Gå til innhold

Findus Pasta Bolognese - hvor mye er det lov å lyve?


T-Rex

Anbefalte innlegg

På pakkene til Findus Pasta Bolognese står det: Ny oppskrift, mer kjøtt og saus!

Det har alltid vært veldig lite kjøtt i disse pakkene, og nå er det, etter det jeg erfarer, enda mindre. Innholdsdeklarasjonen sier ingenting om mengden kjøtt i retten.

Er det lov å lyve sånn?

De har vært rause med saltet, da, det må sies.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, Bolognese? 

De lyver allerede. Faenskapet inneholder blant annet champignon og paprika. Ingen av disse ingrediensene hører hjemme i en bolognese. 

Kjære Findus og Toro og andre norske matprodusenter: Gi f... i å kalle makkverket dere lager for det samme som autentiske retter. Kall det pasta med kjøttsaus. Eller noe sånt. Og samtidig: Slutt å kall diverse makkverk-mat for carbonara. Carbonara inneholder hverken kylling, erter eller annet tull og tøys. Kall det for noe annet, vær så snill. 

Anonymkode: c4ed8...ec1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag det selv, problem solved..

Anonymkode: b1a88...2e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp sånn drittmat.... lag bolognese selv. Gjør som jeg, lag en stor porsjon og frys i passende mindre porsjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Antoinette said:

Ikke kjøp sånn drittmat.... lag bolognese selv. Gjør som jeg, lag en stor porsjon og frys i passende mindre porsjoner. 

Det hadde jeg gjort, om jeg hadde muligheten til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2019 den 17.19, T-Rex skrev:

Er det lov å lyve sånn?

Nei, det er ikke lov. Men er du sikker på at det er mindre kjøtt? Synes for øvrig selv det er tvilsom markedsføring å si "mer kjøtt" når det ikke står hvor mye kjøtt  det faktisk er i. Det er produsentens jobb å dokumentere at de overholder reglene for markedsføring. 

Send en mail til dem hvor du spør konkret hvor mye kjøtt det var før og det er nå.  

Også mulig å sende en klage til Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage

For øvrig er det typisk at folk på KG alltid skal anbefale hjemmelaget uansett hva trådstarter faktisk spør om. 

Anonymkode: 39c12...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved nærmere ettertanke var det kanskje mer kjøtt, men til gjengjeld null grønnsaker - kun tomatsaus og kjøttdeig, pluss pasta.

Grei nok vomfyll, men ikke mer enn det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

For øvrig er det typisk at folk på KG alltid skal anbefale hjemmelaget uansett hva trådstarter faktisk spør om. 

Anonymkode: 39c12...261

Ingen vits i å bruke penger på dyr og dårlig ferdigmat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, T-Rex skrev:

Det hadde jeg gjort, om jeg hadde muligheten til det.

Av ren nysgjerrighet - hvorfor ikke?

Anonymkode: 175b6...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Antoinette skrev:

Ikke kjøp sånn drittmat.... lag bolognese selv. Gjør som jeg, lag en stor porsjon og frys i passende mindre porsjoner. 

Ja dette er jo superenkelt å lage selv. I tillegg blir det mye,mye bedre og mye,mye billigere.  Jeg gjør som deg, lager en stor gryte og fryser ned i porsjoner.  Legg en porsjon i kjøleskapet på morningen, varm opp + kok pasta etter jobb - Voilà, middagen er klar :) 

Anonymkode: e0ac6...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...