi har bare sex jevnlig og litt ekstra på el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tidligere har vi vært  litt forsiktige og unngått ubeskyttet sex på de mest fruktbare dagene, nå går vi aktivt inn for å treffe på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...