Gå til innhold

Et det et angivermiljø på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte medlemmer burde definitivt ikke være på noen debatt-forum i det hele tatt! Både for deres egen skyldog for å gjøre miljøet veldig mye bedre for alle andre. 

Dersom noen skriver ett eller annet (uten fnugg av beviser / kilder) og jeg skriver for eksempel at "Dette har jeg aldri hørt om før. Har du noen kilder på det du skriver?" så gidder de ALDRI å skrive noe mer utfyllende kommentarer, og selvfølgelig kommer det aldri noen som helst kilder heller. Snarere tvert imot! De forsøker faktisk å sensurer vekk deres egen kommentar. Men den har jeg jo allerede sitert. Så de ender jo bare opp med å fremstå som en enda større idiot. 

Men ikke nok med det. Kort tid senere begynner de å klage i en helt annen tråd, om at ALLE sammen viss nok er så "fryteklig slemme" mot dem, og kommer med "dritt" om kommentarer som er uenige med dem. Det som de skriver stemmer jo selvfølgelig ikke overens med virkeligheten i det hele tatt. Men det er fullstendig umulig å stille ett enkelt spørsmål til dem, uten at de trekker "offer-kortet" sittog begynner å sutre og klage...                                                  

Anonymkode: 11c06...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at man ikke skal følge reglene på forumet?

Anonymkode: 73a48...7d9

Selvfølgelig skal man det.

Anonymkode: a3c43...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noe varsel, så aner ikke om noen har rapportert meg. Men jeg er helt sikker på at folk sladrer mye her inne :P Jeg ser hvordan folk oppfører seg. Det er som å være tilbake på ungdomsskola.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er for mange snowflakes her som ikke tåler noe som helst.

Anonymkode: eea2f...651

Det er hvis noen ikke klarer å oppføre seg eller bare bruker personangrep så er ikke det greit.

Anonymkode: aa0d8...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, for et system. Se på flashback.org forumet, der klarer de seg fint uten moderator.

Anonymkode: eea2f...651

Herregud elsker flashback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er hvis noen ikke klarer å oppføre seg eller bare bruker personangrep så er ikke det greit.

Anonymkode: aa0d8...17f

Det er så mange som ikke tåler noe som helst jo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, liten due på tuen said:

Det er så mange som ikke tåler noe som helst jo.

Bare vent til det er du som er i fokus for forstørrelsesglasset, og sola står på.

Anonymkode: fb9f6...cb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, for et system. Se på flashback.org forumet, der klarer de seg fint uten moderator.

Anonymkode: eea2f...651

Har man lyst til å ordningen på flashback,org så er det jo bare å bruke det forumet. Er jo ikke noe poeng i å ha to identiske forumer. 

Anonymkode: 1d9d8...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes angiver - tendenser er verre angående dem som mener de vet hvem en AnonymBruker er, og henger noen ut som det, liksom "Haha, jeg vet hvem du er", men bruker ikke @ foran nick, slik at man får beskjed om at man "har" en utfordring/tråd man ikke var klar over. Fordi bedreviterne tar feil. 

Jeg har visst en så særegen skrivestil at jeg har blitt hengt ut som TS flere ganger, men skrivestilen min er ikke mer særegen tydeligvis enn at det har vært noen grove bom, som jeg tilfeldigvis har kommet over, eller blitt gjort oppmerksom på. 

Det er bra ting rapporteres! Bedre at det rapporteres noe for ofte enn at klare regelbrudd ikke rapporteres. Er det ikke hold i rapportering så regner jeg med at moderatorer lar ting stå. Om noen regelrett forfølger andre brukere og stadig rapporterer uten at det er hold i det regner jeg også med at moderatorer kan gi bruker beskjed om at det ikke er ok, om det blir utpreget og for mye. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett så syns jeg kvinner her inne er veldig nærtakende, alt skal rapporteres, anmeldes, alt er snusk og alle som er uenig er psykopater og narsisster. Vet noen bevisst lager poster for å terge opp disse kvinnene, som hyler opp med en gang og trykker rapporter.

I f.eks blogger-trådene burde det vært tatt skippertak. Her er det kritikk og ufinheter over en lav sko, fra akkurat de samme kvinnene som har stilt seg som moralens vokter i avsnittet ovenfor.

Anonymkode: 8be3c...b96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trolltunge said:

Synes angiver - tendenser er verre angående dem som mener de vet hvem en AnonymBruker er, og henger noen ut som det, liksom "Haha, jeg vet hvem du er", men bruker ikke @ foran nick, slik at man får beskjed om at man "har" en utfordring/tråd man ikke var klar over. Fordi bedreviterne tar feil. 

Det har jeg aldri sett. Har du noen eksempler?

Anonymkode: 7a6cb...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor noen brukere rapporterer alle mulige små bagateller til moderator (som de muligens er venninne med)?

Anonymkode: eea2f...651

Jeg tror heller det er omvendt, at enkelte moderatorer slår hardere ned på brukere de har fått i vrangstrupen av en eller grunn, selv om andre kan omtale samme sak uten at de får noen reaksjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella said:

Jeg tror heller det er omvendt, at enkelte moderatorer slår hardere ned på brukere de har fått i vrangstrupen av en eller grunn, selv om andre kan omtale samme sak uten at de får noen reaksjoner.

