Gå til innhold

Prøve rett etter kirurgisk abort uten mens imellom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått at det er greit å prøve rett etter MA, men mulig det henvises til medisinsk abort. Er det samme for kirurgisk?

Jeg har hatt en sjekk i etterkant hvor det ikke var rester eller noe unormalt. Sjansen for å bli gravid er ekstremt minimal da vi er i prøverørsprosess, men jeg tenkte mer på om det var regnet som uheldig å bli gravid (eksempelvis høyere risiko for å miste osv). 

Anonymkode: ea985...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får eggløsning er kroppen mest sannsynlig klar. Ingen grunn til å vente. De anbefaler å la det gå en mens imellom for at det skal være lettere å bestemme termin. Det får være deres problem tenker jeg. ;)

Anonymkode: 4b18e...756

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er en mer fruktbar etter en abort, og som AB over sier, om du får eggløsning er kroppen klar. Jeg mistet i SA i uke 12, da sa gynekologen at det var ingenting i veien for å prøve igjen med en gang (såfremt vi følte oss klare psykisk). 

Anonymkode: f49bf...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen medisinsk grunn til å vente, nei. Det er bare praktiske grunner som terminbestemmelse som gjør at noen leger sier man bør vente.

Anonymkode: ad0b4...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt det gå en mens når du har hatt utskrapning. Det er langt mer brutalt for veggen i livmora enn medisinsk abort..

Anonymkode: 603bd...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville latt det gå en mens når du har hatt utskrapning. Det er langt mer brutalt for veggen i livmora enn medisinsk abort..

Anonymkode: 603bd...9e7

Har du sett noen kilder på det?

Jeg finner bare at «man anbefaler ulikt», men da er det snakk om MA generelt - ikke spesifikt om de mener medisinsk eller kirurgisk. 

Anonymkode: ea985...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...