Den grunnen er kanskje at brukerne kronisk bryter forumreglene?

Anonymkode: 7a6cb...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generelt sett så syns jeg kvinner her inne er veldig nærtakende, alt skal rapporteres, anmeldes, alt er snusk og alle som er uenig er psykopater og narsisster. Vet noen bevisst lager poster for å terge opp disse kvinnene, som hyler opp med en gang og trykker rapporter.

I f.eks blogger-trådene burde det vært tatt skippertak. Her er det kritikk og ufinheter over en lav sko, fra akkurat de samme kvinnene som har stilt seg som moralens vokter i avsnittet ovenfor.

Anonymkode: 8be3c...b96

 

Spot on. Bloggkritiker = manglende selvinnsikt.

Anonymkode: 9e733...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri sett. Har du noen eksempler?

Anonymkode: 7a6cb...991

Ikke her og nå, for de tilfeller er blitt rapportert og fjernet. 

Det verste tilfellet synes jeg var da jeg ble hengt ut som TS i en tråd angående en mann som var voldelig. Jeg er ikke veldig diskret angående å skjule min identitet i forhold til å lufte ting som gjør at mennesker som kjenner meg godt kan gjenkjenne meg, så det er absolutt mulig at noen kjente vet hvem jeg er bak mitt nick, og da er det ekkelt å bli hengt ut som TS i forhold til ting som kunne bekymre kjente. 

Såvidt jeg husker er jeg blitt hengt ut som TS i tre tråder som har blitt rapportert. Jeg har også fått pm der folk har spurt meg om jeg er ts. Det er iallefall mer ok enn at folk bare legger inn nick på den de tror TS er. Og det til og med uten å sette en @ foran, så man kan merke det.

Hvor mange ganger jeg er blitt hengt ut som TS, som jeg ikke vet om, kan jeg bare lure på. 

Du har kanskje ikke en "særegen" skrivestil, slik noen mener at jeg har. Mulig jeg har det også, men helt alene om denne skrivestilen er jeg tydeligvis ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på mange forum i mitt liv. Kvinneguiden troner nok over de forum hvor hakking og ufinheter står sterkest, men det er vel fordi det er så mange kvinner her. Og som sjefen min alltid sier; Man skal aldri ha mer enn to kvinner på samme kontor - det blir bare skrot.

 

Anonymkode: 8be3c...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært på mange forum i mitt liv. Kvinneguiden troner nok over de forum hvor hakking og ufinheter står sterkest, men det er vel fordi det er så mange kvinner her. Og som sjefen min alltid sier; Man skal aldri ha mer enn to kvinner på samme kontor - det blir bare skrot.

 

Anonymkode: 8be3c...b96

Sant nok. Det er bedre stemning, og færre krenkete, på manneforum.

Anonymkode: eea2f...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
8 minutter siden, Trolltunge skrev:

Ikke her og nå, for de tilfeller er blitt rapportert og fjernet. 

Det verste tilfellet synes jeg var da jeg ble hengt ut som TS i en tråd angående en mann som var voldelig. Jeg er ikke veldig diskret angående å skjule min identitet i forhold til å lufte ting som gjør at mennesker som kjenner meg godt kan gjenkjenne meg, så det er absolutt mulig at noen kjente vet hvem jeg er bak mitt nick, og da er det ekkelt å bli hengt ut som TS i forhold til ting som kunne bekymre kjente. 

Såvidt jeg husker er jeg blitt hengt ut som TS i tre tråder som har blitt rapportert. Jeg har også fått pm der folk har spurt meg om jeg er ts. Det er iallefall mer ok enn at folk bare legger inn nick på den de tror TS er. Og det til og med uten å sette en @ foran, så man kan merke det.

Hvor mange ganger jeg er blitt hengt ut som TS, som jeg ikke vet om, kan jeg bare lure på. 

Du har kanskje ikke en "særegen" skrivestil, slik noen mener at jeg har. Mulig jeg har det også, men helt alene om denne skrivestilen er jeg tydeligvis ikke. 

Enig i at det er en uting å spekulere i hvem som gjemmer seg bak AnonymBruker, funksjonen er jo der nettopp for at man skal være anonym. 

Samtidig burde flere bli klar over hvor lett det er å bli gjenkjent. Enten fordi man har en "særegen" skrivestil eller fordi moderator sjekker hvem som gjemmer seg bak kontoen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall mange brukere som bevisst går inn på tråder der de vet temaet irriterer dem.  Så skriver de stygge meldinger til trådstarter og rapporterer samtidig. 

Anonymkode: 9b163...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg tror heller det er omvendt, at enkelte moderatorer slår hardere ned på brukere de har fått i vrangstrupen av en eller grunn, selv om andre kan omtale samme sak uten at de får noen reaksjoner.

Hva mener du med at moderatorer har fått brukere i vrangstrupen? Er det noen som bryter regler er det forståelig at det modereres bort?

Nesten i samtlige tråder så er det avsporinger til de grader, så isteden for at folk holder seg til sakens tema og fakta i HI så skal alt mulig sammenlignes i det vide og brede. Det er unødvendig dersom man følger en tråd og er nødt til å lese ting tatt ut av kontekst. Skulle vært en oppskrift i hvordan man debatterer i tråder og hvordan man holder seg saklig. Nivået her inne er pinlig lavt. 

Anonymkode: d73a7...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...